Acest departament se ocupă de sistemele informatice și de programul care generează fișierul SAF-T, asigurându-se că datele sunt preluate corect, că fișierul este valid și că este transmis în siguranță. De asemenea, ei se pot ocupa de automatizarea procesului.
Declarația 406 aferentă lunii iulie 2025, ce conține fișierul SAF-T, trebuie transmisă la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până în ultima zi a lunii august 2025, conform legislației în vigoare, dar, fiind vorba de o duminică, termenul se amână pentru 1 septembrie 2025. De notat că termenul vizează în mod direct și contribuabilii mici, nu doar contribuabilii mari și mijlocii. Citește articolul
Departamentul IT și Protecția Datelor este vital pentru implementarea inteligenței artificiale, deoarece trebuie să se asigure că sistemele sunt sigure și că datele personale sunt protejate, respectând legi precum GDPR.
Majoritatea managerilor știu să folosească ChatGPT, dar puțini înțeleg cum funcționează un algoritm de recrutare, cum se automatizează facturarea sau cum se optimizează un proces de vânzări folosind inteligența artificială. Înțelegerea deosebirii dintre a folosi o unealtă AI și a înțelege tehnologia din spatele proceselor de business poate face diferența între o implementare reușită și una care creează probleme costisitoare. Cursul online "Management în era AI" te învață să înțelegi nu doar ce faci, ci de ce și cum funcționează fiecare tehnologie, în contextul real al companiei. Citește articolul
Este relevant pentru planificarea și implementarea noilor sisteme digitale de raportare fiscală (e-Factura, SAF-T, e-TVA), precum și pentru gestionarea datelor și securitatea acestora.
Chiar dacă discuțiile despre eficientizarea colectării TVA la bugetul de stat au fost acoperite de primul pachet oficial de măsuri fiscal-bugetare al Guvernului, problema rămâne mai departe. Așadar, ce soluții există? Conform unui specialist de la PwC România consultat de redacția noastră, autoritățile sunt pe drumul cel bun, dar mai au pași importanți de făcut. Citește articolul
Articolul abordează securitatea datelor personale ale angajaților în Reges-Online, cum se monitorizează accesul și delegările pentru a preveni utilizarea neautorizată și pentru a asigura transparența, aspecte esențiale pentru protecția datelor.
În sistemul Reges-Online, există un mecanism de delegare a accesului care permite diferitelor entități și persoane, fie din cadrul societății, fie din afara ei, să acceseze registrele unei societăți și să opereze în acestea. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care sunt colectate și gestionate datele personale ale solicitanților de concediu, menționate în cazul declarațiilor de protecție a datelor, pentru a asigura că toate procesele respectă regulile de confidențialitate și protecție a datelor (GDPR).
Părinții care vor să beneficieze de indemnizația pentru creșterea copilului trebuie să depună un dosar la primăria de domiciliu sau reședință, care trebuie să conțină o serie de acte standard, valabile pentru toți solicitanții, dar și documente specifice, în funcție de tipul veniturilor obținute anterior nașterii copilului. Dosarul poate fi depus înainte de suspendarea activității sau în cel mult 60 de zile de la finalul concediului de maternitate. Citește articolul
Acest departament se ocupă de sistemele informatice ale firmei. Articolul arată cum ANAF folosește datele digitale (e-Factura, SAF-T) pentru a verifica companiile, ceea ce este important pentru cei care gestionează aceste sisteme.
O practică destul de veche printre firme, la capitolul TVA, dar și la capitolul impozit pe profit, deducerea cheltuielilor făcute în interesul personal al asociaților sau acționarilor pare să urce pe lista problemelor majore pe care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să le adreseze în prezent. Citește articolul
Articolul se concentrează pe tehnologia IoT, implementarea, infrastructura, colectarea și schimbul de date în timp real, precum și pe necesitatea unor ecosisteme sigure, toate fiind în responsabilitatea departamentului IT.
Internetul lucrurilor („Internet of Things” - IoT) funcționează ca o autostradă digitală, care conectează fără întreruperi obiecte și dispozitive fizice, denumite în mod obișnuit „lucruri”. Aceste dispozitive comunică și fac schimb de date atât între ele, cât și cu sisteme mai largi, prin intermediul conectivității la internet. În centrul acestei interacțiuni se află tehnologii încorporate, precum software, senzori și alte componente inteligente, care colectează, transmit și acționează pentru colectarea datelor. Aceste sisteme integrate permit o coordonare și o comunicare în timp real între dispozitive, creând o punte puternică între lumea fizică și cea digitală. Citește articolul
Acest departament este interesat de protecția împotriva programelor spion și de noile reguli europene privind serviciile digitale, pentru a asigura securitatea datelor și confidențialitatea, în special în contextul interacțiunii cu jurnaliștii sau platformele online.
Regulamentul european privind libertatea mass-mediei, aplicabil integral din 8 august 2025, stabilește reguli comune la nivelul UE pentru protejarea independenței editoriale, confidențialitatea surselor jurnalistice și funcționarea independentă a serviciilor media. Acesta include garanții împotriva utilizării programelor spion împotriva jurnaliștilor, norme privind proprietatea media și alocarea publicității de stat. Măsura face parte dintr-un pachet legislativ mai amplu care include protecția împotriva acțiunilor abuzive în justiție și este susținut de fonduri europene pentru consolidarea libertății presei. Citește articolul
Se prezintă un sistem informatic nou, Observatorul Național al Copilului, unde se înregistrează date despre copii și familii vulnerabile. Este crucial pentru acest departament să înțeleagă cum funcționează acest sistem și cum sunt protejate informațiile personale și sensibile.
În 2023 au fost stabilite o serie de reguli pentru organizarea activității de prevenire a separării copilului de familie. Acum s-a stabilit, printr-o hotărâre apărută marți, actualizarea metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi serviciile publice de asistenţă socială, astfel încât activitățile de prevenire a separării copilului de familie, inclusiv în cazul părinților plecați la muncă în străinătate, să fie mai eficiente. Citește articolul
Acest departament este direct implicat în dezvoltarea și securizarea sistemelor informatice care ajută la detectarea tranzacțiilor suspecte și la schimbul de informații, asigurând în același timp protecția datelor personale și a informațiilor sensibile.
Recent, Guvernul României a emis un proiect de hotărâre privind Strategia națională pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului 2025-2030. Acest document programatic răspunde angajamentelor internaționale ale României în domeniul AML/CFT și vine în contextul intensificării eforturilor globale și europene de combatere a acestor fenomene. Citește articolul