Deoarece este vorba de activități cu risc ridicat, noile reglementări pot influența asigurările necesare și modul în care sunt gestionate eventualele reclamații sau incidente.
O propunere legislativă pentru reglementarea profesiilor montane din România fost recent depusă spre dezbatere la Senat. Măsura are ca scop crearea unui cadru legal pentru formarea profesioniștilor din acest domeniu, incluzând reglementarea unor aspecte ca definirea mediului specific în care se exercită profesiile respective, modul de formare profesională, autorizarea și exercitarea profesiei, precum și mecanismele de avizare, verificare și control. În plus, propunerea abordează aspecte legate de recunoașterea și echivalarea calificărilor în domeniu, obținute în alte țări. Citește articolul
Chiar dacă nu este o asigurare clasică, grantul funcționează ca o compensație pentru daunele suferite din cauza secetei. Departamentul de Asigurări și Gestionarea Reclamațiilor ar fi interesat să înțeleagă cum se gestionează aceste tipuri de 'reclamații' sau cereri de despăgubire și cum se raportează sau se combină cu eventualele polițe de asigurare existente pentru dezastre naturale.
O schemă de ajutor de stat, constând în acordarea unui grant de 1.000 lei pe hectar pentru fermierii afectați de seceta din perioada septembrie 2023 - august 2024 a fost recent oficializată. Acest ajutor se adresează atât persoanelor fizice, cât și celor juridice, cu condiția ca suprafața afectată să depășească 30% din totalul terenului declarat și să fie confirmată prin procese verbale de constatare a pagubelor. Distribuirea ajutoarelor va începe după primirea acceptului cu privire la acordarea acestui ajutor de stat din partea Comisiei Europene. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care noile programe de sănătate pot influența polițele de asigurare de sănătate oferite angajaților sau modul de gestionare a cererilor de despăgubire medicală, precum și costurile sau beneficiile asociate.
Structura programelor naționale de sănătate se va modifica, după cum e prevăzut într-un proiect de hotărâre pus în această săptămână în dezbatere la Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), astfel încât să fie inclus și programul naţional de îngrijiri paliative, care au ca scop ameliorarea simptomelor bolilor grave, de cele mai multe ori, în faze terminale. Citește articolul
Departamentul de Asigurări și Reclamații trebuie să înțeleagă noile cerințe pentru a evalua riscurile de răspundere legate de produsele chimice și pentru a gestiona eventualele reclamații rezultate din etichetare sau clasificare necorespunzătoare.
Consiliul Uniunii Europene a adoptat o nouă regulă privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor chimice (CLP), actualizând legislația UE în această materie, care data încă din anul 2008. Noua reglementare clarifică regulile privind etichetarea substanțelor chimice și le adaptează la diferite forme de comerț, cum ar fi comerțul online sau vânzările vrac. De asemenea, documentul promovează circularitatea produselor chimice, face etichetarea (inclusiv cea digitală) mai clară și mai ușor de citit, în încercarea de a asigura un nivel mai ridicat de protecție al consumatorilor împotriva pericolelor reprezentate de astfel de substanțe. Citește articolul
Acest departament este direct vizat de obligativitatea sau posibilitatea încheierii unor polițe de asigurare pentru protejarea investițiilor și avansurilor plătite, fiind responsabil cu gestionarea acestor polițe și a eventualelor despăgubiri.
Propunerea înregistrată săptămâna trecută la Parlament privind limitarea avansurilor în antecontractele cu dezvoltatorii imobiliari și obligarea acestora să țină avansurile într-un cont dedicat investiției e un pas bun în direcția protejării cumpărătorilor, dar insuficient. Prevederile propuse nu sunt îndeajuns pentru a proteja cumpărătorii de insolvența dezvoltatorului imobiliar și a-i poziționa în fața altor creditori ai săi, iar instituirea unei obligații în sensul poliței de asigurare a investiției doar pentru dezvoltatorii care cer mai mult de 10% avans nu e tocmai echitabilă. Robert Trăilescu, avocat partener în cadrul Trăilescu și Asociații, ne arată azi care sunt carențele recentei propuneri și ce ar fi necesar să vedem în lege pe viitor. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă regulile de etichetare pentru a gestiona eficient plângerile clienților legate de cum sunt denumite produsele și dacă acestea au fost înșelătoare.
