Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Este interesat să vadă cum sunt recunoscute oficial noile specializări din domeniul tehnologiei (cum ar fi arhitect blockchain, inginer cloud) și cum pot fi structurate mai bine echipele sau cerințele pentru angajări.
Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) a primit astăzi cea de-a treia actualizare din acest an, fiind introduse 13 noi ocupații. Totuși, ordinul Ministerului Muncii oficializat nu cuprinde și modificările anunțate, la începutul lunii august, printr-un al doilea proiect care este încă în dezbatere și care prevede introducerea altor ocupații, printre care cea de terapeut în terapie asistată de animale, sau mutarea altor ocupații existente, și nici eliminarea ocupației de jurisconsult anunțată recent de Inspecția Muncii. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct de securitatea sistemelor informatice și a datelor, prevenirea atacurilor cibernetice (cum ar fi phishing-ul), detectarea și răspunsul rapid la incidente de securitate.
Datele fiscal-contabile se numără, la nivel internațional, printre pricipalele date vizate de atacurile cibernetice, arată un sondaj derulat recent de cei de la EY, iar cele mai eficiente atacuri s-au bazat pe inginerie socială. În aceste condiții, am întrebat specialiștii ce măsuri concrete de securitate pot fi implementate pentru a preveni atacurile asupra datelor fiscal-contabile, din moment ce urmările pot fi destul de serioase pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM). Citește articolul
Departamentul IT se ocupă de sistemele care colectează, stochează și transmit datele. Implementarea SAF-T necesită adesea ajustări sau dezvoltări ale sistemelor pentru extragerea și trimiterea corectă a informațiilor către ANAF.
Iată înregistrarea cursului dedicat SAF-T, organizat în perioada 6 și 13 Septembrie 2022. Atenție, pentru participanții la curs! Pentru a putea vizualiza înregistrarea, trebuie urmați pașii de mai jos: vă logați în contul dumneavoastră premium (dacă nu aveți un cont, vă rugăm să contactați colegii noștri de la suport pentru emiterea unui cont demo); accesați prezentul articol și introduceți parola primită prin email. Pentru orice probleme, vă rugăm să vă adresați colegilor noștri de la suport. Citește articolul
Introducerea formatului electronic pentru al doilea exemplar al actelor de stare civilă implică gestionarea digitală și protejarea acestor date personale. Departamentul IT și Protecția Datelor trebuie să se asigure că informațiile sunt stocate și securizate conform regulilor.
Din toamna anului 2023, cererile în materie de stare civilă se vor putea depune la oricare serviciu public comunitar local de evidență a persoanelor sau primărie, nu doar în anumite localități, ca acum, potrivit unei ordonanțe recente. În plus, serviciile publice locale de evidență a persoanelor sau primăriile vor avea și competență de soluționare a acestor cereri, ceea ce va facilita obținerea actelor de stare civilă, respectiv a celor de naștere, căsătorie sau deces, și reducerea timpului necesar acestor operațiuni. Citește articolul
Pentru că articolul vorbește despre probleme tehnice în sistemele de comunicare electronică cu Fiscul. Departamentul IT trebuie să se asigure că sistemele interne ale firmei sunt robuste și funcționează impecabil pentru a monitoriza și a primi la timp toate documentele, evitând problemele cauzate de eventuale erori tehnice.
Mai nou, actele administrativ-fiscale electronice se consideră a fi comunicate direct la data punerii lor la dispoziție în Spațiul Privat Virtual (SPV). Practic, s-a eliminat termenul anterior de comunicare de 15 zile. Din cauza problemelor tehnice pe care le are uneori SPV, specialiștii atrag atenția că schimbarea ar putea veni cu litigii între firme și Fisc legate de data efectivă a comunicării actelor. Citește articolul
Articolul menționează explicit 'dreptul la protecția datelor personale' al elevilor și regulile privind utilizarea telefoanelor mobile. Aceste aspecte sunt de interes pentru departamentul IT și Protecția Datelor, care gestionează politicile de securitate cibernetică, utilizare a dispozitivelor și conformitatea cu regulile de protecție a datelor în cadrul companiei.
Anul școlar 2022-2023, care începe chiar azi, vine cu schimbări consistente față de anii trecuți. În primul rând, din acest an au fost eliminate semestrele și înlocuite cu cinci module de învățare. Apoi, noul regulament școlar stabilește că se încheie anual o singură medie la fiecare materie, iar exmatricularea și colectarea banilor de la părinți nu mai sunt posibile. În fine, statutul elevului stabilește drepturile și obligațiile elevilor, printre care și dreptul la demnitate, imagine sau la manuale gratuite, dar și obligația de a avea o ținută decentă și interdicția de a nu folosi telefoanele mobile în timpul cursurilor. Citește articolul
Deoarece articolul menționează introducerea catalogului electronic ca proiect-pilot, departamentul IT este interesat de noile tehnologii și sisteme digitale folosite în educație. Acestea implică gestionarea datelor, securitatea informațiilor și infrastructura IT necesară.
La fiecare disciplină școlară se încheie anual o singură medie, numărul final de note acordate anual fiecărui elev fiind stabilit de către profesor, iar exmatricularea elevilor și colectarea banilor de la părinți nu mai sunt posibile, potrivit unui nou regulament școlar, în vigoare de la începutul acestei luni. Citește articolul
Articolul menționează operaționalizarea unui 'Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă'. Acest lucru interesează departamentul IT pentru că implică dezvoltarea, implementarea și securitatea unui sistem care gestionează date personale sensibile, având implicații pentru protecția datelor (GDPR) și securitatea cibernetică.
În cazul în care părinții nu se înțeleg, la declararea copilului, în legătură cu prenumele nou-născutului, în certificatul de naștere va fi trecut prenumele din certificatul medical constatator al nașterii, potrivit unei noi reguli aplicabile deja, introdusă de o ordonanță apărută acum câteva zile. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu partea tehnică. Articolul menționează ca problemă faptul că aparatele de marcat nu sunt conectate la sistemul Fiscului, ceea ce este o sarcină tehnică a lor.
Autoritățile au publicat recent un raport în care sunt prezentate principalele probleme identificate la contribuabili în cadrul controalelor fiscale derulate în primele șase luni din acest an. Citește articolul
Deoarece comunicarea cu autoritățile fiscale este acum exclusiv online prin SPV, departamentul IT trebuie să se asigure că sistemele și accesul la platformele online funcționează corect și în siguranță, pentru ca firma să nu rateze documente fiscale importante și să le poată accesa oricând.
Regulile pentru cum se face comunicarea online a actelor administrativ-fiscale electronice urmează să fie modificate printr-o ordonanță nouă aplicabilă din 3 septembrie 2022. În mare, autoritățile stabilesc că actele fiscale emise electronic se consideră comunicate după ce sunt puse la dispoziție prin Spațiul Privat Virtual (SPV) și este eliminată cerința de până acum de a obține acordul contribuabilului pentru a-i fi comunicate, prin SPV, acte fiscale emise electronic. Citește articolul