Conține informații specifice pentru companiile de asigurări despre noile obligații în domeniul securității cibernetice, conform regulamentului DORA.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Acest departament va fi primul contactat de turiști în cazul în care serviciile nu au fost prestate. Informațiile din articol sunt esențiale pentru a înțelege drepturile turiștilor și obligațiile companiei privind gestionarea reclamațiilor și procesul de rambursare sau oferire de servicii alternative.
Legislația din domeniul turismului a fost recent modificată, iar schimbările introduse vizează protecția turiștilor, operatorii din sector trebuind să ofere, în premieră, posibilitatea consumatorilor de a-și recupera banii dacă nu au primit serviciile contractate. Citește articolul
Articolul oferă o perspectivă asupra tipurilor de riscuri legale (precum defăimarea online) care pot duce la reclamații sau procese. Înțelegerea acestor riscuri este importantă pentru a evalua nevoia de acoperire prin asigurări și pentru a gestiona eventualele reclamații legate de conținutul online.
Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a pronunțat recent o decizie importantă în cazul Alexandru Pătrașcu vs. România, constatând că statul român a încălcat dreptul la libertatea de exprimare garantat de articolul 10 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului. Cazul a vizat responsabilitatea civilă a unui critic muzical pentru publicarea unor comentarii considerate defăimătoare pe pagina sa de Facebook și pe blogul său. Citește articolul
Acest departament trebuie să evalueze riscurile legate de securitatea cibernetică pentru a se asigura că firma are acoperirea de asigurare potrivită și pentru a gestiona eventualele reclamații care pot apărea în urma unor incidente.
Printr-o ordonanță adoptată de curând, România a transpus Directiva NIS2 privind securitatea cibernetică, impunând norme stricte și uniforme pentru sectoare esențiale și importante de activitate, mecanisme de raportare și gestionare a incidentelor care cresc transparența și capacitatea de reacție, dar și sancțiuni semnificative pentru neconformare. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat să înțeleagă cum funcționează acoperirea medicală la nivel internațional prin sistemul public, o informație utilă în contextul administrării polițelor de asigurări private ale companiei și a modului în care acestea se completează sau nu cu beneficiile de sănătate oferite angajaților.
Persoanele asigurate care necesită îngrijiri medicale ce nu pot fi furnizate într-un termen rezonabil în România pot solicita acordarea acestora într-un alt stat membru al Uniunii Europene (UE) prin intermediul Documentului Portabil S2. Casa de asigurări de sănătate va analiza cererea în termen de cinci zile lucrătoare și va emite autorizația dacă sunt îndeplinite toate condițiile necesare. Citește articolul
Departamentul de Asigurări gestionează polițele care pot acoperi costurile legate de încălcări ale datelor sau amenzi. Ei trebuie să înțeleagă aceste riscuri pentru a se asigura că firma este protejată și pentru a gestiona posibile cereri de despăgubire.
Din perspectiva GDPR, anul 2024 a adus, înainte de toate, câteva decizii importante ale Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Am aflat, de exemplu, că Autoritatea de Supraveghere (ANSPDCP) nu este obligată să aplice amenzi de fiecare dată când constată nereguli, dar și că simpla încălcare a GDPR nu dă dreptul, în sine, la despăgubiri. Autoritatea a anunțat câteva amenzi semnificative anul acesta, mai mari decât în anii precedenți, iar 2024 este și anul în care a fost adoptat regulamentul european privind inteligența artificială, ceea ce pune GDPR într-un nou context interesant de urmărit. Citește articolul
Valabilitatea asigurărilor auto poate depinde de legalitatea permisului de conducere al șoferului. Acest departament este interesat să se asigure că angajații au permise valide pentru a nu invalida polițele de asigurare în cazul unor evenimente rutiere.
Anul care urmează să se încheie a adus câteva noutăți, inclusiv în ceea ce privește obținerea permisului de conducere și desfășurarea examenului auto. Poate că cele mai importante schimbări au fost aduse categoriei B de permise, deținătorii acesteia putând conduce din acest an anumite tipuri de motociclete și tractoare.
Acest departament se ocupă direct cu polițele de asigurare ale firmei și cu potențialele daune. Informațiile despre cum se calculează prețurile și tendințele pieței sunt cruciale pentru gestionarea eficientă a riscurilor și a eventualelor reclamații.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat noile tarife de referință pentru polițele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) pentru decembrie 2024, tarife ce sunt luate în calcul de asigurători la stabilirea sumelor pe care șoferii le vor plăti pentru asigurarea obligatorie. Reamintim că tarifele RCA sunt plafonate până la 31 martie 2025, creșterea lor fiind limitată până atunci. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de despăgubirile cerute de clienți și de asigurările care acoperă astfel de cazuri, așa că trebuie să știe exact cine este responsabil legal pentru produsele defecte.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis, recent, că un furnizor poate fi considerat producător, dacă numele său coincide cu marca comercială de pe produs, chiar dacă nu l-a fabricat. Citește articolul
Pentru a ști cum să gestioneze plângerile sau solicitările clienților legate de returnarea ambalajelor SGR și a garanțiilor aferente.
Sfârșitul lui 2024 marchează finalul primului an (și un pic) de funcționare a Sistemului de garanție-returnare (SGR), care e operațional din 30 noiembrie 2023. Măsura a însemnat, însă, pe lângă valențele sale ecologice, un efort financiar și logistic pentru companii, dar și alergătură și stres pentru consumatori. Iată, în continuare, câteva aspecte utile pentru persoanele fizice. Citește articolul