Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se va confrunta cu reclamații din partea clienților care au 'plătit' cu date personale, dar nu sunt mulțumiți de serviciul sau conținutul digital primit. Ei trebuie să știe cum să gestioneze aceste reclamații conform noilor reglementări și ce 'remedii' pot oferi.
Guvernul a oficializat recent o ordonanță specială prin care să-i protejeze pe consumatorii care vor cumpăra, cu datele lor personale, servicii și conținut digital (muzică, filme, cărți, jocuri video, aplicații mobile etc.) la fel ca pe cei care plătesc cu bani pentru acestea. De exemplu, dacă cineva își va da datele la schimb pentru achiziționarea unui program informatic, acea persoană va avea dreptul la un produs de un anumit tip (conform cu specificațiile prezentate de comerciant, de exemplu) și va beneficia de garanția legală pentru produse și servicii. De asemenea, va avea acces la anumite remedii, în cazul în care un comerciant nu îi va respecta aceste drepturi. Citește articolul
Informațiile despre noile boli (Flurona) și tendințele de sănătate (creșterea miopiei) sunt relevante pentru a estima și gestiona costurile legate de asigurările de sănătate ale angajaților și pentru a evalua potențialele cereri de despăgubire.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu soluționarea problemelor și reclamațiilor venite de la clienți. Ei trebuie să știe exact ce drepturi au clienții și ce obligații are compania în caz de nemulțumire, inclusiv despre cum se fac reducerile de preț sau anulările de contract.
Guvernul a dat o ordonanță specială pentru a reglementa activitatea de vânzare de conținut și servicii digitale (articole online găsite pe diferite platforme, cărți în format electronic, jocuri și programe care vor fi actualizate constant etc.), astfel încât să le fie asigurat consumatorilor un grad sporit de protecție. Schimbările nu trebuie înțelese ca asigurând, pentru prima dată, protecția celor ce cumpără conținut sau servicii digitale. Dreptul consumatorului o face deja. Însă o ordonanță specială în acest domeniu va asigura un nivel minim și predictibil de protecție. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat de cum noile reguli afectează cererile de plată pentru concediile medicale (care sunt o formă de asigurare socială) și cum pot influența asigurările companiei sau pe cele ale angajaților.
În vară, regulile acordării concediului medical au suferit schimbări majore, printre altele, acum fiind aplicabile sancțiuni pentru cei ce au mai mulți angajatori și care figurează cu concediu medical (pentru boli obișnuite) doar la unul dintre ei. Totodată, din acest an, cei aflați în concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă sunt monitorizați de medici, pentru recuperarea capacității de muncă și a revenirii în activitate. Citește articolul
Pentru a gestiona eficient polițele de asigurare ale companiei, a înțelege drepturile de despăgubire în caz de daună sau insolvență a asigurătorului și a coordona procesul de soluționare a reclamațiilor, având în vedere noile plafoane și reguli.
În anul ce se va încheia în curând au apărut mai multe schimbări ce vizează asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). La modul concret, în acest an s-a stabilit ca asigurații să poată obține mai mulți bani de la fondul de garantare în caz de insolvență a asigurătorului, iar limitele minime de despăgubire pentru polițele RCA să se majoreze pe viitor. Citește articolul
Pentru a înțelege noile termene și condiții de garanție și remediere, esențiale în procesarea și rezolvarea reclamațiilor clienților privind produsele neconforme.
După ce recent Ministerul Economiei a republicat în dezbatere un proiect de OUG prin care se va schimba, din 1 ianuarie 2022, cadrul legal aplicabil vânzării de bunuri consumatorilor, Guvernul l-a și adoptat săptămâna asta în ședință, iar azi ordonanța care-l cuprinde a apărut în Monitorul Oficial. La fel ca vechea Lege nr. 449/2003 (pe care o va înlocui de la 1 ianuarie), ordonanța tratează, în mod special, conformitatea bunurilor cu contractul de vânzare, măsurile ce vor trebui luate de vânzători în caz de neconformitate a produselor, dar și regimul garanției produselor. Doar că Guvernul a trimis la Monitorul Oficial o formă semnificativ diferită, pe partea de garanții legale, față de ceea ce ne-a arătat că adoptă în ședința care a avut loc zilele trecute. Citește articolul
Este foarte important pentru companiile care oferă asigurări pentru locuințe, deoarece arată câți oameni își dețin propria casă și, implicit, câți potențiali clienți ar putea avea.
Peste 96% din populaţia României trăia în 2020 într-o locuinţă proprietate personală, acesta fiind cel mai mare procent înregistrat în rândul statelor membre ale Uniunii Europene, arată datele publicate, joi, de Eurostat. Citește articolul
Modificările privind procesele de malpraxis și importanța asigurărilor medicale sunt direct relevante pentru gestionarea polițelor de asigurare și a potențialelor cereri de despăgubire.
În 2021 au apărut modificări legislative și în domeniul juridic. Printre altele, ura exprimată împotriva romilor se pedepsește cu închisoarea, agresorii vor fi monitorizați cu ajutorul unei brățări electronice, iar taxa de timbu de 100 de lei se aplică și proceselor de malpraxis. Citește articolul
Acest departament gestionează reclamațiile clienților și trebuie să știe ce probleme (ex: condiții de cazare necorespunzătoare, lipsa informațiilor despre alergeni) apar frecvent pentru a le aborda rapid și a evalua riscurile de litigii sau cereri de despăgubire.
În decursul a trei zile, inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au aplicat aproape 90 de sancțiuni în urma controalelor făcute la 57 de firme din zona Predealului, în cadrul activității Comandamentului de iarnă 2021. Citește articolul
Acest departament este important, deoarece asigurarea că asistenții medicali sunt corect atestați reduce riscul de procese sau reclamații din partea pacienților legate de neglijență sau lipsă de competență profesională.
Perioadele în care asistenții medicali desfășoară activități de vaccinare a populației împotriva COVID-19 se consideră continuitate în muncă, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial, joi. Astfel, asistenții medicali care și-au întrerupt activitatea pe o perioadă de timp pentru a participa la campaniile de vaccinare împotriva COVID-19 nu vor trebui să susțină proba teoretică pentru reatestare profesională, atunci când se reîntorc pe postul de bază. Citește articolul