avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 647 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

Persoanele care îşi însuşesc bunuri găsite sau ajunse din eroare în posesia lor şi nu le predau în termen de 10 zile riscă dosare penale

Acest departament gestionează adesea obiectele găsite în incinta companiei (la birou, în spațiile comune) și trebuie să știe cum să procedeze legal, conform prevederilor din Codul Penal și Civil, pentru a gestiona corect aceste bunuri și a nu crea probleme nici angajaților, nici companiei.

Cristina Iacob în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
5 Noiembrie 2024 | 2 | 2547 | Timp de citire: 2 min.

Găsirea unui bun care nu îți aparține poate părea o situație obișnuită, dar neîndeplinirea obligației legale de a-l preda autorităților sau proprietarului în termen de 10 zile poate avea consecințe serioase. Cei care aleg să păstreze aceste bunuri ca și cum ar fi ale lor riscă pedepse cu închisoarea de la o lună la trei luni sau amenzi penale. Aceleași sancțiuni se aplică și în cazul bunurilor sau sumelor livrate eronat, dacă persoana în cauză nu le returnează. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Automate comerciale: Firmele scapă de amenda pentru nedotarea cu case de marcat numai dacă au contractat aparate care vor fi instalate până la 31 decembrie

Acest departament se poate ocupa cu instalarea și gestionarea echipamentelor în locații, inclusiv a automatelor comerciale. Ei trebuie să știe despre necesitatea dotării cu case de marcat și termenele de instalare pentru a coordona activitățile practice.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
4 Noiembrie 2024 | 1143 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care sunt în proces de dotare a automatelor comerciale cu case de marcat scapă, în caz de control fiscal, de sancțiunile pentru nedotare numai dacă au contractat deja aparate care vor fi instalate până la finalul anului 2024. Astfel, cei care nu pot dovedi, la control, că au făcut demersurile necesare vor fi sancționați. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum verifici online când expiră ITP-ul mașinii deținute, ca să nu riști suspendarea înmatriculării ei

Se ocupă de administrarea parcului auto al companiei. Verificarea și menținerea valabilității ITP-ului pentru vehiculele companiei este o responsabilitate directă a acestui departament pentru a asigura buna lor funcționare și conformitate legală.

Cristian Stanescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2024 | 3751 | Timp de citire: 2 min.

Expirarea valabilității Inspecției Tehice Periodice (ITP) atrage după sine imposibilitatea legală de a folosi vehicul pe drumurile publice. Registrul Auto Român (RAR) oferă posibilitatea verificării acestei informații online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce proprietarii stațiilor pentru încărcarea vehiculelor electrice au scăpat de obligația dotării cu case de marcat

Departamentul administrativ se ocupă de spațiile și echipamentele firmei. Scoaterea obligației de a instala case de marcat la stațiile de încărcare poate simplifica gestionarea și amenajarea acestor locații, mai ales având în vedere impedimentele tehnice menționate.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
1 Noiembrie 2024 | 731 | Timp de citire: 2 min.

Lunga listă a excepțiilor de la obligația de utilizare a caselor de marcat a fost extinsă de curând cu serviciile de încărcare a vehiculelor electrice, potrivit unei ordonanțe recente. Conform unei hărți online, în țara noastră sunt peste 800 de stații de încărcare pentru mașinile electrice (și nu numai), iar acestea asigură deja trasabilitatea tranzacțiilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda lunii noiembrie: Patru chestiuni de interes pentru firme și PFA-uri

Dacă firma deține mașini (flotă auto), noile reguli privind actele necesare la vânzarea acestora sunt importante pentru administrarea corectă a parcului auto și a proprietăților, conform cerințelor legale.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
1 Noiembrie 2024 | 7778 | Timp de citire: 2 min.

