Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul detaliază noi sisteme informatice pentru gestionarea asigurărilor sociale de sănătate, ceea ce este de interes pentru companiile de asigurări și pentru cele care gestionează reclamații legate de servicii medicale.
Guvernul a analizat în ședința de miercuri un memorandum privind digitalizarea sistemului de sănătate din România, ce vizează două sisteme informaționale: unul care să gestioneze electronic documentele utilizate în sănătate, cum ar fi biletele de trimitere sau concediile medicale, și unul prin care la dosarul electronic de sănătate (DES) să fie conectați și alți furnizori de servicii medicale, în afara de medicii din clinici și spitale. Citește articolul
Este important pentru a se asigura că dovezile de instruire SSM semnate electronic sunt valide în cazul unor accidente de muncă, ajutând la gestionarea eficientă a cererilor de despăgubire și a eventualelor litigii.
Când ai angajați care lucrează de acasă sau împărțiți în diverse localități, digitalizarea proceselor de SSM (sănătate și securitate în muncă) poate însemna timp câștigat și multă maculatură scutită. Folosirea semnăturii electronice în raport cu angajații pe partea de SSM poate însemna instruirea de la distanță și mult mai facilă a tuturor acestora, semnarea de la distanță a fișelor de instruire și nu numai. Legea SSM permite folosirea a trei tipuri de semnătură electronică atunci când e vorba de semnarea fișelor de instruire, dar recomandabil ar fi ca angajatorii să nu aleagă chiar pe oricare dintre acestea trei, fără să știe dinainte care sunt avantajele și dezavantajele fiecăreia. Citește articolul
Articolul detaliază costurile ridicate ale incidentelor cibernetice. Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a evalua riscurile și a decide ce tipuri de asigurări cibernetice sunt necesare pentru a proteja compania.
După provocările aduse de accelerarea digitalizării activității din timpul pandemiei, directorii generali din România încep să înțeleagă riscurile pe care această transformare le implică și au în plan creșterea investițiilor în securitatea cibernetică. Iar îngrijorările liderilor sunt cu siguranță legitime, ca răspuns la intensificarea atacurilor cibernetice din ultimii doi ani, și în condițiile în care costul global al criminalității cibernetice aproape s-a dublat în 2020, comparativ cu 2018, situându-se la peste un trilion de dolari, potrivit unui raport realizat de compania americană de software antivirus McAfee. Citește articolul
Este direct interesat de tipurile de riscuri și accidente de muncă menționate, deoarece acestea pot duce la cereri de despăgubire și la costuri pentru asigurările companiei.
După ce în acest an inspectorii teritoriali de muncă (ITM) au verificat respectarea prevederilor legale privind contractele individuale de muncă în domeniul firmelor de curierat, pentru 2022 Inspecția Muncii are în plan să verifice dacă sunt respectate obligațiile pe care angajatorul și salariații le au în privința securității și sănătății în muncă (SSM), dar și descoperirea firmelor care folosesc munca “la negru” sau “la gri”. Citește articolul
Discuția se axează pe modul în care programul de lucru afectează eligibilitatea angajaților pentru diverse asigurări sociale (concediu medical, pensii). Acest departament este interesat de felul în care aceste drepturi sunt calculate și gestionate pentru a asigura acordarea corectă a indemnizațiilor și pentru a răspunde solicitărilor angajaților.
Schimbările apărute pe fondul pandemiei de coronavirus au schimbat așteptările și dorințele salariaților referitoare la programul de lucru, fiind din ce în ce mai dorite programe flexibile de lucru sau inegale, alții optând pentru mai multe contracte de muncă cu timp parțial. Totuși, specialiștii atrag atenția asupra faptului că autoritățile ar trebui să aibă în vedere anumite modificări în legislația muncii, ce vor atrage după sine modificări importante în stabilirea drepturilor salariale și de asigurări sociale ale angajaților. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu achiziția, administrarea și gestionarea daunelor pentru polițele de asigurare ale companiei. Articolul oferă informații cruciale despre piața RCA, asigurătorii disponibili și modificările legislative care le influențează activitatea zilnică.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat solicitarea făcută recent de Uniqa Asigurări, respectiv de a ieși de pe piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA). Astfel, la puțin peste două luni de la intrarea în insolvență a City Insurance, piața asigurărilor RCA rămâne fără un alt asigurător. În acest context, prezentăm astăzi lista asigurătorilor la care se mai pot încheia polițe RCA. Citește articolul
Șoferii mai bine pregătiți, care urmează cursuri de conducere defensivă și prim ajutor, reduc numărul de accidente și, implicit, numărul de daune și costurile cu polițele de asigurare pentru companie.
În cadrul pregătirii teoretice și practice pentru obținerea permisului auto, viitorii șoferi vor fi învățați inclusiv să conducă defensiv și să dea măsuri de prim ajutor, conform unui proiect de lege ajuns recent la Senat. Aceasta nu este prima oară când se încearcă, într-o formă sau alta, introducerea unei asemenea măsuri. Citește articolul
Departamentul gestionează polițele de asigurare ale companiei. Serviciile medicale private și pensiile private facultative sunt adesea implementate prin contracte de asigurare, iar acest departament ar fi implicat în selectarea partenerilor și gestionarea eventualelor solicitări.
Pe final de an, multe companii fac evaluări profesionale ale angajaților și le acordă acestora, acolo unde este cazul, diverse bonusuri de performanță sau alte beneficii. Astfel, trecem în revistă beneficiile extrasalariale pe care angajatorii le pot acorda salariaților de a căror productivitate sunt mulțumiți, fie pe final de an, fie în orice alt moment, pe durata desfășurării contractului de muncă. Printre acestea se numără bugetul pentru adaptarea spațiului de lucru de acasă, în cazul telemuncii, voucherele de vacanță sau cardurile cadou, precum și ședințele de consiliere psihologică online pentru angajați. Citește articolul
Pentru a înțelege funcționarea și utilizarea certificatului de daunalitate și pentru a gestiona eficient polițele de asigurare auto ale companiei, posibil obținând costuri mai mici în funcție de istoricul de daune.
Dacă vor să încheie o asigurare auto în alte țări sau când, pentru a se putea aplica sistemul bonus-malus, asigurătorii au nevoie de istoricul daunelor provocate, șoferii pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un certificat de daunalitate, document ce conține date despre daunele înregistrate în ultimii cinci ani de asigurare. În schimb, pentru că legislația din țara noastră nu stabilește o astfel de obligație, certificatul obținut în străinătate se poate folosi aici doar dacă asigurătorul vrea să țină seama de el. Citește articolul
O încălcare a datelor poate duce la cereri de despăgubire din partea persoanelor afectate. Acest departament ar fi interesat să înțeleagă tipul de incident pentru a gestiona eventualele reclamații și pentru a verifica acoperirea asigurărilor (cum ar fi cele pentru riscuri cibernetice).
Cea mai recentă amendă dată de “arbitrul” aplicării regulilor privind respectarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) a vizat o companie al cărui angajat a atașat, dintr-o eroare, către un client o listă cu peste 11.000 de date personale bancare ale unor persoane fizice. Citește articolul