Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament ar fi interesat de planurile de amenajare sau adaptare a unor spații pentru îngrijirea copiilor în cadrul companiei, o inițiativă menită să susțină angajații.
Angajatorii vor putea beneficia de ajutoare de stat pentru formarea profesională a salariaţilor, precum şi de sprijin pentru amenajarea unor tipuri de creşe pentru copiii acestora, potrivit unor măsuri prevăzute în Strategia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă pentru perioada 2021-2027, ce se regăseşte într-o hotărâre oficializată luni. Scopul programului este de a reduce şomajul la nivel naţional, atât prin programe de sprijinire a angajatorilor, cât şi prin măsuri împotriva muncii nedeclarate. Citește articolul
Dacă firma deține sau administrează spații (săli de evenimente, restaurante proprii, etc.) care pot fi folosite pentru organizarea de evenimente, acest departament trebuie să cunoască și să aplice regulile de funcționare și capacitate.
Cu toate că, începând de mâine, evenimentele private de tipul nunților, botezurilor sau meselor festive vor putea fi organizate, în anumite condiții, în localuri precum restaurante, saloane sau săli de evenimente, petrecerile organizate acasă rămân totuși interzise, potrivit unui HG publicat recent în Monitorul Oficial, care se aplică de la 1 iunie. Citește articolul
Informațiile despre capacitatea permisă în spațiile interioare și exterioare (ex: birouri, săli de curs, spații de evenimente, zone de joacă) sunt cruciale pentru administrarea eficientă a clădirilor și facilităților companiei.
Creșterea numărului de participanți la diverse activități de divertisment, posibilitatea de a organiza evenimente private, precum nunți sau botezuri, redeschiderea piscinelor interioare sau a cluburilor și discotecilor sunt doar câteva dintre măsurile de relaxare ce se vor aplica de mâine. Acestea sunt cuprinse într-o hotărâre oficializată vineri, dar care va intra în vigoare mâine. Citește articolul
Articolul menționează obligația proprietarilor de terenuri de a distruge ambrozia, ceea ce este relevant pentru gestionarea proprietăților și a terenurilor deținute sau administrate de companie.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și activitatea acestora. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații fiscale pe care le au firmele de îndeplinit sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Acest departament este direct impactat de modul în care preferințele de lucru flexibile pot influența necesarul de spațiu de birouri, amenajarea acestora și gestionarea facilităților pentru a sprijini noile modele de lucru.
Nouă din zece angajați își doresc flexibilitate în alegerea locului de unde muncesc și a programului de muncă. Dacă ar putea opta, peste jumătate (54%) dintre respondenții angajați ar alege un programul de lucru flexibil, în timp ce pentru 40% ar prima flexibilitatea în privința locului din care muncesc, conform studiului EY „Work Reimagined Employee Survey". Această cercetare, una dintre cele mai extinse din lume pe această temă, a sondat opiniile a peste 16.000 de angajați din multiple domenii și cu diverse poziții, provenind din 16 țări. Studiul își propune să exploreze atitudinea și experiențele angajaților în ceea ce privește munca pe durata pandemiei și în „noua normalitate”. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care noile reguli afectează utilizarea și gestionarea spațiilor fizice ale companiei (localuri, săli, spații de evenimente), inclusiv capacitatea permisă și cerințele de acces, pentru a asigura funcționarea corectă a acestora.
Firmele care au, mai nou, posibilitatea de a funcționa la capacitate mare, dacă toată lumea implicată e vaccinată anticoronavirus sau testată negativ, ar trebui să se aștepte la controale din partea autorităților, a precizat joi Raed Arafat, secretar de stat la Ministerul Afacerilor Interne. Conform măsurilor de relaxare care au fost implementate la 15 mai 2021 și care vor fi implementate de la 1 iunie 2021, sunt mai multe tipuri de companii care pot opta pentru funcționarea la capacitate mare. Citește articolul
Departamentul administrativ se ocupă, printre altele, de organizarea călătoriilor de serviciu (transport, cazare) și trebuie să cunoască aceste reguli pentru a face rezervări corecte și a informa angajații despre condițiile de intrare în țară.
După ce, la jumătatea lunii, autoritățile au stabilit că cei care vin din țări aflate în zona roșie pot scăpa de carantină doar dacă sunt vaccinați complet, joi, printr-o hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU), a fost decisă introducerea mai multor excepții în acest sens. Mai exact, se reintroduc, printre altele, excepțiile de la carantinare pentru cei care au trecut prin boală și pentru cei care stau cel mult trei zile pe teritoriul țării noastre. Citește articolul
Acest departament gestionează adresele oficiale și sediile companiei. Deoarece formularul 700 va permite modificarea acestor date la ANAF, este important pentru ei să fie la curent cu noutățile pentru a asigura corectitudinea datelor administrative.
Versiunea electronică actualizată a declarației 700, care va permite contribuabililor efectuarea electronică a tuturor mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale, se află încă în curs de dezvoltare și testare, urmând să fie pusă la dispoziția firmelor pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a precizat instituția pentru redacția noastră. Cei de la Fisc nu oferă însă nicio informație legată de data când această versiune electronică actualizată va fi disponibilă. Deși ordinul care permite ca firmele să facă aceste demersuri a intrat în vigoare la 30 martie 2021, versiunea electronică a acestei declarații încă este neactualizată pe site-ul ANAF. Citește articolul
Dacă firma are clădiri sau terenuri pe care le închiriază, acest departament trebuie să fie la curent cu datele la care se declară veniturile din aceste chirii, pentru a se asigura că totul e în ordine cu taxele.
Termenul declarației unice - 25 mai - a trecut, dar asta nu înseamnă că depunerea ei poate fi amânată pentru anul viitor sau că ar trebui să ne raportăm la termenul de 25 mai 2021, indiferent de situație. Întrucât Codul fiscal stabilește destul de clar și alte situații în care depunerea declarației trebuie să se facă independent de acest termen, adică și în cursul anului. Citește articolul
Acest departament se ocupă de organizarea călătoriilor de afaceri, așadar este important să știe ce documente sunt necesare pentru deplasările internaționale ale angajaților și să ofere sprijin în obținerea lor.
Documentele unice care vor înlesni deplasarea între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, respectiv certificatele digitale verzi, vor fi implementate în țara noastră prin intermediul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Miercuri, instituția a testat cu succes capacitatea sistemului ce va fi folosit în țara noastră de a se conecta la sistemul european și de a transmite datele înregistrate aici. Asta înseamnă că certificatele verzi vor putea fi folosite în România încă de la apariția lor, preconizată pentru începutul lunii iulie. Citește articolul