avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 612 soluții astăzi
Acasă Departament: Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor

Departament: Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor

ACCES GRATUIT

Creștere cu 15% a insolvențelor în S1 2024 față de perioada pre-pandemie: 3 cauze principale

Informațiile despre riscul de insolvență sunt valoroase pentru a evalua necesitatea unor polițe de asigurare specifice, cum ar fi cele de credit comercial, și pentru gestionarea potențialelor pierderi.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
24 Septembrie 2024 | 570 | Timp de citire: 2 min.

În primul semestru din 2024 au fost înregistrate 3.684 de noi insolvențe, o creștere de 8,3% comparativ cu primul semestru din 2023, reiese dintr-un studiu de profil realizat de Coface. Citește articolul

ACCES PREMIUM
GDPR practic

Câteva idei utile în implementarea unui program de fidelizare, conform cu GDPR, în supermarketuri

Incidente precum breșele de securitate a datelor pot genera cereri de despăgubire din partea clienților sau alte reclamații, iar acest departament este implicat în gestionarea acestor situații și a asigurărilor care le acoperă.

Alin Popescu în GDPR & Protecția datelor personale
Fondator, avocatnet.ro
21 Septembrie 2024 | 1285 | Timp de citire: 4 min.

O plângere recentă, împotriva unui lanț de supermarketuri din Grecia, privind nerespectarea GDPR în cadrul programului său de fidelizare, aduce în prim-plan importanța conformității cu reglementările privind protecția datelor. Pentru retailerii din România, acest caz servește ca un memento al necesității de a implementa și gestiona cu atenție programele de fidelizare. În acest articol, vom explora unele idei importante despre modul cum pot supermarketurile să se asigure că programele lor respectă cerințele GDPR, evitând astfel potențiale sancțiuni și construind încrederea clienților. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Fișa de sinteză:

Clienții trebuie să primească de la operatorii TV și de internet, înainte de semnarea contractului, toate detaliile ofertei

Departamentul care gestionează reclamațiile clienților trebuie să înțeleagă bine drepturile acestora legate de informarea pre-contractuală (fișa de sinteză) și cum pot fi soluționate eventualele probleme, inclusiv prin sesizări la ANCOM sau ANPC.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
20 Septembrie 2024 | 1575 | Timp de citire: 2 min.

Înainte de a semna un contract de telefonie, internet sau TV, furnizorii de astfel de servicii sunt obligați să ofere clienților o fișă de sinteză. Acest document, standardizat la nivel european, trebuie să prezinte într-un mod simplu și clar toate detaliile contractului (prețuri, servicii, durata contractului etc.).  Citește articolul

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

Un angajat prestează activități pentru mai multe companii dintr-un grup, dar are contract doar cu una dintre ele. Ce e în neregulă aici?

Acest departament gestionează asigurările firmei și potențialele reclamații. Articolul ridică întrebări importante despre cine este responsabil și cine acoperă costurile în cazul unui accident de muncă, dacă angajatul lucrează informal pentru o altă companie din grup, ceea ce este direct legat de asigurări și gestionarea daunelor.

Libertatea economică este un drept fundamental, iar acesta este recunoscut atât de Constituție, cât și de legislația europeană și internațională, însă relațiile de muncă au reguli clare și peste care nu se poate trece chiar dacă ne aflăm într-o structură complexă de business, în care mai multe persoane juridice au același asociat, acționar sau administrator și între entitățile din grupul de firme se desfășoară anumite activități comune sau strâns legate între ele. Ideea de a „împrumuta” un angajat de la o firmă din grup la alta nu poate să existe făcând abstracție de legislația muncii, nici chiar dacă angajatul n-ar avea o problemă cu asta. Deși detașarea e soluția evidentă, ea nu este adoptată pentru că cele două sau mai multe companii care folosesc munca aceluiași angajat au nevoie, de fapt, fiecare de câte un angajat propriu - dar e mai simplu și mai ieftin să-l utilizeze pe același. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligațiile impuse de ANPC operatorilor economici pentru combaterea fenomenului de „shrinkflation” vin cu o serie de neclarități

Angajații responsabili cu gestionarea reclamațiilor trebuie să fie la curent cu noile reglementări pentru a putea răspunde corect întrebărilor și nemulțumirilor clienților legate de modificările produselor și etichetarea acestora.

