avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 731 soluții astăzi
Acasă Departament: IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity)

Departament: IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity)

ACCES GRATUIT
Apare o platformă informatică pentru înmatricularea vehiculelor

UPDATE E oficial: Înmatricularea sau radierea vehiculelor se va putea face online, fără să mai fie necesară deplasarea la autorități

Articolul se referă la dezvoltarea și operaționalizarea unei platforme informatice pentru servicii publice electronice, implicând soluții tehnice, integrare de sisteme și gestionarea datelor electronice, inclusiv semnături electronice.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Mai 2023 | 12 | 53208 | Timp de citire: 3 min.

Drumurile pe care trebuie să le facă acum la autorități cei interesați să vândă ori să cumpere, să înmatriculeze sau să radieze o mașină vor fi de domeniul trecutului, după ce o platformă informatică prevăzută într-o ordonanță publicată joi în Monitorul Oficial va deveni operațională. Astfel, prin intermediul viitoarei platforme se vor putea încheia contractele de vânzare a vehiculelor și se vor putea transmite către autorități toate actele necesare înregistrării la Fisc, dar și înmatriculării sau radierii din circulație a unui vehicul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sistemul CESOP: Ce companii sunt vizate de viitoarea raportare fiscală, aplicabilă din 2024, și cum ar trebui să se pregătească acestea

Acest departament este responsabil de sistemele informatice ale companiei (cum ar fi ERP). Ei trebuie să adapteze aceste sisteme pentru a putea colecta, extrage și trimite datele cerute în formatul specificat, asigurând totodată siguranța și corectitudinea datelor.

EY Romania în Contabil și fiscal
25 Mai 2023 | 1337 | Timp de citire: 4 min.

Procesatorii de plăți din România trebuie să se alinieze, începând cu 1 ianuarie 2024, obligației instituite la nivel european de a monitoriza și raporta trimestrial informații cu privire la plățile transfrontaliere către comercianți online. Este vorba despre o nouă raportare la nivelul UE, pentru care datele vor fi transmise, la nivel de tranzacție, în format electronic de tip XML. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

CE recomandă României să pună capăt deficitului bugetar excesiv până în 2024. Ajutoarele la plata energiei ar trebui reduse

Digitalizarea serviciilor publice, cum ar fi înmatricularea online a mașinilor, este importantă pentru departamentul IT, care trebuie să înțeleagă funcționarea noilor platforme și implicațiile legate de securitatea datelor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
25 Mai 2023 | 1045 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce IT-iști din instituțiile publice centrale și locale pot beneficia, din iunie, de scutirea de impozit pe venit și ce acte sunt necesare

Deși nu se referă direct la operațiuni IT sau securitate, articolul este relevant pentru a înțelege beneficiile fiscale de care pot beneficia angajații IT, ceea ce poate ajuta la atragerea și reținerea talentelor în departament.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
24 Mai 2023 | 1954 | Timp de citire: 5 min.

În lunile recente, autoritățile au extins facilitatea scutirii de impozit pe venit, pentru activitatea de creare de programe pentru calculator, pentru a acoperi atât bugetarii din instituțiile centrale, cât și bugetarii din instituțiile locale. În aceste condiții, iată ce angajatori publici pot accesa facilitatea, activitățile vizate și documentele necesare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Servicii intragrup: Ce costuri sunt sau nu ale acționarilor și de ce e importantă distincția între ele

Departamentul IT ar fi interesat să înțeleagă cum serviciile sale, oferite altor entități din grup, sunt clasificate pentru a fi sigure că se pot deduce cheltuielile respective la nivelul companiei care le primește.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
23 Mai 2023 | 1568 | Timp de citire: 2 min.

În cadrul discuției mai ample legate de serviciile intragrup, un aspect important ține de costurile acționarilor, atrag atenția specialiștii. Practic, de categorizarea în costuri care sunt ale acționarilor sau în costuri care nu sunt ale acționarilor depinde unde se poate face deducerea cheltuielilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O reformă a activității vamale din UE, în pregătire: Importuri fără intervenții în vămi și obligații noi pentru marketplace-uri

Reforma introduce un nou hub de date vamale online și folosește inteligența artificială pentru a analiza informațiile, cerând adaptări majore din partea departamentului IT pentru gestionarea datelor și sistemelor.

avocatnet.ro în Taxe și impozite
22 Mai 2023 | 1715 | Timp de citire: 4 min.

