Se asigură că spațiile de lucru sunt sigure și că sunt implementate măsuri suplimentare de igienă și distanțare, pe lângă alte soluții de prevenție.
OMS a avertizat că Omicron “se răspândește într-un ritm pe care nu l-am mai văzut la nicio variantă anterioară”, în timp ce a cerut lumii să folosească toate instrumentele disponibile pentru a lupta împotriva pandemiei de COVID, potrivit Euronews. Citește articolul
Departamentul administrativ este adesea responsabil cu achiziția, instalarea și mentenanța echipamentelor de birou, inclusiv a caselor de marcat. Ei trebuie să știe despre obligațiile legate de service și consumabile pentru a asigura funcționarea corectă a acestora în locațiile firmei.
Deși din partea Guvernul venise o propunere de eliminare a obligației de a avea contract de service în cazul aparatelor de marcat (și a cărții de intervenții), aceasta nu s-a materializat încă, astfel că acestea sunt în continuare prevăzute de legislația caselor de marcat. Citește articolul
Acest departament gestionează cheltuielile cu utilitățile (electricitate, gaze) pentru birouri și clădiri. Orice schimbare la taxe care afectează aceste costuri este de interes direct pentru administrarea bugetului.
Proiectul legislativ care prevede, printre altele, scăderea nivelului taxei pe valoarea adăugată (TVA) la electricitate și gaze naturale timp de șase luni și renunțarea la acciza aplicată energiei electrice a fost respins luni la Senat. Măsurile amintite, cinci la număr, erau concepute pentru a reduce impactul majorărilor recente ale prețurilor la energie electrică și gaze naturale. Citește articolul
Regulile de călătorie și carantină afectează organizarea deplasărilor de serviciu, a cazării și a altor aspecte administrative legate de prezența angajaților.
Autoritățile române au stabilit, în contextul apariției unei noi versiuni de COVID-19 (Omicron), mult mai agresivă decât anterioarele, să interzică accesul străinilor sau apatrizilor (cei fără cetățenie) care sosesc dintr-o serie de țări africane, în care s-au identificat multe cazuri de îmbolnăvire cu noua variantă. În plus, așa cum apare într-o hotărâre a Comitetului Național Pentru Situații de Urgență (CNSU) oficializată recent, românii și alți cetățeni ai Uniunii Europene (UE) care vin din țări din afara zonei comunitare trebuie să prezinte un test RT-PCR, iar cei nevaccinați intră în carantină. Acum, după ce regulile au fost modificate vineri, vor intra în carantină și cei vaccinați sau trecuți prin boală, ce vin din afara UE, dacă nu arată un test negativ făcut înainte de intrarea în țară. Cei care vin din țări UE pot folosi, în continuare, certificatul verde. Pe de altă parte, sunt și categorii de persoane ce nu sunt nevoite să stea în carantină. Citește articolul
Inflația poate duce la creșterea costurilor administrative și de operare, cum ar fi chiriile, utilitățile și cheltuielile de întreținere pentru spațiile companiei.
Rata anuală a inflaţiei a coborât la 7,8% în luna noiembrie 2021, de la 7,9% în octombrie, în condiţiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 10,49%, mărfurile alimentare cu 6,10%, iar serviciile cu 4,09%, potrivit datelor publicate luni de INS. Citește articolul
Gestionarea facilităților companiei este afectată de regulile pandemice (acces, măști), de obligațiile de mediu (certificatul pentru Fondul de Mediu) și de reglementările privind securitatea fizică (dronelor).
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 6 - 12 decembrie 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Această echipă se ocupă adesea cu administrarea parcului auto al firmei și trebuie să fie la curent cu noile cerințe pentru asigurările mașinilor.
Limitele minime de despăgubire pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (asigurarea RCA) urmează a fi majorate, reiese dintr-o directivă europeană oficializată recent. Însă actul normativ vine și cu alte noutăți legate de asigurările RCA, toate urmând să fie transpuse în legislația României până în decembrie 2023. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea imobilelor și utilităților. Ei sunt cei care primesc și plătesc facturile de energie și gaze și, adesea, interacționează cu proprietarii spațiilor închiriate. Ei trebuie să știe cum se aplică pentru aceste reduceri și ce înseamnă să fii 'titular' de contract pentru locațiile firmei.
Deși poate părea o condiție evidentă, sunt destule firme care nu se pot încadra pentru beneficiul acoperirii unor costuri din facturile de energie în acest sezon rece, pentru că din cererile pe care trebuie să le completeze reiese că ele trebuie să fie titularele contractelor de energie - în realitate, sunt însă firme care își desfășoară activitatea în spații unde contractele la utilități sunt pe numele altor persoane. Citește articolul
Discuția despre modelele de lucru (hibrid, strict la birou, remote) și nevoia de interacțiune fizică este crucială pentru acest departament. Aceste informații influențează deciziile privind amenajarea spațiului de birouri, facilitățile necesare, gestionarea proprietăților și strategia imobiliară a companiei pentru a se adapta noilor cerințe.
Pandemia a schimbat trendurile în ceea ce privește beneficiile extrasalariale. O parte dintre ele au dispărut complet în ultimul an și jumătate, în timp ce altele noi au fost introduse în pachetul oferit de companii. Vestea bună este că 87% dintre angajatori oferă în continuare beneficii salariaților și doar 3% au renunțat la ele odată cu declanșarea pandemiei. 10% dintre respondenți recunosc că nu oferă beneficii angajaților în prezent și că nu o făceau nici înainte de pandemie. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de gestionarea utilităților și de depunerea actelor necesare pentru obținerea reducerilor la facturile de energie, asigurând buna funcționare a firmei cu costuri optime.
Există anumite situații în care firmele, PFA-urile și profesioniștii nu pot beneficia de reducerea la cerere a facturilor de energie în sezonul rece 2021 - 2022, așa cum reiese din cadrul legal al facilității. Citește articolul