Departamentul de Asigurări este interesat de reducerea numărului de accidente rutiere pentru a minimiza costurile cu asigurările auto și despăgubirile pentru daune sau vătămări, care pot crește semnificativ în cazul unor accidente frecvente.
Despre traficul rutier, numărul mare de accidente mortale din România, despre cauze și soluții - un interviu cu fostul mare campion român de raliu, Titi Aur. Conform expertului în conducere defensivă, 95% din accidente sunt provocate de factorul uman, nu de starea drumurilor ori a vehiculelor. Educația rutieră lipsește, iar legislația în materie este incoerentă și haotică. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care ANPC va gestiona și înregistra reclamațiile sau constatările digitale, pentru a îmbunătăți procesele interne de gestionare a reclamațiilor și a interacțiunii cu autoritățile.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pus în dezbatere un proiect de ordin prin care modifica formularistica aferentă controalelor efectuate în cazul operațiunilor cu metale și pietre prețioase. Modificările vin în contextul digitalizării, instituția urmând să folosească exclusiv varianta digitală a acestor documente, eliminând pe cele tipărite. Citește articolul
Se ocupă cu gestionarea polițelor de asigurare și ar dori să minimizeze riscul de accidente de muncă, deoarece acestea pot duce la costuri suplimentare și reclamații.
În perioada 14 - 17 mai 2024, Inspecția Muncii a desfășurat o campanie națională intensă vizând firmele din domeniul comerțului cu flori, semințe, animale de companie și hrană pentru acestea. Scopul principal a fost verificarea respectării legislației muncii și a normelor de securitate și sănătate în muncă (SSM). Campania s-a soldat cu 1.530 de controale și a dezvăluit o serie de nereguli, conducând la aplicarea a 766 de sancțiuni contravenționale, dintre care 131 au fost amenzi, totalizând peste 800.000 de lei. În urma controalelor, au fost identificate numeroase deficiențe, mai ales în domeniul SSM, unde au fost aplicate aproape 600 de sancțiuni contravenționale din care amenzi în valoare totală de 328.500 de lei. În acest context, am realizat azi o scurtă trecere în revistă a recomandărilor pentru firmele care vor să evite sancțiunile inspectorilor pe partea de SSM, în viitor: Citește articolul
Articolul abordează stabilirea răspunderii în caz de fraudă, delimitarea între tranzacțiile autorizate și cele neautorizate, precum și gestionarea situațiilor de neglijență, fiind direct relevant pentru departamentul care se ocupă de asigurări și de soluționarea reclamațiilor clienților.
Într-o lume tot mai conectată digital, fraudele legate de serviciile de plată sunt o preocupare majoră atât pentru instituții de plată/bănci, cât și pentru autoritățile cu putere de reglementare. În contextul procesului de adoptare a unui nou cadru legal la nivelul UE cu privire la serviciile de plată, Autoritatea Bancară Europeană (ABE) a publicat, în data de 29 aprilie 2024, o opinie privind noile tipuri de fraude legate de serviciile de plată și posibile măsuri de prevenire a acestora. Citește articolul
Deși nu e vorba de asigurări private, articolul discută despre sistemul public de asigurări de sănătate aplicabil unui angajat care lucrează în mai multe țări. E util pentru a înțelege ce fel de acoperire medicală are angajatul și cum se pot gestiona situațiile legate de aceasta.
Un tribunal din Germania a solicitat Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) să clarifice aplicarea legislației privind coordonarea sistemelor de securitate socială în cazul lucrătorilor care își desfășoară activitatea și în afara Uniunii Europene (UE), nu doar în statele membre. Concret, care ar fi modul în care trebuie să fie apreciată „partea semnificativă” a activității unui lucrător: trebuie să se ia în calcul toate activitățile, inclusiv cele din țări terțe, sau numai activitățile desfășurate în statele membre ale Uniunii? Citește articolul
Acest departament se ocupă de polițele de asigurare (cum ar fi cele pentru mașini) și de gestionarea daunelor. Incidente de conducere sub influență pot anula acoperirea asigurării sau pot duce la costuri mari și dificultăți în rezolvarea reclamațiilor.
Pe lângă condamnare, cei ce conduc vehicule sub influența alcoolului (cu alcoolemie peste 0,8 la mie) și drogurilor vor risca suspendarea dreptului de a conduce timp de până la zece ani, potrivit unei legi recent publicate în Monitorul Oficial. Citește articolul
Ajută la înțelegerea riscurilor și responsabilităților legale legate de evenimente rutiere sau alte incidente cauzate de consumul de substanțe, informație utilă pentru gestionarea dosarelor de daune și a politicilor de asigurare.
Mai multe acte normative din domeniul combaterii traficului și consumului ilicit de droguri ori alte substanţe susceptibile de a avea efecte psihoactive au fost modificate recent, după cum apare într-o lege ce se aplică din această săptămână. Printre altele, procesul de evaluare a unui consumator de droguri a suferit mai multe modificări și au apărut mai multe circumstanțe agravante în legătură cu operațiunile ce implică produse susceptibile de a avea efecte psihoactive. Citește articolul
Articolul tratează o reclamație complexă din partea unui angajat și cererea de daune, oferind un studiu de caz util pentru gestionarea plângerilor și evaluarea riscurilor care ar putea necesita asigurare.
Salariatul poate demisiona fără preaviz dacă angajatorul nu își îndeplinește obligațiile asumate prin contractul individual de muncă - vorbim de o excepție legală de la obligația de a respecta preavizul de către cel care își dă demisia. Uneori, salariatul are o apreciere mult prea subiectivă și chiar incorectă asupra ideii de neîndeplinire a obligațiilor de către angajator - ideea centrală e că e vorba de obligații contractuale, iar nu de promisiuni sau beneficii care nu au fost prinse niciodată într-o înțelegere bilaterală. Citește articolul
Articolul menționează că băncile trebuie să informeze clienții despre modalitățile de a depune o reclamație în cazul în care nu sunt de acord cu modificările. Acest departament este responsabil de preluarea, analiza și soluționarea plângerilor clienților.
În cazul în care situația financiară a unei persoane ce a contractat un împrumut se înrăutățește pe parcursul desfășurării acestuia, banca este obligată, după ce este informată în legătură cu asta, să renegocieze condițiile împrumutului și să recalculeze ratele creditului, după cum stabilește o ordonanță apărută la începutul primăverii, care, de fapt, transpune o directivă europeană. Citește articolul
Acest departament gestionează direct reclamațiile primite de la clienți, inclusiv pe cele legate de refuzul de a le fi returnată garanția pentru ambalajele SGR.
Ministrul mediului a recomandat clienților cărora comercianții le refuză plata contravalorii garanției pentru ambalajele care fac parte din Sustemul de garantare - returnare (SGR) să se adreseze Gărzii Naționale de Mediu, instituție care a primit instrucțiuni să sancționeze drastic astfel de contravenții. Amenzile pot ajunge la 50.000 lei. Citește articolul