Acest departament trebuie să înțeleagă cum modificările legale pot afecta modul în care sunt gestionate cererile de despăgubire sau reclamațiile clienților, mai ales în cazul pasagerilor sau al disputelor contractuale, și cum acestea ar putea influența polițele de asigurare.
Începând cu 1 octombrie 2024, Tribunalul Uniunii Europene (UE) va obține competența de a judeca trimiteri preliminare în șase domenii importante. Această schimbare face parte dintr-o reformă mai amplă a sistemului judiciar al UE, menită să îmbunătățească eficiența și să reducă volumul de muncă al Curții de Justiție. Modificările au fost publicate recent în Jurnalul Oficial al UE și vor intra în vigoare pe 1 octombrie. Citește articolul
Introducerea asigurării RCA obligatorii pentru bicicletele și trotinetele electrice schimbă piața asigurărilor și creează noi oportunități sau obligații pentru companiile de asigurări sau pentru cele care gestionează flote și au nevoie de acoperire.
Începutul lunii septembrie vine cu a doua sesiune ordinară din 2024 a Parlamentului, iar pe agenda senatorilor și deputaților se află mai multe proiecte care-i vizează pe cetățeni și care ar putea deveni legi până la finalul anului. Unele dintre măsurile luate în discuție sunt de dată recentă, dar mai sunt și unele a căror adoptare întârzie. Citește articolul
Acest departament gestionează plângerile și litigiile. Informațiile despre drepturile clienților, rezilierea contractelor și instituțiile la care se pot depune reclamații sunt esențiale pentru a răspunde solicitărilor și a rezolva problemele clienților.
Decizia de a renunța la servicii ori de a schimba furnizorul de telefonie mobilă implică, în mod obișnuit, încetarea contractului existent. Acest proces este guvernat de clauzele contractuale specifice fiecărui furnizor, însă există anumite aspecte generale pe care este important să le cunoști. Citește articolul
Articolul menționează în mod specific sancțiunile aplicate firmelor din piața asigurărilor de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, fiind de interes direct pentru companiile din acest sector.
În incertitudinea actuală a pieței, cu război, tensiuni geopolitice, atacuri cibernetice, fraude și sancțiuni, autoritățile de reglementare impun companiilor un standard mai înalt de conformitate, cu reguli și reglementări din ce în ce mai complexe și stricte. De asemenea, controalele din partea acestor instituții sunt tot mai dese și amănunțite, iar amenzile pe măsură. Vizate sunt în continuare industriile oricum foarte reglementate precum serviciile financiare, energie, telecom și farma, dar și alte sectoare. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum evaluarea vulnerabilității seismice a clădirilor influențează polițele de asigurare ale companiei și gestionarea eventualelor daune cauzate de cutremure.
Ministerul Dezvoltării lansează platforma EVR pentru evaluarea rapidă a vulnerabilității seismice a clădirilor din România. Aplicația va centraliza date despre imobile, facilitând prioritizarea intervențiilor de consolidare. Citește articolul
Este interesat de cum noile reguli privind sancțiunile, întârzierile sau restituirea banilor pe bilete pot duce la mai multe plângeri din partea clienților și cum aceste riscuri ar putea fi acoperite prin asigurări.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a retras de la consultare publică documentul prin care intenționa să modifice mai multe acte normative din domeniul feroviar. Instituția a pus această decizie pe seama propunerilor pe care le-ar fi primit din partea societății civile. Citește articolul
Articolul descrie rolul instituțiilor de asigurare împotriva accidentelor de muncă și bolilor profesionale, modul în care acestea sunt finanțate de companii și cum asigură compensații, ceea ce este de interes direct pentru gestionarea asigurărilor și a reclamațiilor aferente.
Într-un raport publicat joi, Agenția Europeană de Sănătate și Securitate în Muncă (AESSM) analizează sistemul dual de sănătate și securitate în muncă (SSM) din Germania, care combină responsabilitățile autorităților de stat și ale instituțiilor de asigurare împotriva accidentelor de muncă, demonstrând un model bine structurat pentru conformitate în Europa. Deși resursa umană la nivel de inspecție este limitată, digitalizarea facilitează inspecțiile prin aplicații mobile care prioritizează riscurile, îmbunătățind eficiența și putând ajunge mai repede acolo unde situația e critică. În plus, odată cu pandemia, companiile au fost încurajate să se folosească de metode ce implică autodeclararea și controlul intern pentru a evalua conformitatea cu reglementările SSM, răspunzând astfel provocărilor existente din mediul de lucru. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate regulile de siguranță pentru a menține valabilitatea polițelor de asigurare; în caz contrar, în cazul unui incident, asigurarea nu ar putea acoperi daunele.
Un proiect de ordonanță aflat de puțin timp în dezbatere la Ministerul Afacerilor Interne (MAI), introduce obligativitatea obținerii autorizației de securitate la incendiu (ISU) pentru comercianți înainte de emiterea acordului de funcționare, în scopul protecției vieții și sănătății consumatorilor. Aceasta măsură vizează corelarea normelor legale existente în ordonanța privind autorizarea activităților comerciale cu cele din Legea securității la incendiu, prevenind emiterea acordurilor fără respectarea cerințelor de securitate. Comercianții care funcționează fără această autorizație vor avea un termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței pentru a se conforma. Citește articolul
Gestionează polițele de asigurare ale companiei pentru accidente de muncă și boli profesionale și se ocupă de dosarele de daună în cazul unor astfel de evenimente.
Angajatorii care nu respectă legislația de sănătate și securitate în muncă (SSM) pot fi sancționați cu amenzi consistente, unele dintre ele fiind inclusiv în privința pasivității angajatorilor în fața evenimentelor survenite la locul de muncă. Asta înseamnă nu doar cercetarea evenimentelor, ci și comunicarea lor către anumite entități. Citește articolul
Acest departament este direct interesat, deoarece noile reguli influențează polițele de asigurare (RCA, CASCO) pentru motociclete și riscurile asociate cu șoferii care le conduc, inclusiv gestionarea eventualelor daune.
Conducătorii auto care doresc să conducă și motociclete de până în 125 centimetri cubi trebuie să aibă răbdare cel puțin până pe 8 august pentru a se putea înscrie la școlile de șoferi. Însă așteptarea ar putea dura și mai mult, dacă Registrul Auto Român (RAR) nu clarifică situația atestării vehiculelor care urmează a fi folosite la cursurile practice. Citește articolul