Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul explică ce sunt contravențiile și cum sunt ele aplicate, informații utile pentru a evita greșelile care pot duce la amenzi legate de taxe sau contabilitate.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei și este interesat de subvențiile de la stat, pentru a le bugeta, încasa și înregistra corect în contabilitate, asigurând conformitatea financiară.
Angajatorii care angajează persoane în vârstă de peste 50 de ani, ce au fost concediate din motive care nu depind de acestea, primesc un ajutor financiar de la stat, după cum stabilește un act normativ ce conține o serie de măsuri de sprijin pentru cei ce au avut de suferit din cauza epidemiei de coronavirus. În acest context, prezentăm astăzi detalii despre cum se pot convinge angajatorii că șomerii pe care vor să-i angajeze respectă condițiile pe care le pune statul pentru acordarea sprijinului. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de orice modificare a sistemului de taxare, pentru a înțelege cum afectează fluxurile financiare, bugetele și calculele fiscale, chiar dacă e vorba de pensii speciale, pentru a planifica corect și a se conforma noilor prevederi.
Recent a trecut de cele două Camere un proiect de lege ce stabilește taxarea suplimentară a tuturor pensiilor ce nu fac parte din sistemul public de astfel de venituri. Totuși, ce înseamnă, de fapt, taxarea suplimentară a pensiilor, ce fel de pensii vizează, cine scapă de taxare și cât timp se aplică? Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de înregistrarea corectă a veniturilor, de gestionarea operațiunilor fiscale și de raportarea către autoritățile fiscale, iar informațiile despre conectarea caselor de marcat sunt esențiale pentru conformitatea fiscală a companiei.
Începând de la 1 iulie 2020, companiile vor începe mult-așteptatul proces de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui ordin oficializat azi. Astfel, Fiscul a stabilit ca până la 31 ianuarie 2021 să fie conectate toate casele de marcat folosite de companii. Potrivit legislației actuale, cine va rata cele două mari termene de conectare a aparatelor de marcat va risca amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul
Acest departament se ocupă de toate taxele, impozitele și finanțele firmei, asigurându-se că totul este plătit la timp și corect, conform legilor. Articolul oferă informații cruciale despre declarația unică, impozite, contribuții și bonificații pentru PFA-uri.
Redacția noastră a scris pe larg anul trecut despre revenirea deciziilor de impunere pentru persoanele fizice autorizate (PFA) care vor să evite plata taxelor pe venituri. În contextul în care mai e puțin până la termenul-limită de finalizare a situației fiscale pe 2019, am sintetizat azi cele mai importante aspecte legate de stabilirea din oficiu a impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale pentru pensii (CAS) și sănătate (CASS). Citește articolul
Acest departament trebuie să fie informat despre amenzile mari care pot fi aplicate din cauza nerespectării legii muncii, deoarece aceste costuri afectează bugetul și situația financiară a companiei.
Legea care prevede că munca suplimentară excesivă a salariaților, printre alte fapte, va aduce amenzi mai drastice angajatorilor se va aplica începând de duminică. Actul normativ a trecut de două ori prin Parlament, înainte să fie oficializat aseară, după ce șeful statului a cerut reexaminarea sa. Citește articolul
Acest departament este interesat de disponibilitatea fondurilor europene și de modul în care acestea pot fi accesate pentru investițiile și programele companiei, având un impact direct asupra bugetului și strategiei financiare. De asemenea, informațiile despre măsurile BNR pentru asigurarea lichidității și recomandările FMI de stimulare a economiei sunt cruciale pentru planificarea financiară și pentru evaluarea stabilității pieței.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este foarte important pentru acest departament să știe cum se schimbă modul în care ANAF verifică declarațiile fiscale și contabilitatea firmei, pentru a pregăti corect toate documentele și a evita amenzi. Modificările vizează felul în care ANAF colectează și analizează datele financiare ale companiei.
Procesul de digitalizare prin care trece Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în acest an va însemna, pentru contribuabili, mai puține controale pe teren și mai multe verificări în mediul electronic, începând din 2021. Cel puțin în cazul companiilor corecte ar trebui să fie așa, dacă ne luăm după opiniile autorităților și ale specialiștilor. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre posibilele schimbări fiscale, cum ar fi amânarea plăților de impozite sau scutirile de TVA pentru anumite industrii, pentru a planifica bugetul și a gestiona corect banii companiei.
Pachetele turistice ce nu pot fi folosite din cauza restricțiilor apărute în contextul epidemiei de coronavirus vor putea fi transformate, la fel cum se întâmplă în cazul biletelor la spectacole, în vouchere ce vor putea fi folosite până la sfârșitul anului viitor. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu banii firmei. Are nevoie de aceste informații pentru a înregistra corect subvențiile primite, a întocmi documentele necesare pentru decontare și a gestiona bugetul salarial.
Guvernul a promis recent, prin Ordonanța 92, o subvenție pentru firmele care angajează anumite categorii de șomeri, pe lângă ajutorul pentru decontarea unei porțiuni din salariu pentru cei întorși din șomajul tehnic. Redacția avocatnet.ro a cerut câteva lămuriri de la Ministerul Muncii (MM) privind acordarea acestor bani - vârsta celor angajați, documente de cerut la angajare, precum și dacă va fi posibilă depunerea solicitărilor prin platforma aici.gov.ro. Citește articolul