Pentru a înțelege riscurile de fraudă care pot duce la pierderi și pentru a evalua dacă polițele de asigurare existente acoperă astfel de incidente, sau cum gestionăm reclamațiile legate de acestea.
O metodă de înșelăciune se folosește zilele acestea, ea răspândindu-se rapid prin intermediul aplicațiilor de mesagerie, după cum atenționează Poliția Română. Concret, se solicită, printr-un mesaj, exprimarea unui vot online în cadrul unui concurs, iar când vrea să-i dea curs, victima este redirecționată către website-ul aplicației de mesagerie, astfel încât autorii înșelătoriei să poată prelua controlul contului pe care victima îl are în aplicația de mesagerie, ulterior aceștia solicitând persoanelor din agendă, în numele victimei, diverse sume sub formă de împrumut. Citește articolul
Un departament responsabil cu Asigurările și Gestionarea Reclamațiilor (dacă există în cadrul companiei) ar fi profund interesat de toate aspectele legate de calculul, modificările și implicațiile tarifelor RCA, precum și de modul în care sunt gestionate daunele și fraudele.
Calcularea tarifelor de referință a fost revizuită în vara anului trecut, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) introducând noi criterii de evaluare a sumelor pe care proprietății de autovehicule trebuie să le plătească. Prin urmare, în prezent se iau în considerare două elemente principale: puterea motorului (care înlocuiește fostul criteriu al capacității cilindrice) și zona geografică unde este înregistrat autovehiculul. În urma acestei modificări, proprietarii de mașini din zona București/ Ilfov se confruntă cu tarife semnificativ mai ridicate comparativ cu celelalte regiuni ale țării, diferențele ajungând în unele situații să depășească 1.000 de lei. Despre acest subiect discutăm astăzi cu un specialist în domeniu, Paraschiv Constantin, președintele FINPROTECT. Citește articolul
Dacă firma oferă asigurări sau produse financiare, acest departament trebuie să știe exact ce informații despre clienți și produsele lor trebuie raportate către autorități.
O nouă raportare fiscală a fost introdusă de la 1 ianuarie 2025, potrivit unei ordonanțe de astă-toamnă. Mai exact, entitățile aflate în sfera de autorizare, reglementare, supraveghere și control a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) trebuie să raporteze semestrial, la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), informații privind asigurările de viață și alte produse financiare contractate de persoanele fizice. În acest sens, ANAF a oficializat recent formularele necesare contribuabililor. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum noile reglementări privind riscul seismic pot influența polițele de asigurare ale proprietăților companiei și gestionarea eventualelor daune sau reclamații legate de acestea.
Proprietarii clădirilor cu risc seismic ridicat se numără printre categoriile de contribuabili cele mai afectate de modificări legislative a căror aplicare a debutat anul trecut și, evident, continuă și în 2025. În cele ce urmează, prezentăm o trecere în revistă a acestor schimbări. Citește articolul
Frecvența și tipul amenzilor rutiere pot indica un nivel de risc pentru flota auto și pot influența costurile asigurărilor sau procesele de gestionare a daunelor.
Punctul-amendă, în funcție de care se calculează amenzile rutiere, s-a majorat de la 1 ianuarie, odată cu creșterea salariului minim la 4.050 de lei. Mai exact, deoarece reprezintă valoric 5% din salariul minim brut pe țară, punctul-amendă are acum valoarea de 202,5 lei. Astfel, de exemplu, în cazul în care intră în intersecție pe culoarea galbenă a semaforului, șoferii riscă amenzi de peste 600 de lei, iar în cazul în care trec pe roșu, amenzi de puțin peste 1.000 de lei (în acest caz se și suspendă dreptul de a conduce). Citește articolul
Dacă un incident are loc pe proprietatea companiei în zone cu acces public, departamentul trebuie să înțeleagă implicațiile legale ale 'accesului pe propria răspundere' și cum pot fi gestionate posibilele reclamații sau probleme de asigurare care pot apărea.
Noul Cod silvic, aplicabil de puțină vreme, permite accesul oricui, pe jos sau cu bicicleta, în pădurile din țara noastră. Singura condiție pentru accesul în scop recreativ în păduri este de a nu aduce pagube acestora. Citește articolul
Este important să știe că lipsa ITP-ului valabil poate anula sau complica despăgubirile în cazul unui accident, afectând acoperirea asigurărilor.
Registrul Auto Român (RAR) a emis un comunicat prin care dezminte o serie de informații false apărute recent în spațiul public. Conform acestor ”știri”, legislația ar fi fost modificată astfel încât inspecția tehnică periodică (ITP) pentru anumite categorii de mașini să se efectueze la intervale diferite, iar reparațiile vehiculelor mai vechi de 15 ani ar fi interzise. RAR atrage atenția că aceste afirmații sunt complet neadevărate. În acest context, va prezentăm în cele ce urmează o serie de informații referitoare la acest subiect. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe că un extras de cont bancar este acum o dovadă valabilă a achiziției, pentru a putea soluționa corect reclamațiile și cererile clienților legate de garanții sau retururi.
În contextul unor modificări recente legate de bonurile fiscale pentru tranzacțiile cu cardurile bancare, specialiștii atrag atenția că s-a eliminat numai obligația de tipărire/înmânare a bonului fiscal, nu și obligația de emitere. Astfel, comercianții și prestatorii trebuie să emită în continuare bonurile pentru tranzacțiile cu cardul, numai că acestea rămân în format electronic și nu mai ajung efectiv la clienți decât la cerere. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea situațiilor în care clienții au reclamații sau cer returnarea banilor pentru servicii care nu le-au fost oferite, aspect menționat în noul act normativ privind protecția turiștilor.
Modificările aduse recent legislației referitoare la turism au adus o serie de noutăți în materie, pornind de la prevederi privind protecția consumatorilor până la revenirea posibilității ca hotelurile să închirieze locuri de parcare de la primării. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum noile reguli afectează modul în care clienții își dovedesc achizițiile și cum pot fi gestionate mai eficient eventualele reclamații legate de lipsa bonului fizic.
Începând cu 26 decembrie 2024, o nouă lege (Legea nr. 317/2024, care modifică și completează OUG nr. 28/1999 și articolul 319 din Codul fiscal) stabilește că bonurile fiscale nu mai sunt comunicate (imprimate sau înmânate, în funcție de formatul lor) pentru încasările realizate cu carduri bancare, decât la solicitarea expresă a clienților. Citește articolul