În cursul lunii noiembrie 2024, companiile și PFA-urile au patru mari chestiuni de urmărit. Două dintre ele au legătură cu domeniul fiscal-financiar, în timp ce altele două au legătură cu domeniul auto. Iată ce trebuie reținut: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce reguli trebuie să respecte organizatorii parcurilor temporare de distracție, potrivit ANPC

Se ocupă de obținerea autorizațiilor de funcționare, de amenajarea și întreținerea spațiului (ex: parcul de distracții, împrejmuiri, căi de acces) și de asigurarea locului și montajul panourilor de avertizare.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
31 Octombrie 2024 | 596 | Timp de citire: 3 min.

Fișa de control folosită de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în desfășurarea controalelor efectuate în parcurile de distracții include informații despre documentația pe care trebuie să o dețină acestea, inscripționarea echipamentelor, măsurile de siguranță și responsabilitățile producătorilor, distribuitorilor, administratorilor și locatorilor de echipamente de agrement. Documentul poate fi folosit de comercianți drept un ghid de bune practici în activitatea lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Cum pot firmele să înregistreze tranzacțiile, în baza facturii clasice, până la momentul emiterii facturii electronice? Soluția prudentă: proforma

Se ocupă de diverse cheltuieli operaționale ale firmei și trebuie să știe cum să proceseze corect facturile primite pentru serviciile sau produsele administrative, conform noilor reguli e-Factura.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Octombrie 2024 | 9643 | Timp de citire: 4 min.

De multe ori se poate întâmpla ca o companie să aibă o factură clasică pentru o tranzacție, dar să mai dureze ceva până vine și factura electronică prin sistemul e-Factura. În aceste situații, cum pot fi înregistrate tranzacțiile fără a risca sancțiuni? De principiu, specialiștii spun că soluția cea mai prudentă este ca factura clasică să fie tratată ca o factură proformă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce plachete informative trebuie afișate în magazine de către comercianți

Articolul tratează aspecte legate de autorizațiile de funcționare, orarul de lucru și afișarea fizică a diverselor panouri informative în incintele comerciale, toate gestionate de acest departament.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
31 Octombrie 2024 | 3592 | Timp de citire: 4 min.

Operarea unui spațiu comercial în România implică respectarea unei legislații complexe, inclusiv afișarea obligatorie a anumitor documente. Aceste documente servesc drept dovadă a conformității cu diverse reglementări legale și oferă transparență pentru consumatori. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Sancționarea șoferilor în baza înregistrărilor camerelor de bord: Dacă nu sunt constatate în mod întâmplător, manevrele agresive din trafic nu pot fi pedepsite

Acest departament gestionează flota auto a companiei și trebuie să fie la curent cu legislația rutieră pentru a instrui șoferii și a preveni problemele legate de utilizarea vehiculelor, asigurând conformitatea și buna funcționare.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
31 Octombrie 2024 | 1 | 21161 | Timp de citire: 3 min.

De câteva zile, Codul rutier permite polițiștilor să sancționeze șoferii în baza înregistrărilor camerelor de bord sau celor de supraveghere. În cazul înregistrărilor audio-video făcute de un participant la trafic, polițiștii pot sancționa doar comportamentul agresiv în trafic, cu condiția ca manevrele agresive să fi fost înregistrate în mod întâmplător, legislația stabilind clar ce înseamnă acest lucru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Modificările ample la Codul de procedură fiscală, ce au fost propuse în vară, sunt lăsate de Guvern pentru 2025

Dacă este cazul ca firma să vândă bunuri (mobile sau imobile), acest departament poate fi interesat de modul în care noile proceduri fiscale afectează aceste tranzacții și de eventualele cerințe administrative.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Octombrie 2024 | 1202 | Timp de citire: 2 min.

Astă-vară, un proiect de ordonanță simplă cu o reformă a regulilor de procedură fiscală a fost publicat în dezbatere de Ministerul Finanțelor, însă de atunci nu s-a mai întâmplat nimic cu acesta. Specialiștii spun că documentul a rămas în așteptare, cel puțin momentan, iar din planul fiscal al Guvernului pentru perioada 2025-2031 aflăm că reforma va fi definitivată abia în cursul anului viitor. Citește articolul