Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de riscurile care pot duce la daune (cum ar fi incendii sau explozii cauzate de branșamente ilegale) și de modul în care noile legi pot influența polițele de asigurare ale companiei sau gestionarea eventualelor despăgubiri.
În situațiile în care vorbim de blocuri construite fără autorizație de către dezvoltatori, dar care sunt locuite de persoane care au cumpărat în ele apartamente sau garsoniere fără să știe despre probleme, branșarea la utilități va fi permisă temporar, conform unui proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul
Gestionează eficient reclamațiile clienților legate de promoții, prețuri sau retururi, asigurându-se că se respectă drepturile consumatorilor și că procesul de rezolvare este corect, pentru a evita escaladarea problemelor la ANPC.
Comercianții profită de neatenția consumatorilor și de entuziasmul creat de reducerile anunțate de Black Friday. Anul acesta, mai mult ca anii precedenți, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a amendat mai multe magazine mari care ofereau reduceri înșelătoare cumpărătorilor din online și nu numai. În acest context, ANPC a înființat o „divizie” specială de control, care se concentrează pe reducerile de Black Friday, dar și o adresă specială de e-mail la care consumatorii pot trimite reclamații și orice dovezi consideră necesare pentru a arăta neregulile constatate. Citește articolul
Gestionarea eficientă a plângerilor clienților, inclusiv încercarea de rezolvare amiabilă, este crucială pentru a preveni escaladarea acestora către ANPC și apariția unor probleme mai mari pentru companie.
Începând din 2019, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) ține evidența firmelor care comit nereguli în raport cu legislația de protecția consumatorilor, astfel încât, dacă acestea încalcă în mod repetat legea, să fie sacționate din ce în ce mai dur, a explicat anul trecut ANPC pentru redacția noastră. Documentul în care sunt înregistrate astfel de firme poartă denumirea de cazier contravențional. Citește articolul
Departamentul este interesat de modul în care aceste schimbări pot influența numărul de accidente și, implicit, costurile asigurărilor auto și gestionarea eventualelor daune sau reclamații legate de incidente rutiere.
Inclusiv videoclipurile făcute de șoferi cu camerele de bord sau înregistrările camerelor autorităților locale ar putea fi folosite, pe viitor, pentru a constata contravenții rutiere și a aplica amenzi. Măsura este cuprinsă într-un proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul
Incendiile și decesele menționate în articol pot duce la cereri de despăgubire și la procese, iar acest departament se ocupă cu rezolvarea și gestionarea acestor situații neplăcute.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Se asigură că firma (dacă este o companie de asigurări sau brokeraj) înțelege și respectă noile cerințe de raportare fiscală specifice industriei.
Normele procedurale pentru fișierul standard de control fiscal (SAF-T - declarația 406) au fost publicate aseară în Monitorul Oficial de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Din ordinul ce le include reiese că marile firme vor fi obligate să transmită formularul din ianuarie 2022 (dacă au fost încadrate la această categorie și în 2021) sau din iulie 2022 (dacă devin mari contribuabili la 1 ianuarie 2022), în timp ce firmele mijlocii o vor face din ianuarie 2023 și firmele mici o vor face din ianuarie 2025. În rest, Fiscul mai prevede ce informații vor trebui raportate, cum și la ce termene. Citește articolul
Odată cu extinderea serviciilor medicale, pot apărea mai multe reclamații din partea pacienților sau pot fi necesare ajustări la polițele de asigurare de răspundere profesională.
Serviciile farmaceutice de care poate beneficia orice cetățean au fost extinse, odată cu oficializarea recentă a nomenclatorului acestora, urmând să fie posibile, printre altele, vaccinarea antigripală sau măsurarea mai multor parametri ori funcții vitale în farmacii. Pentru ca măsura să fie pe deplin aplicabilă, autoritățile trebuie să elaboreze mai multe acte normative. Citește articolul
O pană de curent extinsă poate duce la daune materiale, întreruperea activității și reclamații din partea clienților. Acest departament trebuie să fie pregătit să gestioneze polițele de asigurare și posibilele cereri de despăgubire.
O pană de curent generală este puțin probabil să afecteze întreaga țară, consideră președintele asociației furnizorilor de energie, întrucât există „automatizări” concepute exact pentru a împiedica o astfel de situație. Citește articolul
Se ocupă direct de soluționarea problemelor și reclamațiilor primite de la clienți, conform legilor și politicilor interne, asigurând satisfacția acestora.
De mai mulți ani, în luna noiembrie are loc Black Friday, eveniment ce implică reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. Ținând cont de faptul că nu mai durează mult și se dă startul celor mai mari reduceri de preț din an, prezentăm azi cele mai importante 14 întrebări și răspunsuri legate de cumpărăturile făcute de Black Friday. Citește articolul
Chiar dacă articolul se referă la asigurarea publică de sănătate, un departament care se ocupă de asigurări trebuie să înțeleagă sistemul de bază pentru a putea oferi sfaturi complete sau a gestiona eventuale întrebări sau reclamații legate de acoperirea medicală, fie ea publică sau privată.
Cei care sunt luați în întreținere de o persoană asigurată la sănătate - adică soțul/soția/părintele fără venituri - pot beneficia de asigurare atâta timp cât respectiva persoană este asigurată în sistem. Esențialul acestui mecanism de coasigurare, dincolo de relația dintre coasigurat și asigurat, este că cel dintâi nu are deloc venituri proprii. Citește articolul