Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pachetul include o asigurare gratuită pentru cumpărături online, aspect direct relevant pentru departamentul care gestionează polițele de asigurare și potențialele reclamații legate de acestea.
Mastercard completează „Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii tale” cu o nouă suită de soluții pentru accelerarea transformării digitale a afacerilor antreprenoriale și a întreprinderilor mici și mijlocii din România, ce își realizează operațiunile financiare prin cardurile Mastercard Business emise de institutii financiare licentiate in România. Inițiativa vine în sprijinul creșterii și consolidării micilor afaceri, dar și pentru a susține adaptarea la noul context de lucru. Soluția de informare avocatnet.ro premium a fost și ea inclusă în pachetul pentru digitalizare oferit IMM-urilor, companiile beneficiind de 10% reducere la achiziția serviciilor avocatnet.ro, dacă plata este efectuată cu un card Mastercard Business.
Citește articolulDepartamentul de Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor este interesat de calificarea experților, deoarece implicarea unor specialiști atestați în proiecte poate reduce riscurile de defecte sau incidente și, implicit, numărul de reclamații și costurile asociate despăgubirilor de asigurare.
În perioada 18 - 21 decembrie are loc, potrivit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), o sesiune de atestare tehnico-profesională a verificatorilor de proiecte și a experților tehnici din construcții. Dosarele de înscriere se trimit doar online. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile legate de datele personale pentru a evalua necesitatea unor asigurări (ex: cyber) și pentru a gestiona posibilele cereri de despăgubire din partea persoanelor afectate.
Regulamentul european privind protecția datelor personale (GDPR) le impune firmelor ce prelucrează date să aducă „la lumină” incidentele de securitate atunci când află de producerea lor și să notifice Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu privire la gravitatea incidentului, numărul persoanelor afectate, dar și cu privire la ce măsuri a luat ulterior. Dacă ANSPDCP va verifica de ce s-a produs incidentul, firma va putea fi sancționată pentru că nu a luat un minim de măsuri necesare pentru a preveni astfel de întâmplări. Tot ceea ce decide să facă firma ulterior momentului când a aflat de incident, atât în raport cu activitatea sa, cât și în raport cu ANSPDPC și cu persoanele vizate de breșă poate cântări semnificativ când vine vorba de aplicarea unei sancțiuni - pentru că, în definitiv, buna-credință a companiei contează în orice domeniu de respectare a legii. Citește articolul
Departamentul de asigurări va fi interesat să știe despre întârzierile și pierderile de livrări, deoarece acestea pot duce la cereri de despăgubire și la necesitatea de a gestiona polițele de asigurare pentru mărfuri în tranzit.
Moș Nicolae și Moș Crăciun vor trebui să facă eforturi financiare pentru a aduce cadourile în acest an. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu drepturile clienților și obligațiile firmei legate de contracte, pentru a putea soluționa corect și eficient plângerile primite de la clienți, în special cele legate de modificări contractuale.
Modificările de tarif și de servicii oferite în cadrul contractelor de telefonie, internet sau televiziune nu se pot face fără ca abonații să nu afle cu o minimă perioadă de timp înainte de producerea lor, avertizează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Mai mult, abonatul are dreptul să-și exprime dezacordul cu modificările respective și să ceară ieșirea din contract fără să i se pretindă despăgubiri pentru asta. În cazul unor abuzuri, abonații se pot adresa oricând ANCOM printr-o sesizare. Citește articolul
Oferă context pentru evaluarea necesității unor polițe de asigurare care să acopere riscuri legate de litigii de muncă și pentru gestionarea internă a reclamațiilor venite din partea angajaților.
Din multele comentarii puse de cititorii noștri atât la articole, cât și pe forumul avocatnet.ro sau pe pagina noastră de Faceboook, reiese că cei mai mulți salariați se tem de un proces în instanță pentru recuperarea unor drepturi bănești, salarii, bani pentru ore suplimentare efectuate sau aferente zilelor de concediu de odihnă neluat, din cauza costurile de judecată. Pentru o informare corectă a acelor care se simt nedreptățiți, am vrut să subliniem, prin intermediul unui articol, că în situația în care instanța le dă dreptate, angajatorul, fie că este fost sau actual, va fi obligat la plata cheltuielilor de judecată suportate de salariat, pe lângă drepturile cerute inițial. În plus, salariatul poate solicita și daune-interese, morale și/sau materiale. Citește articolul
Departamentul de asigurări este direct interesat de posibilitatea ca agenții și brokerii de asigurare să devină beneficiari ai programului și de modul în care insolvența unui beneficiar ar putea afecta plățile sau riscurile de asigurare.
Valabilitatea programului IMM Invest, conceput să ajute IMM-urile cu obținerea de credite bancare, prin garantarea acelor credite, de către stat, și acoperirea dobânzilor, până la un anumit punct, a fost prelungită, de Comisia Europeană (CE), până la data de 30 iunie 2022, potrivit reprezentanților Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), citați de Agerpres. Citește articolul
Se asigură că firma are asigurări adecvate pentru accidente de muncă și înțelege cum respectarea normelor de siguranță influențează procesarea daunelor și costurile asigurărilor.
Puțin peste 2.000 de persoane au suferit accidente de muncă în primele șase luni ale acestui an, dintre care 41 au fost mortale, cele mai multe dintre accidente apărând în rândul salariaților cu o vechime de până în cinci ani, potrivit unei statistici publicate recent de Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Deși cifrele sunt în scădere față de 2020, angajatorii nu trebuie să uite de obligațiile pe care le au în materia securității și sănătății în muncă (SSM) și să instruiască periodic salariații pentru a preveni apariția accidentelor de muncă. Citește articolul
Dacă firma ajută angajații cu asigurările de sănătate sau cu procesarea unor cereri legate de servicii medicale, este important să știe cum se modifică regulile privind valabilitatea documentelor și cum sunt procesate deciziile de aprobare.
Pentru a nu mai tot prelungi succesiv valabilitatea unor documente medicale, absolut necesare acordării serviciilor medicale asiguraților din țara noastră, autoritățile au stabilit, printr-un ordin oficializat vineri, ca acestea să-și păstreze valabilitatea până la finalul lunii în care încetează starea de alertă. Printre altele, se prelungește valabilitatea biletelor de trimitere pentru specialități clinice și paraclinice. Citește articolul
Informațiile sunt utile pentru a stabili corect ce tip de asigurări (medicale, de călătorie, etc.) sunt necesare pentru angajații care lucrează din străinătate și cum sunt gestionate eventualele evenimente neplăcute.
Telemunca făcută de salariați români în afara granițelor țării noastre, din orice punct al lumii, devine o situație din ce în ce mai întâlnită, însă nu trebuie confundată cu detașarea, mai ales că doar ultima beneficiază de un cadru legislativ specific. Citește articolul