Anumite ocupații noi sau reîncadrate pot schimba profilul de risc al companiei (ex. pentru accidente de muncă), influențând tipurile și costurile polițelor de asigurare necesare pentru angajați sau operațiuni.
Un ordin care vizează actualizarea Clasificării ocupațiilor din România (COR) cu încă trei ocupații, a fost publicat recent în Monitorul Oficial. Pe lângă aceste noi ocupații, ordinul prevede și regruparea a două ocupații deja existente. Citește articolul
Îmbunătățirea serviciilor de relații cu publicul și implementarea platformelor de helpdesk sunt cruciale pentru o gestionare eficientă a solicitărilor și reclamațiilor venite din partea clienților.
Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) a lansat un ghid care prezintă o analiză detaliată a serviciilor de relații cu publicul din autoritățile și instituțiile publice din România. Studiul evidențiază atât punctele forte, cât și lacunele existente în acest domeniu și oferă sugestii concrete pentru îmbunătățirea calității serviciilor. Citește articolul
Se menționează modul în care trebuie gestionate contestațiile legate de evaluări, aspect esențial pentru acest departament care se ocupă cu soluționarea reclamațiilor și asigurarea corectitudinii proceselor.
Standardele minime pentru evaluarea din timpul anului și pentru cea de la final de semestru ori de an universitar a studenților au fost oficializate recent. Metoddologia care le cuprinde urmărește garantarea unui proces de evaluare echitabil, definind clar atât evaluarea continuă (teste, proiecte), cât și cea sumativă (examene). Documentul detaliază obligațiile instituțiilor de învățământ, inclusiv utilizarea tehnologiei și asigurarea integrității academice. Ordinul care instituie aceste măsuri impune, de asemenea, accesul echitabil la resurse pentru toți studenții, inclusiv pentru cei cu dizabilități. Citește articolul
Acest departament este interesat de măsurile de prevenire a accidentelor de muncă și de gestionarea riscurilor în domeniul SSM, deoarece acestea pot influența costurile asigurărilor și numărul de reclamații primite din partea angajaților.
În programul-cadru de acțiuni pentru 2025 al Inspecția Muncii apar campanii de verificare a respectării obligațiilor legale de către serviciile externe de prevenire și protecție, verificări la întreprinderile mici, precum și acțiuni de conștientizare cu privire la riscurile psihosociale ori cu privire la informarea legată de noul REGES Online. Continuarea campaniilor de verificare a condițiilor de muncă în construcții, combaterea muncii nedeclarate și informarea angajatorilor și angajaților cu privire la negocierile colective sunt, de asemenea, priorități pentru anul următor. Citește articolul
Departamentul de Asigurări trebuie să înțeleagă riscurile de răspundere care decurg din nerespectarea noilor reguli privind autorizarea personalului și a serviciilor, pentru a evalua corect polițele de asigurare și pentru a gestiona posibile plângeri sau daune.
Un proiect de ordin care actualizează normele metodologice de aplicare a prevederilor legale referitoare la serviciile publice conexe actului medical a fost pus în dezbatere recent pe site-ul Ministerului Sănătății (MS). Modificările propuse includ repoziționarea logopediei în cadrul acestor servicii, încadrând această specializare în sfera psihologiei. În plus, prestarea de astfel de activități de către personal neautorizat este considerată infracțiune. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu polițele de asigurare ale firmei și este crucial să știe ce documente sunt acceptate pentru a evita probleme în caz de accident sau verificare în străinătate.
În prezent, șoferii trebuie să se asigure că au asigurarea Carte Verde în format fizic atunci când călătoresc în afara țării. Însă, începând cu 1 ianuarie 2025, aceștia vor putea prezenta asigurarea Carte Verde și în format electronic în cazul unui control sau accident în afara țării. Documentele completate manual nu vor fi acceptate și nu vor fi recunoscute în cadrul Sistemului Carte Verde. Citește articolul
Acest departament este interesat de riscurile care pot duce la daune sau reclamații, și cum acestea pot afecta asigurările companiei, iar nerespectarea regulilor de siguranță la incendiu poate anula asigurarea.
Anul acesta, România a implementat o reformă importantă în domeniul asistenței sociale, printr-o lege care introduce condiții mai stricte pentru acreditarea și licențierea serviciilor sociale și care obliga furnizorii care nu au autorizație de securitate la incendiu să depună eforturi să o obțină până la final de an, cu riscul retragerii licenței. La acest moment însă, arată datele Ministerului Muncii, o cincime dintre serviciile licențiate nu dețin autorizația de securitate la incendiu, inclusiv 662 de centre rezidențiale cu peste 21.000 de beneficiari. În contextul provocărilor financiare și logistice cu care se confruntă furnizorii, ministerul propune o extindere a termenului pentru obținerea autorizației, astfel încât dosarele de licențiere și relicențiere să poată fi soluționate fără această autorizație până la 31 decembrie 2025. Responsabilitatea privind securitatea la incendiu revine, până la obținerea autorizației, beneficiarilor investițiilor. Citește articolul
Sistemul public de pensii este o formă de asigurare socială. Cei din asigurări pot fi interesați de modul în care funcționează aceste mecanisme de protecție financiară a cetățenilor.
Sumele plătite de cei care vor să cumpere vechime pentru pensie vor crește din 2025, ca urmare a majorării salariului minim brut. Cei care doresc să cumpere vechime vor trebui să plătească o sumă mai mare, care va fi calculată pe baza noii valori a salariului minim. Iată detaliile costurilor pentru cei interesați de acest mecanism. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat pentru că problemele de securitate a datelor pot duce la reclamații din partea clienților și pot activa polițe de asigurare, cum ar fi cele pentru riscuri cibernetice.
O bancă din România a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajații săi au accesat ilegal și au divulgat date confidențiale ale clienților. Cazul scoate la iveală problemele care pot apărea în privința prelucrării datelor personale la orice firmă și poate constitui un ghid de bune practici pentru orice companie. Citește articolul
Trebuie să știe dacă nerespectarea regulilor privind tahografele și limitatoarele de viteză poate afecta valabilitatea polițelor de asigurare sau gestionarea daunelor în caz de accidente rutiere.
Printr-un ordin apărut miercuri, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a stabilit noi reglementări cu privire la condițiile de instalare, reparare sau inspecție a tahografelor utilizate de transportatorii rutieri, dar și în ceea ce privește limitatoarele de viteză ce sunt montate pe autovehicule. Astfel, au apărut mai mult schimbări, inclusiv în legătură cu valabilitatea inspecției tahografelor sau a limitatoarelor de viteză, dar și cu atestarea persoanelor care efectuează inspecția tahografelor. Citește articolul