Identifică riscurile care pot fi acoperite de asigurări și gestionează posibilele cereri de despăgubire din partea cetățenilor pentru probleme de sănătate, așa cum prevede noua directivă.
Astăzi a fost publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene o directivă care stabilește standarde actualizate de calitate a aerului în întreaga Uniune Europeană (UE), dintre prevederile acesteia fiind de amintit dreptul cetățenilor europeni de a obține despăgubiri în cazul în care au de suferit din cauza calității slabe a aerului din zona în care locuiesc. Citește articolul
Articolul menționează reclamațiile fermierilor și potențialele probleme viitoare legate de participarea la program, fiind util pentru departamentele care gestionează nemulțumirile și solicitările clienților.
Prima etapă a programului Rabla pentru tractoare debutează, în data de 22 noiembrie 2024, la ora 10:00, prin înregistrarea dealerilor de utilaje agricole în scopul validării de către Administrația Fondului de Mediu (AFM). Ulterior, dealerii validați vor putea înregistra cererile de finanțare ale fermierilor în scopul acordării ajutorului financiar nerambursabil pentru achiziția de tractoare și mașini agricole autopropulsate. Cu toate că măsura de finanțare a generat un interes uriaș, fermierii semnalează multiple probleme în felul în care se va derula înscrierea în cadrul programului, dar și rolul excesiv al dealerilor de utilaje. Citește articolul
Acest departament gestionează asigurările companiei și plângerile clienților. O lege care scutește medicii de răspundere directă în anumite condiții poate influența gestionarea daunelor și despăgubirilor, precum și polițele de asigurare.
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial o ordonanță care modifică legislația sănătății, stabilind că medicii specialiști care nu sunt pediatri nu vor mai fi considerați responsabili pentru daunele produse, atâta timp cât au acționat cu bună-credință. Citește articolul
Înțelegerea cerințelor legale ajută la prevenirea reclamațiilor din partea clienților și la gestionarea mai bună a acestora, reducând șansele de a primi amenzi sau de a avea dispute legale cu consumatorii.
Controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) se desfășoară în baza unor așa-numite „fișe de control”, documente care conțin o serie de repere privind aspectele pe care inspectorii trebuie să le aibă în vedere atunci când verifică un comerciant. Pe lângă fișele de control specifice fiecărui domeniu de activitate, controalele ANPC urmăresc și anumite aspecte generale pe care fiecare operator economic trebuie să le respecte, indiferent de specificul său. Citește articolul
Acesta este departamentul direct interesat, deoarece articolul explică în detaliu cum funcționează asigurările auto RCA în caz de accident, condițiile pentru despăgubiri și procedurile de gestionare a daunelor, informații esențiale pentru oricine se ocupă de polițe de asigurare și de cereri de despăgubire.
Formularul de constatare amiabilă poate fi folosit în cazul în care are loc un accident rutier, dar numai în anumite condiții stipulate într-o serie de acte normative. Citește articolul
Această directivă schimbă regulile pentru obținerea despăgubirilor în cazul produselor defecte, inclusiv pentru software și produsele reparate. Departamentul trebuie să știe exact cine, când și cum este responsabil, pentru a gestiona corect cererile de despăgubire primite de la clienți și a stabili polițele de asigurare necesare pentru produse.
Directiva Consiliului UE care actualizează legislația europeană privind răspunderea civilă pentru produse a fost oficializată. Noile reglementări extind noțiunea de ”produs” și la fișierele digitale de fabricație și la software și clarifică responsabilitatea platformelor online pentru produsele defecte vândute prin intermediul lor. De asemenea, stabilesc că persoanele sau companiile care modifică un produs reparat sau actualizat în afara controlului producătorului original pot fi considerate responsabile pentru funcționarea ulterioară a acestuia. Măsura simplifică accesul la probe pentru victimele produselor defecte, permițând solicitarea accesului la dovezi relevante, aflate în posesia producătorului. Citește articolul
Departamentul folosește aceste buletine de analiză ca dovezi oficiale atunci când gestionează reclamații de la clienți sau solicitări de despăgubire legate de calitatea sau siguranța produselor.
Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a lansat Atlas Vet, o platformă digitală destinată atât cabinetelor și clinicilor veterinare, cât și persoanelor fizice care le permite acces rapid și securizat la rezultatele analizelor efectuate în rețeaua laboratoarelor sanitar-veterinare. Pentru a beneficia de acest serviciu, cei interesați trebuie să solicite un cont unic de acces. Citește articolul
Ajută la gestionarea riscurilor legate de asigurări și la înțelegerea consecințelor în cazul unor accidente provocate sub influența alcoolului, care pot afecta polițele de asigurare.
Guvernul a emis o ordonanță de urgență în vara acestui an care modifică procedura de testare a alcoolului la volan. Astfel, acum, dacă concentrația alcoolică în aerul expirat este de până la 0,10 mg/l alcool pur în aerul expirat inclusiv, șoferul poate solicita polițistului rutier o a doua testare, la o diferență de 15 până la 20 de minute de la primul test. În această situație, va fi luat în considerare rezultatul celei mai mici concentrații de alcool. Citește articolul
Clarifică necesitatea unei persoane responsabile cu prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului în firmele de asigurări și alte entități, ajutând la gestionarea riscurilor.
Companiile trebuie să numească, potrivit legislației, o serie de responsabili, inclusiv unul cu investigarea hărțuirii, unul care se ocupă de securitatea și sănătatea în muncă, altul pentru investigarea hărțuirii ori un responsabil de mediu. Totuși, nu toți acești responsabili sunt trebuie să existe în toate firmele, ci, în funcție de profilul acestora, în companii trebuie să existe doar o parte dintre ei. Citește articolul
Articolul atinge subiectul contribuțiilor la asigurările sociale și cum sunt angajații acoperiți social atunci când lucrează din altă țară, ceea ce este important pentru gestionarea beneficiilor.
Devenite de mare actualitate și, în același timp, subiecte sensibile, reglementarea lucrului la distanță și, respectiv, impozitarea muncii transfrontaliere încep să preocupe din ce în ce mai mult, pe plan național, țările membre UE, dar și la nivelul Comisiei Europene. Chiar dacă pare că a fost ușor lăsată deoparte, este probabil ca, odată cu numirea noilor comisari europeni (care se va finaliza în cursul lunii noiembrie), analiza opțiunilor de impozitare a muncii transfrontaliere la distanță în țările UE să fie reluată. Fiind un subiect complex, aflat în continuă evoluție, și având în vedere creșterea popularității muncii la distanță și a telemuncii, autoritățile locale și europene sunt de acord că reglementările fiscale actuale trebuie completate, astfel încât au apărut inițiative recente menite să aducă clarificări necesare și obligatorii. Citește articolul