Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă adesea cu gestionarea serviciilor de utilități ale companiei, inclusiv cele de telefonie (fixă sau mobilă pentru angajați), și are nevoie să știe cum funcționează portarea numerelor și ce implică schimbarea unui furnizor.
După cum stabilește legislația momentului, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care îl au înscris. Portarea este gratuită și nu poate fi refuzată, potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), decât în anumite situații stabilite de lege. Informațiile vin în contextul unor controale recente, în care au existat firme amendate pentru refuzul nejustificat al portării. Citește articolul
Această informație este importantă pentru departamentul care se ocupă de administrarea imobilelor și spațiilor companiei, mai ales dacă acestea sunt închiriate sau deținute în alte țări, pentru a înțelege dacă proprietatea poate fi considerată un "sediu fix" fiscal și ce obligații implică.
În contextul regulilor europene de TVA, un imobil dat în chirie de o firmă într-o altă țară nu poate fi considerat un sediu comercial fix al acesteia, rezultă dintr-o decizie de joi a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Cei de la administrativ, care se ocupă de spațiile fizice (săli de evenimente, restaurante), trebuie să știe regulile de funcționare și capacitatea maximă permisă pentru a le gestiona corect și a asigura respectarea normelor.
Începând de astăzi, petrecerile de nuntă şi cele de botez vor putea dura până la ora 02:00, dacă vor avea loc în restaurante, localuri sau saloane de evenimente, potrivit unui act normativ publicat ieri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament gestionează consumul de utilități (inclusiv apă) în clădirile companiei și ar fi interesat de tendințele naționale pentru a identifica oportunități de economisire internă.
Consumul de apă din locuințe este în creștere, iar recenta criză sanitară a accentuat fenomenul. De multe ori, risipim fără să ne pese, atrag atenția activiștii. Citește articolul
Departamentul se ocupă de tot ce ține de administrarea zilnică a firmei, inclusiv de trimiterea documentelor oficiale la instituțiile statului. Cunoașterea termenului limită este esențială pentru a organiza depunerea declarației.
De când a fost reintrodusă obligația de a depune declarația privind beneficiarii reali anual, o categorie de firme nu a știut exact la ce termen-limită ar trebui să se raporteze: cele care, la data reintroducerii obligației, deja aprobaseră situațiile financiare. Acum că termenul depunerii acestei declarații pe 2021 a fost amânat până în toamnă, aceste firme au primit un răspuns oficial, din partea Ministerului Economiei, că amânarea le profită și lor în egală măsură (deși nu se înțelege expres din ordonanța care a adus amânarea). Citește articolul
Deciziile despre cum lucrează angajații (de acasă, de la birou sau în ture) influențează direct cum sunt folosite și gestionate spațiile și resursele companiei.
Revenirea la birou a salariaţilor aduce în discuţie o nouă chestiune cu care se vor confrunta angajatorii: reducerea riscurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul angajaţilor nevaccinaţi. Cum vaccinarea anti-COVID-19 nu este obligatorie şi nici angajatorul nu poate impune acest lucru salariaţilor, se pune întrebarea dacă este legală sau nu testarea COVID-19 realizată periodic drept soluţie pentru împiedicarea îmbolnăvirilor la birou. Citește articolul
Modificările capacității de utilizare a spațiilor (ex: săli de sport, restaurante, locuri de joacă) și condițiile de acces sunt esențiale pentru gestionarea și amenajarea clădirilor și facilităților companiei.
La doar două săptămâni după prima etapă de relaxare a restricțiilor pentru funcționarea firmelor, Guvernul a stabilit la 1 iunie 2021 o nouă etapă de relaxare. În acest context, iată cum arată mai nou scenariile în care se poate găsi o localitate și restricțiile asociate pentru companii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea fizică a plajelor, de aranjarea echipamentelor (șezlonguri, umbrele) și de asigurarea fluxului de turiști, respectând noile reguli de distanțare și igienă.
Regulile privind măsurile pe care firmele ce activează pe litoral și administratorii plajelor de la malul Mării Negre trebuie să le respecte în 2021 sunt similare celor aplicate în 2020, cu mici modificări, după cum se arată într-un ordin comun al Ministerului Sănătății (MS), Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) și al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), publicat luni în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul
Departamentul este interesat de piața imobiliară fie pentru clădirile companiei, fie pentru a oferi suport angajaților cu locuințe, iar știrile despre dobânzile la credite ipotecare sunt esențiale.
În ciuda pandemiei, piața imobiliară este în creștere: se construiește mult și se vinde mai scump, iar pentru asta oamenii iau credite mai mari. Citește articolul
Se referă la obligații de întreținere a proprietăților (ex: stârpirea ambroziei) și la reglementările pentru redeschiderea anumitor spații (piscine, cluburi) în urma relaxării restricțiilor COVID-19.
Luna iunie 2021 aduce termene și obligații de raportare importante pentru companii. Printre altele, avem termenul-limită pentru conectarea caselor de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pentru marii contribuabili, termenul-limită pentru depunerea, în 2021, a cererii unice de plată de către fermieri, termenul-limită pentru depunerea chestionarului de rezidență fiscală de către firmele străine, termenul de luare a măsurilor pentru distrugerea ambroziei, o nouă etapă de relaxare pentru firme și persoane fizice și altele. Iată, concret și în detaliu, la ce aspecte trebuie să fii atent în săptămânile următoare. Citește articolul