PwC România în Aspecte juridice
20 Septembrie 2024 | 854 | Timp de citire: 4 min.

Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) privind obligația operatorilor economici de a informa consumatorii cu privire la modificarea cantităților de produs, în condițiile menținerii aceluiași preț, publicat săptămâna trecută, ridică multe semne de întrebare legate atât de sfera de aplicare, cât și de modalitatea de aplicare, inclusiv a sancțiunilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
România, vulnerabilă la dezastre

Numai 8% din cei afectați de inundațiile recente au locuințele asigurate. Ce riscuri acoperă asigurarea obligatorie a locuințelor

Acest departament gestionează toate tipurile de asigurări ale companiei și se ocupă de procesul de solicitare și obținere a despăgubirilor în cazul unor daune, exact ce descrie articolul.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
20 Septembrie 2024 | 3 | 1085 | Timp de citire: 4 min.

După dezastrul propriu-zis, victimele inundațiilor din estul țării sunt pândite de consecințele propriei neglijențe: sub 10% din casele afectate de inundații au asigurare obligatorie încheiată, astfel că proprietarii vor trebui să aștepte ajutoare de la autorități sau să suporte din propriul buzunar cheltuielile aferente reparațiilor. Aceasta, în condițiile în care costul maxim al unei asigurări obligatorii este de până la 130 de lei anual. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Turismul: 55,7% din vizitatorii străini în România sunt în călătorie de afaceri. 91% au venit cu avionul

Companiile de asigurări sunt interesate de volumul de turiști și tipurile de călătorii (de afaceri, medicale) pentru a-și ajusta ofertele de asigurări de călătorie sau pentru a evalua riscurile asociate afacerilor din turism.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
20 Septembrie 2024 | 452 | Timp de citire: 1 min.

Aproximativ 55,7% din cei 965.000 de turişti nerezidenţi sosiți în România, în S1, au vizitat țara noastră în scop de afaceri și au consumat 58,6% din totalul cheltuielilor turișilor nerezidenți. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua lege a pensiilor, în vigoare de la 1 septembrie

Au fost oficializate noile formulare-tip utilizate în activitatea de expertiză medicală a capacității de muncă

Acest departament trebuie să înțeleagă cum noile reguli privind invaliditatea pot afecta polițele de asigurare ale angajaților și modul în care sunt gestionate posibilele cereri de despăgubire legate de probleme de sănătate sau incapacitate de muncă.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
18 Septembrie 2024 | 1 | 1823 | Timp de citire: 1 min.

Printr-un ordin recent publicat al Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) au fost stabilite, în contextul noii legi a pensiilor, modelele formularelor ce vor fi utilizate în activitatea de expertiză medicală a capacității de muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Bacalaureat 2025: Candidații vor putea cere să-și vadă lucrarea înainte de a face contestație

Departamentul este interesat de procesul de soluționare a contestațiilor și de modul în care sunt gestionate 'reclamațiile' legate de notele obținute, similar cu gestionarea plângerilor sau disputelor.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Septembrie 2024 | 1111 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Educației a oficializat recent ordinul care stabilește cadrul pentru organizarea și desfășurarea examenului național de bacalaureat din anul 2025. Noutățile aduse de noua formulă de organizare a acestui examen sunt legate de posibilitatea participanților de a-și vedea lucrările după afișarea rezultatelor inițiale, precum și introducerea unei etape de evaluare în iarnă, în care se verifică competențele lingvistice și digitale ale elevilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Noul regulament al școlilor: Secretariatele trebuie să aibă un program flexibil, astfel încât părinților să le fie mai ușor să ajungă la școala copiilor

Articolul menționează explicit că secretariatul este responsabil de înregistrarea și soluționarea sesizărilor, petițiilor sau memoriilor. Această activitate se potrivește cu rolul unui departament care gestionează reclamațiile sau solicitările clienților/partenerilor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Septembrie 2024 | 1666 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a facilita legătura părinților cu școala la care învață copiii acestora, conducerea acesteia trebuie să stabilească un program flexibil pentru secretariat, respectiv ca acesta să aibă activitate atât dimineața, cât și după-amiaza, potrivit noului regulament al școlilor. Citește articolul