Oferă informații despre modul în care trebuie gestionate cererile de returnare a banilor de la clienți și despre potențialele despăgubiri.
Guvernul a modificat recent legislația referitoare la turism, introducând o serie de prevederi care vizează atât consumatorii, cât și operatorii economici din domeniu. Noutățile privesc organizarea și desfășurarea activității de turism și vizează aspecte precum protecția turiștilor, funcționarea Organizațiilor de Management al Destinației (OMD) și facilitarea activității hoteliere. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care legile și deciziile judecătorești definesc accidentele și vătămările, deoarece aceste clarificări influențează direct modul de gestionare a daunelor, a cererilor de despăgubire și a polițelor de asigurare.
Modificările legislative aduse pe parcursul anului 2024 în materia accidentelor rutiere au generat numeroase discuții în rândul practicienilor dreptului, mai ales în ceea ce privește situația particulară a autorănirii conducătorului auto. Analiza următoare, pentru care am apelat la avocatul Liliana Grădinaru, își propune să clarifice cadrul legal actual, pornind de la interpretarea dată în această materie de Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) și continuând cu implicațiile modificărilor aduse recent legislației rutiere. Citește articolul
Dacă firma se ocupă de asigurările de sănătate pentru angajați, acest departament are nevoie să știe cum aceste cheltuieli sunt tratate fiscal, pentru a înțelege mai bine costurile și avantajele polițelor de asigurare.
Senatul a votat luni o propunere ce vizează actualizarea plafonului de deducere fiscală pentru pensiile facultative și asigurările de sănătate de la 400 la 1.200 de euro anual, având în vedere că suma actuală nu mai este suficientă pentru a acoperi aceste servicii, potrivit inițiatorilor propunerii. Deși impactul bugetar pe termen scurt ar fi minor, parlamentarii consideră că pe termen mediu și lung, măsura ar putea îmbunătăți conformarea fiscală și ar genera venituri suplimentare din servicii private de calitate. Citește articolul
Articolul încurajează încheierea polițelor de asigurare agricolă ca un criteriu important pentru obținerea finanțării, ceea ce este vital pentru departamentul care se ocupă de gestionarea asigurărilor și a daunelor.
În cursul anului 2025, fermierii vor avea la dispoziție multiple programe de finanțare prin intermediul Planului Strategic pentru Politica Agricolă Comună (PS PAC) pentru investiții în agricultură și procesare alimentară. Obținerea finanțărilor nerambursabile se va face în ordinea punctajelor obținute de către solicitanți în etapa de evaluare a proiectelor depuse, iar șansele de finanțare pot fi îmbunătățite din timp, îndeplinind principiile privind selecția proiectelor menționate în cadrul PS PAC și care vor fi transpuse în criterii de selecție în viitoarele ghiduri ale solicitantului. Citește articolul
Departamentul este direct interesat deoarece articolul explică exact cum pot clienții să depună plângeri legate de procesul de portare și anulare, fiind o resursă esențială pentru gestionarea și rezolvarea eficientă a reclamațiilor.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a explicat care sunt pașii necesari pentru anularea unei cereri de portare a unui număr de telefon. Portarea numerelor permite utilizatorilor să își schimbe rețeaua de telefonie păstrând același număr, însă există situații în care aceștia aleg să renunțe la proces. Anularea poate fi realizată doar dacă sunt respectate anumite condiții stricte, iar procesul trebuie inițiat cu cel puțin 24 de ore înainte de portarea efectivă. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că trebuie să știe în ce situații firma poate fi trasă la răspundere pentru eventuale pierderi sau daune cauzate clienților sau mărfurilor, în cazul în care vehiculele sunt blocate din cauza nerespectării legii.
O măsură care vizează transportatorii a fost recent oficializată. Ea stabilește procedurile de suspendare a dreptului de utilizare a unui autovehicul prin reținerea plăcuțelor de înmatriculare și certificatului de înmatriculare. Totodată, este formulată și modalitatea de demonstrare a îndeplinirii condițiilor legale pentru încetarea măsurii de imobilizare. Citește articolul
Articolul vorbește despre consecințe extreme ale nemulțumirilor clienților legate de refuzul plăților de asigurare, un aspect direct legat de procesele de gestionare a reclamațiilor și a performanței produselor de asigurare.
Transformarea unor infractori / interlopi / anarhiști în mega-starurile societății are, ca efect popularizarea fără precedent a unei atitudini în care regulile, morala și interacțiunea de bun simț sunt înlocuite de altceva, mult mai nociv. Pentru că, dacă îți petreci vremea urmărind oameni care-ți explică mereu ce proști sunt cei care nu fură, vei vedea furtul ca pe o perspectivă de luat în seamă. Oare libertatea de expresie, în zilele noastre, mai e același lucru cu libertatea de expresie de acum 100 de ani? Am avut discuția asta pe Linkedin și mi se pare atât de interesantă, încât merită să o avem și aici. Citește articolul
O astfel de breșă de securitate poate însemna costuri mari și reclamații din partea clienților. Acest departament evaluează dacă există asigurări care să acopere pagubele și cum să gestioneze plângerile.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a aplicat o amendă în valoare de 110.000 de euro unei societăți comerciale după ce un angajat a utilizat datele clienților pentru a solicita credite de la instituții financiare nebancare, fără consimțământul persoanelor vizate. Citește articolul
Responsabil cu încheierea și menținerea valabilă a polițelor de asigurare pentru bunurile achiziționate prin proiect, asigurându-se că sunt acoperite împotriva riscurilor.
Cea de-a treia ediție a programului Start-up Nation s-a încheiat în data de 15 noiembrie 2024, data-limită până la care antreprenorii și-au încărcat cererile de decont pentru cheltuielile efectuate în perioada de implementare proiectelor de investiții. Începând cu data plății cererii de rambursare, antreprenorii intră în etapa de monitorizare a investiției pentru o perioadă de trei ani, în care vor trebui să îndeplinească obligațiile asumate prin intermediul acordului de finanțare. Principalele obligații asumate se referă la menținerea noilor locuri de muncă ce au fost create în perioda de implementare, dar și continuarea activității finanțate în condițiile în care a fost acordat ajutorul financiar nerambursabil. Citește articolul
Modificările din sistemul de sănătate care oferă acces gratuit la analize pot influența beneficiile oferite prin asigurările de sănătate ale angajaților și modul în care sunt gestionate cererile de despăgubire.
Printr-un proiect legislativ ce a primit deja votul senatorilor, iar recent a primit raport favorabil la deputați, care vor da votul decisiv în acest caz, se propune, pentru a reduce mortalitatea maternă, care a înregistrat creșteri, în ultimii ani, în România, ca gravidele și lăuzele să aibă acces rapid la o serie de investigații medicale, respectiv în cel mult cinci zile lucrătoare de la momentul solicitării lor. Citește articolul