Acest departament primește și gestionează plângerile clienților, așa că trebuie să înțeleagă bine regulile despre datele personale pentru a rezolva corect nemulțumirile legate de acestea.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat o platformă de vânzare online a biletelor la spectacole pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Compania a șters contul unui client după ce acesta s-a dezabonat de la newsletter și a folosit datele personale pentru marketing, fără consimțământul clientului. Citește articolul
Deoarece articolul menționează cum pot fi soluționate litigiile cu consumatorii, acest departament trebuie să fie la curent cu aceste informații pentru a gestiona eficient reclamațiile.
Un ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care vizează îmbunătățirea accesului consumatorilor vulnerabili la serviciile bancare esențiale a fost oficializat în septembrie, documentul intrând în vigoare începând cu 25 octombrie. Măsura impune instituțiilor de credit furnizarea de informații clare, accesibile și pe înțelesul oricărui client care nu are o pregatire financiară minimală. Acestea includ drepturile și obligațiile consumatorilor, detalii despre conturile de plăți și soluționarea litigiilor. Persoanele cu deficiențe de vedere trebuie să aibă, la rândul lor, acces la aceste informații. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum situații precum imobilizarea vehiculelor pot influența polițele de asigurare ale firmei și cum sunt gestionate eventualele daune sau cereri de despăgubire.
Mai nou, în anumite situații, potrivit articolului 97 din Codul rutier, polițiștii pot stabili, pe lângă amendarea șoferilor, și aplicarea unor măsuri tehnico-administrative, inclusiv imobilizarea vehiculului persoanei care a încălcat regulile rutiere. De duminică, imobilizarea unui vehicul va putea fi revocată, potrivit unei ordonanțe apărute în vară, în anumite termene, în funcție de abaterea ce a dus la aplicarea măsurii. Citește articolul
Introducerea dovezilor video în caz de abateri rutiere poate schimba modul în care sunt evaluate accidentele și se gestionează cererile de despăgubire și asigurările auto.
Codul rutier se modifică în această săptămână, pentru a da posibilitatea celor ce surprind comportamente agresive în trafic să trimită înregistrările audio-video polițiștilor, care, în baza acestora, vor putea sancționa șoferii, potrivit unei ordonanțe apărute în vară. Pentru sancționarea șoferilor indisciplinați în trafic, polițiștii vor putea utiliza, de asemenea, date de monitorizare a traficului rutier primite de la administratorii drumurilor publice, iar în aceste cazuri, polițiștii vor putea sancționa mai multe tipuri de abateri de la regulile de circulație, nu doar comportamentul agresiv în trafic, așa cum se întâmplă în cazul înregistrărilor făcute cu camere de bord sau telefoane. Totuși, ar mai putea dura o vreme până ce măsurile să fie aplicabile în practică, deoarece e nevoie de modificarea infrastructurii informatice a poliției. Citește articolul
Acest departament este direct vizat, deoarece articolul explică cum se vor acorda serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale prin asigurările de sănătate și cum vor fi procesate cererile de plată, informații esențiale pentru gestionarea asigurărilor și a solicitărilor clienților.
Două documente legislative aflate în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Sănătății propun modificări în sistemul de sănătate, atât în ceea ce privește sistemul de plată pentru medicii de familie pentru primul trimestru din 2025, cât și ajustări la valorile punctelor per capita și pe serviciu, schimbări în modul de decontare a serviciilor stomatologice, precum și actualizări ale listei de investigații paraclinice și ale sistemului de închiriere a echipamentelor medicale. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de plângerile clienților legate de produse și de gestionarea situațiilor în care un produs nu este conform, inclusiv procesul de înlocuire, reparație sau returnare a banilor.
Chiar și pentru bunurile nealimentare fără reglementări individualizate, operatorii economici trebuie să respecte legislația privind calitatea produselor și informarea corectă a consumatorilor. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) monitorizează conformitatea acestora prin inspecții bazate pe o fișă de control care a fost făcută publică de instituție. În caz de neconformitate, comerciantul riscă amenzi cumulative cu valori cuprinse între 1.000 - 30.000 lei, iar controalele pot viza și alte aspecte legislative. Citește articolul
Departamentul trebuie să înțeleagă riscurile cibernetice extinse și cerințele de conformitate pentru a evalua acoperirea asigurărilor și pentru a gestiona eventualele cereri de despăgubire legate de incidente de securitate.
Teoretic, din 18 octombrie 2024, mult mai multe firme din România ar fi trebuit să aplice noi măsuri de securitate cibernetică, dar autoritățile de la noi sunt în întârziere cu actualizarea cadrului legal. Este vorba despre transpunerea în legislația noastră a Directivei NIS2, care urmează să vină prin OUG - subiect despre care am vorbit cu un specialist de la certSIGN. Citește articolul
Acest departament este direct impactat de creșterea cheltuielilor legate de sănătate și de speranța de viață. Tendințele demografice influențează costurile asigurărilor medicale, de viață și de pensii oferite angajaților, necesitând o adaptare a politicilor și a gestionării riscurilor în acest domeniu.
Speranța medie de viață sănătoasă la 65 de ani s-a redus în România, de la recordul de 6,6 ani atins în anul prepandemic 2019, la numai 3,9 ani în 2022, conform datelor Eurostat. Cea mai mare scădere din UE s-a înregistrat însă în Germania, unde anii pe care o persoană de 65 de ani îi poate aștepta să-i mai trăiască fără probleme de sănătate grave sau moderate, ca medie pentru ambele sexe, a coborât de la 12,2 ani, la 8,4 ani, în același interval. Aceasta arată că ambele state au pierdut mai mult decât întregul avans înregistrat din 2015 la acest important indicator. Citește articolul
Legea permite consumatorilor să ceară reducerea costurilor creditului sau să conteste sumele, ceea ce va crește numărul solicitărilor și reclamațiilor pe care departamentul trebuie să le gestioneze.
Legea 243/2024, ale cărei prevederi se vor aplica de luna viitoare, vizează protejarea consumatorilor de dobânzile excesive la credite acordate de instituții financiare nebancare (IFN) și de practicile incorecte ale cesionarilor de creanțe. Legea stabilește plafoane maxime pentru dobânzile anuale efective (DAE) la creditele ipotecare pentru investiții imobiliare și creditele de consum, cu excepții pentru creditele de consum cu valoare mică. De asemenea, interzice perceperea de către cesionarii de creanțe a unor sume mai mari decât cuantumul creanței inițiale, inclusiv cheltuielile de recuperare a creditului, și impune transparență în procesul de cesiune. Citește articolul
Poate oferi informații despre riscurile profesionale și aspectele legate de conformitate care ar putea influența polițele de asigurare ale companiei sau modul de gestionare a eventualelor reclamații legate de serviciile dieteticienilor.
Legislația privind exercitarea profesiei de dietetician se va modifica în următoarea perioadă, așa cum prevede un proiect legislativ pus recent în dezbaterea Parlamentului, principalele schimbări propuse vizând, printre altele, clarificarea modurilor și locurilor în care se poate exercita profesia de dietetician, dar și introducerea gradelor profesionale în această profesie. Citește articolul