Gestionează contractele de service pentru casele de marcat și se asigură că există o conexiune stabilă la internet pentru funcționarea corectă a acestora în toate locațiile.
Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul
Posibilele restricții sau schimbări în situația epidemiologică pot influența deciziile privind funcționarea spațiilor de birouri, accesul angajaților și gestionarea facilităților, necesitând o planificare atentă.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Dacă firma deține sau gestionează spații (birouri, magazine), acest departament trebuie să fie la curent cu regulile de acces impuse de lege, pentru a ști cum să le aplice pentru vizitatori și angajați.
Pe lângă prelungirea stării de alertă, Guvernul a stabilit miercuri și relaxarea unora dintre restricțiile impuse în contextul epidemiologic actual, printre care și permiterea accesului într-o serie de spații, inclusiv în cele comerciale, a celor nevaccinați împotriva COVID-19 sau netrecuți prin boală, în baza unor teste recente. Astfel, cei ce vor să se testeze pentru a putea intra, de pildă, în magazine vor avea nevoie de un rezultat rapid. În acest sens, Ministerul Sănătății a anunțat că, începând de azi, nu mai puțin de 132 laboratoare autorizate vor putea emite rezultate la testarea COVID-19 cu validare rapidă, lista completă putând fi descărcată din articol. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă de gestionarea spațiilor companiei. Ei trebuie să cunoască regulile de purtare a măștii în aceste spații (birouri, holuri, zone comune) pentru a asigura implementarea corectă, de exemplu, prin montarea de indicatoare sau verificarea respectării regulilor.
Odată cu prelungirea, de astăzi, a stării de alertă, autoritățile au modificat restricțiile ce se aplică în următoarea perioadă. Una dintre schimbări vizează eliminarea obligației de a purta masca de protecție în toate spațiile deschise neaglomerate. Practic, masca va redeveni obligatorie numai în spațiile publice deschise aglomerate. Totuși, pentru ca măsura să se poată aplica efectiv, autoritățile trebuie să emită un ordin în acest sens. Citește articolul
Sprijină procesul de digitalizare a documentelor interne, inclusiv cele legate de SSM, simplificând gestionarea și arhivarea acestora.
Când ai angajați care lucrează de acasă sau împărțiți în diverse localități, digitalizarea proceselor de SSM (sănătate și securitate în muncă) poate însemna timp câștigat și multă maculatură scutită. Folosirea semnăturii electronice în raport cu angajații pe partea de SSM poate însemna instruirea de la distanță și mult mai facilă a tuturor acestora, semnarea de la distanță a fișelor de instruire și nu numai. Legea SSM permite folosirea a trei tipuri de semnătură electronică atunci când e vorba de semnarea fișelor de instruire, dar recomandabil ar fi ca angajatorii să nu aleagă chiar pe oricare dintre acestea trei, fără să știe dinainte care sunt avantajele și dezavantajele fiecăreia. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile fizice ale companiei (birouri, magazine, locații de evenimente) și trebuie să aplice direct regulile privind capacitatea, programul și accesul pe baza certificatului verde, inclusiv în clădirile private de birouri cu peste 50 de persoane.
Restaurantele și cafenelele pot sta deschise fără restricții de program atât de Crăciun, cât și de Revelion, însă barurile, cluburile și discotecile rămân închise momentan, conform noilor reguli de stare de alertă aplicabile de astăzi. De asemenea, există măsuri de relaxare, în următoarele patru săptămâni, și pentru alte afaceri. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să administreze spațiile firmei (birouri, magazine, restaurante) în conformitate cu noile reguli de acces, capacitate și purtarea măștii, pentru a asigura buna funcționare.
Guvernul a stabilit, printr-o hotărâre oficializată miercuri, prelungirea stării de alertă cu încă 30 de zile, începând de azi. Asta înseamnă că ea se va aplica, cel puțin, până pe 7 ianuarie 2022. Odată cu prelungirea stării de alertă, Executivul a mai decis și relaxarea unora dintre restricțiile existente, inclusiv eliminarea restricțiilor de circulație pe timpul nopții și a obligativității purtării măștii pe stradă. Citește articolul
Prezintă ce verificări poate face Poliția Locală în legătură cu autorizațiile de construcție și lucrările executate, informație utilă pentru cei care se ocupă de proprietăți sau proiecte de construcții.
Contravențiile ce țin de relațiile de muncă sunt în mare parte apanajul inspectorilor de muncă. Desigur, mai există și fapte penale ce țin de relațiile de muncă, două foarte importante fiind legate de regimul SSM (sănătatea și securitatea în muncă), prevăzute chiar de Codul penal. Așadar, aflând că primarul unei comune din Ilfov trimite poliția locală să verifice Revisalul ne ridică niște semne de întrebare, dar se poate ca poliția să constate acolo alte chestiuni ce țin de nerespectarea obligațiilor legale ce le revin angajatorilor. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea și întreținerea proprietăților companiei (terenuri, sedii, depozite). Informațiile despre cadastrare gratuită și noile reguli de înregistrare a proprietăților sunt vitale pentru a asigura că toate activele imobiliare ale companiei sunt gestionate corect și legal.
Activitatea de cadastrare gratuită din cadrul Programului Național de Cadastru și Carte Funciară (PNCCF) va cuprinde, în viitorul apropiat, și clădirile sau terenurile pentru care nu au fost încă emise titluri de proprietate, potrivit unui proiect de ordin al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Citește articolul
Acest departament gestionează utilitățile și cheltuielile aferente pentru clădirile companiei. Ei sunt responsabili de monitorizarea consumului de energie și de plata facturilor, deci o reducere a acestor costuri este direct în interesul lor pentru a optimiza cheltuielile administrative.
Schema de ajutor de stat ce permite reducerea facturilor la energie în perioada sezonului rece 2021 - 2022 este destinată în special PFA-urilor, profesioniștilor, microîntreprinderilor și întreprinderilor mici și mijlocii (IMM). Astfel, reiese indirect că întreprinderile mari nu pot accesa, teoretic, facilitatea. Citește articolul