Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Dacă o companie lucrează în administrarea de proprietăți sau dezvoltă proiecte imobiliare, acest articol este crucial pentru a înțelege exact cum trebuie să opereze administratorii de bloc și asociațiile de proprietari conform noilor legi, de la gestionarea banilor până la răspunderea pentru greșeli.
Din septembrie 2018, legislația privind înființarea și organizarea asociațiilor de proprietari se modifică, iar noua lege aduce, pe lângă mai multe noutăți privind folosirea, modificarea și întreținerea apartamentelor sau modul în care se pot înființa și funcționa asociațiile de proprietari sau chiriași, și schimbări privind activitatea administratorilor de imobile. Mai exact, administratorii de bloc nu vor mai putea plăti furnizorii de servicii și produse în numerar, ci doar din contul curent al asociației, plus că orice sumă încasată de asociație va trebui să ajungă în acel cont bancar. Citește articolul
Anunțul despre deschiderea metroului Drumul Taberei este relevant pentru planificarea accesibilității sediilor companiei și a transportului angajaților, aspecte gestionate de departamentul Administrativ.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea proprietăților și de obținerea diverselor autorizații și avize. O sursă care explică legile legate de acestea îi ajută să își desfășoare activitatea fără blocaje.
Azi-noapte am primit vestea cea mare: avocatnet.ro a fost nominalizat, la Central European Startup Awards, ca finalist la două categorii: Best Social Impact Startup și Startup of the Year. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea generală a spațiilor și echipamentelor. Informațiile despre mutarea caselor de marcat între puncte de lucru și procedurile administrative aferente sunt de interes direct pentru buna organizare.
Firmele trebuie să-și înlocuiască aparatele de marcat cu jurnal tipărit cu cele cu jurnal electronic ca să nu riște, din toamnă, amenzi pentru nerespectarea obligațiilor. În contextul în care 1 august a fost ultimul termen din calendarul înlocuirii caselor de marcat, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oferit miercuri câteva lămuriri contribuabililor privind facilitățile, obligațiile și termenele ce privesc noile aparate de marcat. Citește articolul
Oferă informații cheie despre cum trebuie administrate blocurile de locuințe conform noii legi, esențial pentru gestionarea proprietăților.
Administratorii au, în principal, atribuții legate de monitorizarea lucrărilor de întreținere și modernizare a unuia sau mai multor imobile și de gestionarea bunurilor și fondurilor fiecărei asociații de proprietari. Legislația privind asociațiile se va schimba, începând cu luna septembrie, iar schimbările aduse de noua lege a asociațiilor vor viza inclusiv condițiile în care o persoană poate deveni administrator de bloc și activitatea acestora. Citește articolul
Acest departament este adesea responsabil cu gestionarea parcului auto al companiei și trebuie să se asigure că toate mașinile sunt înmatriculate corect, au dotările obligatorii și asigurarea valabilă, pentru a nu primi amenzi.
Și contravențiilor rutiere li se va aplica beneficiul unui termen mai lung pentru a achita jumătate din minimul amenzii. O lege care va intra curând în vigoare prevede o perioadă de 15 zile în care firmele vor putea plăti amenzile de circulație, amenzile pentru lipsa rovinietei sau pentru lipsa unei asigurări valabile. Citește articolul
Dacă este vorba de achiziția sau administrarea de clădiri sau facilități în cadrul unui proiect, acest departament trebuie să știe dacă astfel de costuri sunt eligibile pentru finanțare sau trebuie suportate din bugetul propriu.
Ajutorul financiar nerambursabil se acordă beneficiarilor de fonduri europene sau naționale pentru respectarea contractului de finanțare și implementarea corectă a planului de afaceri. Cu toate acestea, puțini sunt cei care cunosc faptul că prin intermediul unui proiect aprobat nu se decontează cheltuielile totale efectuate de către beneficiar, ci doar acele cheltuieli eligibile, conform listei stabilite în ghidul solicitantului. Prin urmare, orice proiect va genera și costuri neeligibile pe care antreprenorul va fi obligat să le suporte din surse proprii, chiar și atunci când ajutorul financiar nerambursabil este în proporție de 100%. Citește articolul
Dacă firma deține proprietăți în blocuri (fie că sunt sedii, locuințe pentru angajați sau investiții) sau gestionează spații comune, acest departament trebuie să cunoască drepturile și responsabilitățile sale ca proprietar, inclusiv modul în care poate interacționa cu asociația de proprietari și ceilalți locatari.
Proprietarii apartamentelor de bloc au anumite drepturi specifice, conform Legii asociațiilor de proprietari, act care urmează să fie înlocuit complet spre finele lunii septembrie 2018. Acestea ajută la buna administrare a spaţiilor comune şi la desfăşurarea eficientă a activităţilor asociaţiei de proprietari, motiv pentru care profităm de schimbarea cadrului legal pentru a-ți reaminti ce drepturi ai atunci când stai la bloc. Citește articolul
Se ocupă de implementarea și gestionarea sistemelor fizice de supraveghere (camere video, sisteme de acces cu cartelă) pentru securitatea clădirilor și a personalului, asigurându-se că acestea respectă normele legale.
Sunt multe moduri prin care un angajator poate să monitorizeze un angajat, trecând peste ceea ce subscrie interesului său și intrând pe tărâmul chestiunilor personale, intime ale angajatului. Tehnologia permite numeroase moduri de a supraveghea un angajat și activitatea sa, multe dintre ele extrem de invazive. Citește articolul
Pentru a gestiona corect proprietățile companiei sau spațiile închiriate, inclusiv întreținerea, modernizarea și respectarea regulilor de acces și de comunicare cu asociațiile de proprietari.
O nouă lege a asociațiilor va intra în vigoare spre sfârșitul lunii septembrie și va aduce o serie de modificări legislației ce reglementează modul în care se pot înființa și organiza asociațiile de proprietari. Pe lângă alte aspecte, documentul acordă o atenție deosebită și obligațiilor proprietarilor de apartamente din blocuri, completând și clarificând o mare parte dintre acestea. Citește articolul