O reformă majoră a activității vamale din Uniunea Europeană (UE) a fost inițiată recent de către Comisia Europeană (CE), scopul fiind schimbarea radicală a relaționării dintre vameși și mediul de afaceri. În principal, vorbim de introducerea unui portal unic pentru gestionarea importurilor în UE, de un sistem de analiză care va permite intervenția vameșilor numai în situațiile în care sunt identificate probleme în prealabil și de obligații noi pentru marketplace-uri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Anumiți termeni din procedura de scutire de impozit din IT ar trebui clarificați, pentru a reduce riscurile în caz de inspecție fiscală

Deși nu este despre IT în sine, departamentul poate fi consultat pentru a clarifica termenii tehnici folosiți în legislație (ex: sistem software) și pentru a susține compania în fața unor verificări fiscale legate de activitatea IT.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Mai 2023 | 3148 | Timp de citire: 5 min.

Cu toate că a fost schimbată de două ori în doar câteva luni, procedura pentru aplicarea scutirii de impozit pe venit pentru IT-iștii care se ocupă de crearea de programe pentru calculator încă are neajunsuri, sunt de părere specialiștii. Mai precis, în lipsa unor clarificări concrete pentru anumiți termeni, există riscul să apară probleme pentru firme în urma inspecțiilor fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șase factori care ajută directorii financiari la o transformare de succes pentru firma lor. Relația cu salariații din subordine e foarte importantă

Unul dintre punctele cheie ale articolului se referă la modul în care tehnologia contribuie la realizarea viziunii de transformare și la implicarea utilizatorilor în procesul de implementare a soluțiilor tehnologice.

EY Romania în Contabil și fiscal
22 Mai 2023 | 2181 | Timp de citire: 6 min.

În prezent, rolul directorului financiar din România este orientat mai mult spre protejarea și optimizarea valorii companiei (38%), decât spre creșterea valorii ei (24%), conform EY CFO Survey. Pentru viitor, liderii financiari trebuie să pună mai mult accent pe activitățile de creștere a valorii companiei (40%) și mai puțin spre protejarea valorii acesteia (22%). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fonduri europene 2021 - 2027: S-a lansat un sistem nou prin care firmele se vor înscrie pentru finanțări. Ce îmbunătățiri sunt față de cel vechi?

Departamentul IT se ocupă de partea tehnică a accesării fondurilor printr-un sistem informatic nou, de securitatea datelor introduse în sistem și de modul în care acesta se conectează cu alte programe informatice interne sau externe.

avocatnet.ro în Finanțări
21 Mai 2023 | 4987 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul informatic MySMIS2021 a devenit accesibil pentru antreprenorii care vor dori să ceară finanțări din fondurile europene pentru perioada de programare 2021 - 2027, conform unui comunicat de presă apărut marți la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Acesta prezintă o serie de îmbunătățiri semnificative față de sistemul folosit pentru perioada de programare 2014 - 2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CCF: Introducerea timpurie a obligației de a publica raportul privind impozitul pe profit aduce companiilor dificultăți majore la implementare

Acest departament trebuie să știe despre noile cerințe de raportare, deoarece acestea necesită adaptări sau modificări ale sistemelor informatice ale companiei pentru a colecta și prelucra corect datele necesare.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
19 Mai 2023 | 880 | Timp de citire: 4 min.

Autoritățile fiscale de la noi au decis să introducă, mult mai repede decât se așteptau multinaționalele, obligația de a publica periodic un raport privind impozitul pe profit plătit în fiecare stat membru al Uniunii Europene. Din acest motiv, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) atrag atenția, într-un document trimis recent Ministerului Finanțelor, că măsura aduce dificultăți mari companiilor vizate și că ar trebui amânată. Citește articolul