Este relevant pentru evaluarea riscurilor de accidente și pentru gestionarea eventualelor reclamații sau dosare de daună care pot decurge din nerespectarea regulilor de transport pe vehicule cu două roți.
Deși săracă în prevederi referitoare la regulile pe care trebuie să le respecte pasagerii vehiculelor pe două roți, legislația rutieră impune, totuși, anumite reguli, limite și obligații pentru aceștia. Citește articolul
Legea oferă clienților posibilitatea de a reclama dobânzile prea mari și de a cere soluții, iar acest departament trebuie să fie pregătit să gestioneze eficient aceste plângeri și să găsească soluții conform noilor reglementări.
Legea privind protecția consumatorilor cu privire la costul total al creditării și la cesiunea de creanțe stabilește limite maxime pentru dobânzile la creditele instituțiilor financiare nebancare (IFN) prin raportare la dobânda Băncii Naționale a României (BNR), diferențiat pentru creditele ipotecare și pentru cele de consum. În cazul creditelor de consum cu valori mici și medii, sunt impuse plafoane zilnice ale costului total, iar suma totală de rambursat nu poate depăși dublul împrumutului. Citește articolul
Oferă informații despre tipurile de reclamații pe care le pot face clienții și ajută la gestionarea eficientă a acestora, pentru a rezolva problemele și a menține clienții mulțumiți.
Pentru a beneficia din plin de reducerile de Black Friday este important ca fiecare cumpărător să se informeze cu atenție despre produsele pe care le dorește și să rămână vigilent în fața posibilelor practici înșelătoare ale unor comercianți. Familiarizarea cu caracteristicile unui preț redus corect, alături de o analiză atentă a recenziilor altor clienți, poate transforma experiența de cumpărare într-una mai sigură și mai informată. Citește articolul
Informațiile despre modul în care se folosesc înregistrările video în trafic pot fi utile în cazul unor incidente sau accidente, ajutând la gestionarea mai bună a dosarelor de asigurare și a reclamațiilor.
Codul rutier a fost modificat recent, astfel încât polițiștii să poată sancționa conducătorii auto și în baza înregistrărilor camerelor de bord sau celor de supraveghere, nu doar atunci când constată direct încălcarea regulilor rutiere. Totuși, în baza înregistrărilor camerelor de bord, polițiștii pot sancționa doar comportamentul agresiv al șoferilor, nu și alte încălcări ale regulilor rutiere. Citește articolul
Riscurile mari de accidente și posibilele despăgubiri rezultate din nerespectarea normelor de siguranță sunt direct legate de polițele de asigurare și de modul în care sunt gestionate reclamațiile clienților.
Fișa de control folosită de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în desfășurarea controalelor efectuate în parcurile de distracții include informații despre documentația pe care trebuie să o dețină acestea, inscripționarea echipamentelor, măsurile de siguranță și responsabilitățile producătorilor, distribuitorilor, administratorilor și locatorilor de echipamente de agrement. Documentul poate fi folosit de comercianți drept un ghid de bune practici în activitatea lor. Citește articolul
Articolul menționează mecanismul de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) și necesitatea afișării plachetelor ANPC, informații importante pentru prevenirea și gestionarea eficientă a reclamațiilor clienților.
Operarea unui spațiu comercial în România implică respectarea unei legislații complexe, inclusiv afișarea obligatorie a anumitor documente. Aceste documente servesc drept dovadă a conformității cu diverse reglementări legale și oferă transparență pentru consumatori. Citește articolul
Condusul agresiv crește riscul de accidente și, implicit, de reclamații și costuri cu asigurările. Departamentul trebuie să înțeleagă riscurile asociate și impactul comportamentelor periculoase asupra polițelor de asigurare și gestionării daunelor.
De câteva zile, Codul rutier permite polițiștilor să sancționeze șoferii în baza înregistrărilor camerelor de bord sau celor de supraveghere. În cazul înregistrărilor audio-video făcute de un participant la trafic, polițiștii pot sancționa doar comportamentul agresiv în trafic, cu condiția ca manevrele agresive să fi fost înregistrate în mod întâmplător, legislația stabilind clar ce înseamnă acest lucru. Citește articolul
Acest departament gestionează plângerile și solicitările clienților și trebuie să știe exact cum să le rezolve, conform legii, inclusiv cazurile de produse neconforme, reparații, înlocuiri sau rambursări de bani.
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de informații care pot influența riscul de accidente și, implicit, costurile asigurărilor sau gestionarea daunelor provocate în trafic, deoarece comportamentul agresiv crește șansele de incidente.
Codul rutier a fost modificat acum câteva zile, astfel încât cei ce surprind comportamente agresive în trafic să poată transmite polițiștilor înregistrările audio-video deținute, în baza cărora șoferii agresivi pot fi sancționați. Sesizările privind comportamentul agresiv în trafic se pot face prin HUB-ul de servicii al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de plângerile clienților legate de produsele care nu funcționează. Detaliile despre garanții îi ajută să știe cum să rezolve rapid și corect aceste situații, în conformitate cu legea și politicile companiei.
Înainte de achiziționarea unui produs, este esențial să cunoaștem tipurile de garanții disponibile și cum poți beneficia de acestea. În România, garanția de conformitate, reglementată prin lege, oferă consumatorilor protecție timp de doi ani de la achiziție. În plus, există și două tipuri de garanții opționale care pot extinde această protecție. Citește articolul