Nerespectarea obligațiilor privind protecția animalelor poate duce la amenzi și solicitări de compensații, pe care acest departament trebuie să le gestioneze sau să le prevină prin polițe de asigurare adecvate.
Persoanele care dețin animale, aici fiind incluse și cele de companie, trebuie să le asigure o serie de condiții, altfel riscă amendarea, potrivit legislației privind protecția animalelor. În plus, dacă nu le oferă hrană, apă sau adăpost ori le expun forțat unor temperaturi extreme, așa cum sunt cele din această perioadă, riscă să le fie luate de către polițiști. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat în cazul în care ar apărea probleme sau reclamații legate de folosirea Inteligenței Artificiale în companie, de exemplu, acuzații de discriminare, care ar putea duce la despăgubiri sau litigii și ar putea implica asigurările.
Regulamentul European 2024/1689, recent oficializat, impune companiilor obligația de a asigura transparența, de a proteja drepturile fundamentale ale angajaților și de a preveni discriminarea în utilizarea sistemelor de inteligență artificială (IA). Companiile trebuie să informeze și să consulte angajații, să efectueze evaluări de impact și să implementeze măsuri pentru a proteja datele personale și a preveni utilizarea abuzivă a tehnologiilor IA. Înainte de orice altă discuție, merită să precizăm că regulamentul vizează atât utilizarea sistemelor de AI furnizate de terți, cât și pe cele dezvoltate și utilizate intern în companii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu plângerile clienților și, în cazurile menționate în articol, ar trebui să gestioneze reclamațiile legate de faptele angajaților și să evalueze dacă polițele de asigurare acoperă posibilele despăgubiri.
Când angajații sunt plătiți în comisioane consistente în funcție de numărul de clienți pe care-i atrag și de valoarea celor contractate, apar și situații în care angajații trec linia roșie pentru a-și asigura comisioanele la final de lună - nu că practica aceasta a comisioanelor ar fi ceva rău, desigur. Citește articolul
Pot apărea reclamații din partea clienților cu dizabilități dacă regulile de accesibilitate nu sunt respectate sau dacă informațiile sunt neclare.
Un ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), recent oficializat, obligă operatorii economici care activează în imobile în care nu pot fi instalate sau nu au fost încă prevăzute rampe de acces al persoanelor cu dizabilități să ofere informații clare cu privire la posibilitățile de deplasare ale acestora. Companiile vor trebui să amplaseze indicații vizuale, audio și tactile pentru ghidarea clienților. Transportatorilor de persoane le sunt impuse rigori suplimentare în ceea ce privește informarea persoanelor cu dizabilități. Citește articolul
Acest departament este interesat să știe cum noile cerințe pentru permisele de navigație (cum ar fi cele medicale sau de clasă) pot afecta polițele de asigurare pentru ambarcațiuni sau activități pe apă și cum pot influența modul în care sunt gestionate eventualele daune sau cereri de despăgubire.
Ministerul Transporturilor (MT) a lansat în dezbatere publică un ordin care modifică condițiile pentru obținerea certificatelor de conducător de ambarcațiune de agrement, permițând și rezidenților permanenți în România să obțină astfel de certificări. Citește articolul
Extinderea perioadei de răspundere a vânzătorului în cazul reparațiilor înseamnă că acest departament va gestiona mai multe cereri de service și reclamații pe o perioadă mai lungă. De asemenea, trebuie să evalueze impactul asupra asigurărilor pentru produse.
La nivelul Uniunii Europene (UE) a fost discutată în ultimul an și oficializată de curând o directivă privind consolidarea dreptului la reparație a bunurilor, în ideea de a recurge mai degrabă la repararea acestora decât la înlocuirea lor cu altele noi. Noua directivă va trebui transpusă în legislația noastră până la finele lui iulie 2026 și are ca scop eliminarea obstacolelor care împiedică consumatorii să opteze pentru repararea produselor, dar și promovarea unui consum durabil. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de modul în care pot fi gestionate reclamațiile clienților legate de calitatea produselor și garanții, pentru a soluționa eficient problemele și a evita escaladarea acestora către ANPC.
Pe lângă controalele ANPC structurate în mod specific domeniului în care activează, comercianții trebuie să nu uite că sunt obligați să se conformeze unor reglementări general valabile, cum sunt cele referitoare la garanția produselor. Citește articolul
Articolul menționează direct sectorul financiar și al asigurărilor, iar performanța economică generală influențează piața asigurărilor, riscurile acoperite și volumul de cereri.
INS a revizuit semnificativ, în sens pozitiv, creșterea economiei din primul trimestru al anului, la 0,7% comparativ cu T4/2023, conform celui de al doilea set de date provizorii, publicat luni de INS. În primul set de date provizori, creșterea trimestrială a PIB în T1/2024 era de 0,4%. Citește articolul
Un permis de conducere expirat poate complica sau chiar anula acoperirea asigurării în cazul unui incident rutier. Acest departament este interesat să se asigure că toți șoferii companiei au permise valide pentru a evita probleme la gestionarea reclamațiilor și pentru a se asigura că asigurările sunt valabile în caz de nevoie.
Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) anunță implementarea, din această lună, a unui nou serviciu electronic, ce permite notificarea, prin SMS și e-mail, a celor ce au permise de conducere ce se apropie de data expirării. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce servicii medicale sunt considerate drepturi ale pacienților, deoarece acest lucru poate influența politicile de asigurare ale companiei sau modul în care sunt gestionate cererile de despăgubire legate de sănătate.
Printr-o lege apărută joi, dar care se va aplica din octombrie, s-a stabilit ca pacienții asigurați să aibă dreptul la servicii medicale pentru terapia durerii, modificându-se astfel Legea sănătății. Aceste servicii medicale presupun diagnosticare, tratament și monitorizare a pacienților cu dureri acute sau cronice. Citește articolul