Printr-o decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) se stabilește că statele membre nu pot interzice în mod general și abstract utilizarea denumirilor din industria cărnii, mezelurilor și a peștelui pentru a descrie, comercializa sau promova alimentele pe bază de proteine vegetale, chiar dacă acestea înlocuiesc în totalitate proteinele de origine animală. Cu toate acestea, statele membre pot sancționa utilizarea unor astfel de denumiri dacă, în practică, acestea induc în eroare consumatorul, iar producătorii trebuie să furnizeze informații clare cu privire la înlocuirea ingredientelor. CJUE a concluzionat că armonizarea expresă a legislației UE privind etichetarea alimentelor acoperă și situația în care compoziția alimentelor se schimbă complet. Aceasta înseamnă că statele membre nu pot adopta măsuri naționale care să reglementeze sau să interzică utilizarea unor astfel de denumiri, în afara cadrului stabilit de legislația UE. Citește articolul
Nerespectarea regulilor de protecția datelor poate genera reclamații și despăgubiri, iar acest departament gestionează astfel de situații și polițe de asigurare relevante.
În era digitală de astăzi, protecția datelor personale a devenit o provocare complexă pentru companii. Andreea Lisievici, avocat cu o experiență vastă atât în firme de avocatură, cât și ca lider intern în materie de privacy pentru companii diverse, a decis să abordeze această problemă într-un mod practic și inovator. Cu o carieră care include roluri de top în protecția datelor la giganti precum Volvo Cars și Boeing, Lisievici a observat o lipsă de resurse practice pentru profesioniștii din domeniu. Răspunsul ei? PrivacyCraft, un proiect lansat în 2024, care include "The Privacy Manager Club" - un program complet de formare și suport pentru specialiștii în protecția datelor. Scopul său este simplu, dar ambițios: să transforme conformitatea în materie de privacy dintr-o simplă obligație legală într-o competență esențială și practică pentru profesioniștii din domeniu. Citește articolul
Decizia afectează direct modul în care sunt analizate și gestionate cererile de despăgubire. Este important pentru acest departament să știe dacă polițele de asigurare actuale mai sunt suficiente și cum să răspundă plângerilor care vin de la victime indirecte.
La începutul lunii iulie, Curtea Constituțională a României (CCR) a admis excepția de neconstituționalitate a prevederilor din Codul Civil referitoare la despăgubirile pentru restrângerea posibilităților de viață familială și socială în cazul vătămării integrității corporale, stabilind că și victimele indirecte ar trebui să poată beneficia de despăgubiri, contrar a ceea ce stabilise anterior Înalta Curte. Decizia a fost publicată luni în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce riscuri există legate de procesarea datelor și cum pot apărea reclamații din partea utilizatorilor sau litigii, pentru a gestiona corect posibilele despăgubiri și asigurări.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a pronunțat pe 4 octombrie o hotărâre de referință în cauza Schrems împotriva Meta Platforms Ireland, aducând clarificări importante privind interpretarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) în contextul rețelelor sociale și al publicității online personalizate. Decizia dată vineri reprezintă un pas important în direcția protejării drepturilor digitale ale cetățenilor europeni, întrucât stabilește un echilibru între interesele comerciale ale platformelor online și dreptul fundamental la protecția datelor personale. Rămâne de văzut cum vor implementa platformele sociale aceste noi limitări și ce impact vor avea asupra peisajului digital european în ansamblu. Citește articolul
Acesta este departamentul cel mai direct vizat, deoarece articolul oferă informații esențiale despre gestionarea polițelor RCA la vânzarea unui vehicul, impactul asupra sistemului bonus-malus și procesul de recuperare a primelor, aspecte cruciale pentru o bună administrare a asigurărilor companiei.
Legislația în vigoare obligă proprietarii de mașini să anunțe asigurătorul atunci când vând mașina care apare în polița de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Pe lângă obligația în sine, mai sunt câteva motive pentru care vânzătorul unei mașini ar trebui să anunțe asigurătorul de înstrăinarea mașinii. În primul rând, când nu-și anunță asigurătorul de vânzarea mașinii, fostul proprietar riscă scăderea clasei de bonus-malus, dacă cel căruia i-a vândut mașina e implicat într-un accident rutier. În plus, la vânzarea mașinii, foștii proprietari pot cere returnarea parțială a sumei plătite pentru RCA. Citește articolul