Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Modificările privind munca la birou sau de acasă influențează direct gestionarea spațiilor de birouri, a utilităților și a serviciilor administrative.
Prelungirea stării de alertă presupune și menținerea în continuare a două obligații impuse angajatorilor în ultimele luni: trecerea la munca de acasă, unde se poate, precum și decalarea programului la firmele mai mari. În continuare, de asemenea, a rămas în picioare excepția privitoare la contractele și acordurile colective de muncă - chiar dacă expiră în acest timp, își păstrează valabilitatea în condițiile stării de alertă. Citește articolul
Regulile privind afișarea informațiilor în piețe (panouri cu reguli) sunt direct relevante pentru cei care administrează piețe sau alte proprietăți unde se desfășoară activități comerciale. De asemenea, informațiile despre redeschiderea creșelor sau after-school-urilor pot fi utile dacă firma oferă astfel de facilități angajaților.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 2-8 august 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, acolo unde există - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Acest departament, care se ocupă de administrarea clădirilor și proprietăților companiei, are nevoie să cunoască exact ce cheltuieli sunt obligatorii și cum sunt repartizate, pentru a asigura buna funcționare și întreținere a spațiilor deținute în condominii.
Chiar dacă nu folosesc o parte din proprietatea comună, de exemplu, liftul, potrivit legislației asociațiilor, proprietarii de apartamente la bloc nu pot fi exceptați, în mod automat, de la plata cheltuielilor aferente. În schimb, exceptarea de la plata unor cheltuieli comune se poate stabili, în cazul unor proprietari de apartamente la bloc, prin hotărâre a adunării generale. Citește articolul
Pentru a se asigura că echipamentele, utilajele și condițiile de pe șantiere respectă normele de siguranță și sunt întreținute corespunzător, contribuind la un mediu de lucru sigur.
Având în vedere recentele accidente de muncă cu largă acoperire în mass media, angajatorii din domeniul construcțiilor ar trebui să se aștepte la o intensificare a controalelor desfășurate de inspectorarele teritoriale de muncă (ITM-uri). De fapt, așa cum subliniază autoritățile, acestea oricum și-au propus să verifice mai des șantierele în 2021. Citește articolul
Ia decizii privind resursele folosite în clădirile companiei, cum ar fi apa, pentru a fi mai eficiente, ecologice și pentru a reduce costurile operaționale.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu organizarea și întreținerea spațiilor fizice. Noile reguli despre distanțare, curățenie, aerisire, amenajarea unui spațiu de izolare sau a locurilor de luat masa influențează direct modul în care sunt gestionate clădirile și facilitățile, inclusiv curățenia generală și mentenanța.
Regulile pentru redeschiderea creșelor, grădinițelor și afterschool-urilor au fost relaxate de autorități, pentru adaptarea la situația epidemiologică actuală, potrivit unui ordin comun al Ministerului Sănătății (MS), Ministerului Educației (ME) și Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS) publicat miercuri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul
Articolul impune cerințe pentru administratorii de piețe și pentru spațiile de vânzare (panouri informative, zone special amenajate pentru anumite produse), aspecte de care se ocupă acest departament pentru buna funcționare a locațiilor.
Din septembrie, cei care vor intra într-o piaţă vor vedea, lângă orarul de funcţionare, un panou cu o serie de reguli care trebuie respectate de comercianţi, dar şi recomandări pentru clienţi, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) oficializat miercuri. Citește articolul
Acest departament se poate ocupa de achiziția soluțiilor de semnare electronică și de gestionarea aspectelor logistice pentru implementarea acestora la nivel de companie.
O modificare legislativă recentă impune tuturor angajatorilor să-și informeze salariații cu privire la obligația de a adera la un fond de pensii administrat privat, ceea ce se traduce prin modificarea tuturor contractelor de muncă, astfel încât acestea să includă și noua obligație de informare. Având în vedere că în România există aproximativ 5,5 milioane de contracte de muncă active (statistică avansată în august anul trecut de fostul ministru al Muncii), vorbim de un volum uriaș de documente care trebuie actualizate în această perioadă, cea mai facilă soluție, mai ales pentru angajatorii cu un număr mare de salariați, fiind semnarea electronică a actelor de muncă, o posibilitate introdusă specific în legislație chiar din acest an. Citește articolul
Departamentul care administrează proprietățile și facilitățile companiei poate interacționa cu asociații de proprietari sau cu entități similare. Înțelegerea modului în care funcționează conducerea și structura acestor asociații este utilă pentru o bună colaborare și pentru administrarea eficientă a proprietăților.
După cum stabilește legislația din domeniu, o asociație de proprietari nu poate funcționa fără un președinte. Acesta este ales dintre proprietarii de apartamente din imobil și nu poate fi angajat. În plus, nu poate fi ales nici dintre locatarii blocului, dacă nu este și, cel puțin, coproprietar al unui apartament din bloc. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile de birouri și facilitățile. Informațiile despre răspândirea virusului și eficacitatea vaccinului sunt esențiale pentru a decide cum să reorganizeze spațiul, ce măsuri de igienă să aplice și cum să gestioneze prezența fizică la birou.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul