Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Se ocupă de partea practică a cazării șoferilor atunci când aceștia nu-și pot petrece repausul acasă, asigurând logistică și plăți pentru serviciile de cazare necesare, conform noilor reglementări.
Trei acte normative importante în domeniul transportului rutier au ajuns pe 31 iulie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (UE). Obligatorii și pentru operatorii din România, cât și pentru ceilalți din alte state europene, cele două regulamente și directiva vizează, în principal, îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor și îmbunătățirea concurenței în acest sector. Citește articolul
Departamentul gestionează proprietățile companiei și este direct impactat de obligația de a include informații energetice în anunțurile de vânzare/închiriere. Prelungirea stării de alertă poate influența gestionarea spațiilor de birouri și a altor facilități.
Companiile și persoanele fizice autorizate (PFA) au câteva termene importante de care să țină cont, în activitatea lor, în cursul lunii august 2020. Printre altele, apare posibilitatea recuperării costurilor curente cu achiziția caselor de marcat, se aplică modificări la validarea conturilor în Spațiul Privat Virtual (SPV), este posibilă prelungirea stării de alertă și trebuie declarată și plătită taxa pe lăcomie. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de birouri și de plățile de chirie, deci are nevoie să știe dacă există posibilități de amânare a acestor plăți.
O lege care a introdus în mai 2020 un nou mecanism pentru amânarea chiriilor în cazul firmelor afectate de criza coronavirusului este inaplicabilă, conform reprezentanților Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Mai precis, legea conține mai multe neclarități care fac dificilă aplicarea sa în practică, iar valabilitatea mecanismului oricum a expirat deja. Citește articolul
Acest departament, responsabil cu securitatea fizică a magazinelor și bunurilor, este interesat să știe că sistemele de siguranță (precum tag-urile antifurt) sunt luate în serios de lege, iar scoaterea lor înainte de furt agravează fapta, justificând investițiile în astfel de sisteme.
Una din problemele cu care se confruntau instanțele din România era legată de situația în care cineva intră într-un magazin unde pe produse erau atașate așa-zisele „tag”-uri sau „etichete” detașabile antifurt (în special în ceea ce privește un produs electronic), care declanșează o alarmă, dacă sunt înlăturate cu forța. Dilema concretă a fost că instanțele nu știau dacă să încadreze sustragerea unui astfel de bun, ulterior înlăturării acelui „tag” la o faptă de furt sau una de furt calificat (cea din urmă fiind pedepsită mai dur). Înalta Curte de Casație și Justiție a clarificat acest lucru (printr-o decizie obligatorie de astăzi), susținând că o astfel de faptă trebuie încadrată la furt calificat. Citește articolul
Pentru a se asigura că spațiile companiei (cum ar fi magazinele sau zonele de așteptare) respectă cerințele legale, inclusiv afișarea anunțurilor obligatorii despre mască.
Guvernul a oficializat vineri seară noi restricții pentru perioada stării de alertă, în contextul epidemiei de coronavirus. Printre altele, masca facială a devenit obligatorie și în unele spații publice deschise, iar la terase, cluburi și baruri pot fi interzise dansurile. Citește articolul
Departamentul poate fi implicat în gestionarea fizică a caselor de marcat și în declarațiile necesare pentru locațiile fără internet, asigurând că echipamentele sunt instalate și funcționează conform cerințelor.
Ultimele luni au adus câteva noutăți importante despre care ar trebui să știe comercianții și prestatorii de servicii obligați să folosească aparate de marcat cu jurnal electronic. În esență, ne referim la recuperarea costurilor cu casele de marcat și la conectarea aparatelor la sistemul național de monitorizare al Fiscului. Citește articolul
Articolul menționează necesitatea reamenajării spațiilor de lucru pentru distanțare fizică, asigurarea produselor pentru dezinfectare și măști, precum și limitarea accesului persoanelor străine în sediu. Acest departament este responsabil cu gestionarea fizică a spațiilor și resurselor necesare pentru implementarea acestor măsuri.
Redacția noastră a scris în ultimele luni despre foarte multe aspecte ce țin de relația angajator - salariat în contextul epidemiei de coronavirus. Acesta este motivul pentru care am putut să punem azi informațiile cap la cap pentru a face un ghid orientativ util pentru orice companie activă în momentul de față sau care se pregătește de reactivare. De la pregătirea sediului firmei și adaptarea regulilor interne până la gestionarea activității curente în condiții de siguranță și a problemelor apărute din cauza infectărilor, iată cele mai relevante aspecte despre care trebuie să știi, ca angajator, la momentul actual. Citește articolul
Acest departament este foarte interesat de noile reguli privind modificările proprietăților (balcoane), de modul în care sunt tratate facturile de utilități și de cerințele pentru administratorii de bloc, deoarece toate acestea influențează direct administrarea clădirilor și gestionarea spațiilor.
Avem câteva modificări recent intrate în vigoare ce privesc locuitorii de la bloc, precum și o importantă decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție ce privește facturile de utilități, pe care le prezentăm în cele ce urmează: Citește articolul
Chiar dacă programul este dedicat locuințelor individuale, informațiile despre tipurile de modernizări energetice și sprijinul financiar pot fi relevante pentru departamentul care gestionează propriile clădiri ale companiei. Acesta ar putea monitoriza programe similare pentru clădiri comerciale sau s-ar inspira pentru proiecte interne de eficientizare energetică a sediilor.
Anul acesta debutează un program intitulat Casa Eficientă Energetic, iar cei care vor să își eficientizeze energetic locuințele cu bani de la stat o vor putea face pentru mai multe categorii de modernizări. Este vorba despre reabilitare termică, sisteme de încălzire a camerelor și a apei, ventilare mecanică pentru recuperarea căldurii, sisteme de iluminare și de umbrire exterioară. Ghidul oficial al programului a apărut în Monitorul Oficial din 30 iulie, însă persoanele interesate trebuie să mai aștepte până ce sesiunea de înscrieri va fi deschisă. Citește articolul
Calitatea și lărgimea plajelor influențează direct valoarea proprietăților, perspectivele de investiții și modul în care sunt administrate facilitățile din zonele turistice de pe litoral.
România va avea peste trei ani 220 de hectare de plajă în plus, după ce țărmul Mării Negre a fost ros de valuri și a ajuns în unele locuri la numai doi metri lățime. Citește articolul