Acest departament este responsabil cu implementarea și securitatea sistemelor IT care gestionează semnăturile electronice, asigurându-se că acestea sunt folosite corect, sunt sigure și respectă standardele tehnice și de protecție a datelor.
De-acum, persoanele fizice și juridice care vor să ceară finanțări europene pentru agricultură și dezvoltare rurală au nevoie de semnătura electronică calificată, reiese dintr-un comunicat de presă recent al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Practic, semnătura electronică este necesară atât pentru a solicita fonduri, cât și ulterior acestui moment. Citește articolul
Deoarece legea impune sisteme de supraveghere video, acest departament este responsabil cu implementarea, securitatea datelor înregistrate și respectarea normelor privind protecția acestora.
Legea care impune proprietarilor de păduri implementarea unui sistem de monitorizare video a zonelor forestiere pe care le dețin în proximitatea drumurilor forestiere a fost publicată în Monitorul Oficial. Conform acesteia, acoperirea cheltuielilor ocazionate de aceste noi obligații ale proprietarilor va fi făcută de către stat. De asemenea, se propune ca Jandarmeria să primească atribuții de monitorizare și intervenție în situații în care sunt constatate tăieri ilegale, iar Poliția a primit și ea atribuții în paza pădurilor. Citește articolul
Articolul menționează utilizarea semnăturii electronice calificate pentru documentele oficiale și face referire la legea privind prelucrarea datelor cu caracter personal în comunicațiile electronice. Departamentul IT și Protecția Datelor trebuie să cunoască aceste aspecte pentru a implementa soluțiile tehnice necesare și a asigura securitatea și confidențialitatea datelor conform noilor proceduri.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va putea, în curând, să încheie procese-verbale de constatare a contravențiilor și în format electronic, nu doar în format fizic, ca acum, potrivit unei legi recent oficializate. Amenzi electronice se vor putea da și în cazul încălcării legislației privind serviciile poştale, a audiovizualului sau a celei privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii. Citește articolul
Se ocupă de aspectele tehnice, cum ar fi funcționarea platformei de depunere online, securitatea semnăturilor digitale și gestionarea fișierelor electronice necesare trimiterii raportărilor.
Anumite companii trebuie să transmită autorităților raportările contabile semestriale la 30 iunie 2023, exclusiv online, până la data de 16 august 2023, conform unui ordin oficializat luni de Ministerul Finanțelor (MF). Obligația îi vizează numai pe cei cu afaceri de peste un milion de euro. Citește articolul
Odată cu munca de acasă, acest departament trebuie să se asigure că angajații au echipamentele necesare și conexiune sigură la internet pentru a lucra eficient și în siguranță de la distanță, protejând și datele companiei.
În cazul în care tipul activității desfășurate le permite asta, părinții care au copii cu vârsta de până la 11 ani pot cere să lucreze de acasă patru zile pe lună, conform unei legi noi care a modificat Codul muncii. Citește articolul
Articolul vorbește despre modernizarea sistemelor IT vamale, necesitatea semnăturii electronice și schimbul de date securizat, aspecte esențiale pentru infrastructura și securitatea IT a companiei.
Autoritatea Vamală Română (AVR) ne-a spus că își modernizează sistemele și că, pentru derularea formalităților vamale, companiile vor avea nevoie de semnătură electronică de la începutul anului 2024 (cel puțin teoretic). Modernizarea sistemelor vamale va scurta timpii de verificare a documentelor, va simplifica anumite proceduri și va permite încărcarea online a documentației aferente operațiunilor de import-export. Citește articolul
Este important pentru a evalua cum funcționează această aplicație, dacă este sigură și dacă poate fi folosită de companie, mai ales că gestionează informații despre vehicule și utilizatori.
Aplicația prin care se poate completa electronic o constatare amiabilă permite, din această săptămână, și generarea contractelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor. Astfel, acum, la vânzarea sau cumpărarea unei mașini, cei interesați pot folosi și aplicația gratuită de mobil Amiabila. Citește articolul
Articolul menționează introducerea unei platforme digitale pentru depunerea documentelor, semnături electronice și metode de exprimare a acordului online, informații importante pentru gestionarea sistemelor informatice și protejarea datelor personale.
Persoanele ce doresc să obțină vouchere în valoare de 15.000 de lei acordate în cadrul programului pentru creșterea natalității vor putea transmite online actele necesare nu doar prin e-mail, așa cum era înainte, ci și printr-o platformă digitală dedicată, potrivit unui ordin al Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse (MFTES) oficializat joi. În aceste cazuri, contractul de acordare a voucherelor se poate semna olograf (de mână) sau prin semnătură electronică calificată. Totuși, pentru a se putea aplica măsura apărută recent e nevoie ca autoritățile să operaționalizeze platforma digitală amintită, nefiind avansat niciun termen oficial în acest sens. Citește articolul
Articolul menționează necesitatea informării angajaților despre protecția datelor personale atunci când lucrează în telemuncă, un aspect important pentru securitatea informațiilor companiei și conformitatea cu regulile de protecție a datelor.
Legea care prevede posibilitatea angajaților părinți de a lucra de acasă patru zile pe lună a fost promulgată, iar pentru cei care vor acorda acest beneficiu angajaților acestora e necesară încheierea unor acte adiționale - atât în cazul telemuncii, cât și în cazul muncii la domiciliu. Citește articolul
Orice program care implică colectarea și prelucrarea de date personale ale copiilor sau familiilor impune respectarea regulilor de protecție a datelor (GDPR). Departamentul IT&GDPR trebuie să se asigure că datele sunt securizate și gestionate corect.
Copiii români ai căror părinți lucrează în afara țării pot primi ajutorul autorităților statului și al organizațiilor neguvernamentale, după cum stabilește o nouă lege ce se va aplica din 23 iulie. Potrivit unei statistici a Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, la sfârșitul anului trecut, în România se înregistrau peste 7.000 de copii aflați în stare de vulnerabilitate (cu risc de sărăcie și excluziune socială) cauzată de plecarea părinților la muncă în străinătate. Citește articolul