avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 615 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Ordinul MAI care blochează înmatriculările auto pentru PFA-uri: Explicațiile unui avocat specialist și soluția de avarie găsită de autorități

Acest departament se ocupă cu administrarea parcului auto și a altor bunuri ale companiei, inclusiv înmatricularea și conformitatea cu reglementările, fiind direct afectat de modificări în procesul de înregistrare a vehiculelor.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
1 Decembrie 2024 | 17070 | Timp de citire: 5 min.

Ordinul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) care a interzis persoanelor fizice autorizate și profesioniștilor independenți să înmatriculeze mașini pe firmă, stârnind o serie de controverse juridice și nemulțumiri ale celor vizați, a fost ”dres”. Avocatul Ovidiu Miheț arată că actul administrativ respectiv nesocotește legile superioare și invalidează drepturi fundamentale, vicii de care suferă și soluția de compromis găsită de autorități, care au emis o circulară care permite mai multe opțiuni de înmatriculare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Amenzi rutiere 2025: Odată cu creșterea salariului minim, de la 1 ianuarie se majorează și punctul-amendă

Acest departament este adesea responsabil cu administrarea parcului auto al companiei, inclusiv cu plata taxelor, asigurărilor și, implicit, a amenzilor. Informația despre creșterea valorii amenzilor este esențială pentru gestionarea eficientă a flotei.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2024 | 5294 | Timp de citire: 1 min.

Salariul minim va crește, începând cu 1 ianuarie 2025, de la 3.700 de lei, cât e acum, la 4.050 de lei. Majorarea salariului minim va însemna și creșterea amenzilor aplicate pentru contravențiile rutiere, respectiv a punctului de amendă la peste 200 de lei, în condițiile în care acum e plafonat, până la finalul anului, la 165 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fonduri nerambursabile de până la 300.000 euro pentru micile afaceri din București și Ilfov. Înscrierile încep în ianuarie

Acest departament se ocupă de spații, clădiri, terenuri și utilități, elemente cheie pentru proiectele de construcție sau amenajare finanțate.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
27 Noiembrie 2024 | 5653 | Timp de citire: 3 min.

Micile afaceri din București, precum și cele din orașele din județul Ilfov, vor putea accesa, în primele luni ale anului 2025, ajutoare financiare nerambursabile de până la 300.000 de euro, prin intermediul apelului dedicat creșterii durabile și modernizării tehnologice a microîntreprinderilor. Proiectele de investiții vor putea include realizarea unor lucrări de construcții, precum și achiziția de utilaje, echipamente, dotări necesare în cadrul activităților propuse spre finanțare. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Extinderea ocrotirii vieții private: Fotografierea sau înregistrarea de imagini fără drept în toalete publice, vestiare ori cabine de probă să se poată pedepsi cu închisoarea

Acest departament este responsabil cu amenajarea și gestionarea spațiilor fizice ale companiei, inclusiv vestiare, toalete sau alte zone similare. Este important să se asigure că aceste spații sunt administrate într-un mod care respectă noile legi privind intimitatea și că nu există echipamente de supraveghere instalate necorespunzător.

Dragoș Niculescu în Justițiabil in România
Redactor coordonator, avocatnet.ro
27 Noiembrie 2024 | 1101 | Timp de citire: 2 min.

Codul penal ar putea fi modificat, după cum apare într-o propunere legislativă înregistrată recent în Parlament, astfel încât ocrotirea vieții private să fie extinsă, prin stabilirea de sancțiuni cu închisoarea și pentru înregistrarea fără drept a unor imagini în toalete publice, vestiare, cabine de probe sau alte locuri similare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Modificările aduse Codului rutier anul acesta în legătură cu suspendarea dreptului de a conduce

Este util pentru gestionarea flotei auto a companiei, a parcărilor și a situațiilor în care vehiculele ar putea fi imobilizate sau mutate, asigurând funcționarea eficientă a infrastructurii rutiere a companiei.

Cristian Stanescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
26 Noiembrie 2024 | 1 | 2857 | Timp de citire: 2 min.

Anul 2024 a adus o serie de modificări ale Codului rutier, iar una dintre secțiunile cele mai afectate este cea referitoare la suspendarea permisului de conducere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu În urma mutării dosarului fiscal pot să apară, uneori, probleme mari legate de TVA. Câteva exemple reale și sfaturi pentru contribuabili

Problemele detaliate în articol apar ca urmare a schimbării adresei fiscale a companiei, o sarcină administrativă. Acest departament ar trebui să înțeleagă riscurile fiscale care decurg dintr-o operațiune aparent simplă, pentru a asigura o coordonare eficientă și a preveni complicațiile ulterioare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Noiembrie 2024 | 1258 | Timp de citire: 6 min.

Transferul dosarului fiscal de la un organ fiscal la altul poate să aducă, uneori, probleme mari legate de TVA, atrage atenția Luisiana Dobrinescu de la Dobrinescu Dobrev. De exemplu, în practică au apărut situații în care autoritățile fiscale pur și simplu au „uitat” să facă transferul. Deoarece o asemenea scăpare poate avea efecte majore pe termen lung, cum ar fi anularea codului de TVA și pierderea dreptului de deducere, contribuabilii sunt sfătuiți să fie foarte atenți atunci când sunt mutați la alt organ fiscal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Probleme IT la RAR: Sistemul de operare al RAR încă nu funcționează, dar stațiile ITP pot primi clienți

Acest departament gestionează adesea flota de mașini a companiei, iar blocajele la înmatriculări sau ITP-uri afectează direct administrarea și folosirea vehiculelor.

Cristina Iacob în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2024 | 8523 | Timp de citire: 2 min.

Un incident tehnic a afectat Registrul Auto Român (RAR), oprind, de câteva zile, activitatea stațiilor ITP și procesarea documentelor precum cărțile de identitate ale vehiculelor (CIV). De asemenea, înmatriculările și transcrierea dreptului de proprietate sunt temporar imposibile din cauza întreruperii schimbului de date între RAR și Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI). După cum a anunțat chiar azi instituția, sistemul de operare al RAR, care permite atât eliberarea documentelor, cât și funcționarea stațiilor de inspecție tehnică periodică este în curs de repornire. Până atunci însă, stațiile ITP autorizate pot primi clienți, dar nu pot elibera documentele doveditoare la finalul verificărilor, deținătorii de mașini urmând să revină pentru a le ridica. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Amânare de termen pentru amnistia fiscală și alte măsuri importante

Noile reguli pentru înregistrarea fiscală a străinilor pot fi relevante pentru tranzacțiile cu proprietăți sau alte aspecte administrative care implică persoane sau firme din alte țări, mai ales prin prisma impozitelor locale.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2024 | 5700 | Timp de citire: 2 min.

Termenul din 25 noiembrie 2024 al amnistiei fiscale, ce vizează plata principalului și depunerea cererii de către datornici pentru anularea accesoriilor, a fost amânat pentru 19 decembrie 2024, conform unui act normativ oficializat recent. Totodată, autoritățile au mai venit cu noutăți legate de activitatea inspectorilor antifraudă, înregistrarea fiscală a persoanelor nerezidente, creșterea accizelor pentru băuturi alcoolice și recompensarea inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Angajatorii trebuie să fie atenți și la facturile folosite pentru decontarea ochelarilor de vedere

Acest departament se ocupă adesea de procedurile administrative legate de deconturile de cheltuieli ale angajaților și de coordonarea achiziției de servicii sau bunuri pentru firmă (cum ar fi ochelarii pentru angajați). Ei trebuie să înțeleagă noile cerințe pentru a gestiona corect documentele și procesele.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2024 | 17994 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii trebuie să se asigure că politica lor internă de decontare a ochelarilor de vedere pentru salariați, dacă există și este aplicată, ține cont de regulile sistemului e-Factura. Adică decontarea ochelarilor să se facă în baza unei facturi emise pe numele firmei, nu pe numele salariatului, astfel încât documentul să poată fi înregistrat în contabilitate. Este o situație similară cu cea a deconturilor pentru deplasări, de exemplu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Tranzacțiile cu terenuri agricole din apropierea granițelor, aproape imposibile. Ce arată legislația și ce se întâmplă în practică

Se ocupă cu administrarea și achiziția de proprietăți, iar articolul detaliază problemele practice întâmpinate la tranzacțiile cu terenuri agricole.

PwC România în Aspecte juridice
21 Noiembrie 2024 | 1336 | Timp de citire: 4 min.

Regimul juridic al terenurilor agricole situate în extravilan, mai ales cele aflate la mai puțin de 30 km de granițele României, a generat numeroase dezbateri în ultima vreme, din cauza faptului că proprietarii și investitorii sunt adesea descurajați de complexitatea procesului de vânzare. O întrebare frecventă este dacă aceste terenuri sunt, în esență, netranzacționabile, având în vedere restricțiile și condițiile legale aplicabile. Citește articolul