Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Este implicat în dezvoltarea și securizarea sistemelor informatice care permit accesul angajaților la datele lor și în implementarea tehnică a noilor sisteme fiscale.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Este crucial pentru acest departament, deoarece detaliază tipurile de incidente (inclusiv atacuri cibernetice și pierderea de echipamente), ajutând la implementarea măsurilor tehnice de securitate și la gestionarea rapidă a breșelor de date.
Situațiile în care operatorii de date cu caracter personal se pot confrunta cu incidente de securitate a datelor ce ridică riscuri pentru drepturile și libertățile persoanelor vizate sunt numeroase. În astfel de cazuri, operatorii de date sunt nevoiți, printre altele, să notifice respectivele incidente către autoritatea de supraveghere competentă și către persoanele vizate, după caz, în linie cu prevederile GDPR. Citește articolul
Webinariile despre servicii electronice ANAF, SPV și RO e-Factura conțin informații despre sistemele digitale folosite de companie pentru comunicarea cu autoritățile fiscale și emiterea de facturi, fiind important pentru asigurarea funcționalității și securității acestora.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Articolul abordează modul în care trebuie gestionate datele personale (în acest caz, imaginile) colectate la evenimente, aspecte fundamentale ale protecției datelor conform regulilor GDPR.
Realizarea de fotografii portret sau cu unghi larg ale unui grup de persoane care participă la un eveniment și folosirea acestora în scopuri de marketing nu este contrar principiilor care stau la baza GDPR, dacă sunt îndeplinite cerințele legale aplicabile. Însă, ca orice altă activitate de prelucrare a datelor, avem nevoie de o bază legală pentru a legitima prelucrarea, potrivit specialiștilor NNDKP. Citește articolul
Articolul menționează că legea nouă ar putea să nu protejeze suficient avertizorii care dezvăluie încălcări ale regulilor de protecție a datelor personale. De asemenea, sistemele de raportare internă a neregulilor trebuie să fie sigure și să respecte confidențialitatea datelor, aspecte de care se ocupă departamentul IT și Protecția Datelor.
Proiectul de lege privind avertizorii de integritate, care ar urma să transpună cu întârziere Directiva Whistleblower, mai trebuie doar promulgat prin decret de președintele statului, iar apoi, publicat în Monitor ca să se aplice. Față de ce trecuse de Senat, la deputați proiectul s-a schimbat masiv - în minus, dacă ne uităm la toate criticile ce-i sunt aduse. Tocmai de aceea, mai multe voci cer președintelui acum să nu-l promulge. Citește articolul
Acest sistem de raportare este electronic, iar departamentul IT trebuie să se asigure că sistemele interne ale companiei pot comunica corect cu platforma ANAF și că datele sunt transmise în siguranță.
Folosirea sistemului e-Transport nu este circumstanțiată după anumite tipuri de relații comerciale. Fără a confunda cu situația de aplicare a e-Factura, operatorii economici care efectuează transporturi cu bunuri cu risc fiscal ridicat (BRFR) trebuie să declare în e-Transport, atunci când prevede legea, fără să mai conteze că vorbim de relații business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C) sau business-to-government (B2G). Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de modul în care sunt colectate, stocate și transmise datele personale ale voluntarilor (registrul de evidență), pentru a asigura respectarea regulilor de protecție a datelor.
Întreprinderile sociale și de inserție intră, de sâmbătă, în categoria organizațiilor-gazdă care organiza și administra stagii de voluntariat, pe lângă orice persoană juridică publică sau privată, fără scop lucrativ, prevedere deja regăsiă de cadrul legislativ al voluntariatului. Citește articolul
Departamentul IT este responsabil pentru implementarea și buna funcționare a sistemelor digitale de raportare fiscală, cum ar fi SAF-T, e-factura sau e-transport, și pentru securitatea datelor folosite în aceste raportări, esențiale în timpul inspecțiilor.
Numeroase inspecții fiscale sunt în derulare în acest moment la marii contribuabili, anunța marți Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), cu scopul de a identifica marii evazioniști. Citește articolul
Departamentele IT, în special din companii de IT, sunt direct interesate de nivelul salariilor în domeniu pentru a-și planifica bugetele de personal și pentru a fi competitive în atragerea și menținerea specialiștilor.
Câştigul salarial mediu net s-a ridicat în luna mai la 3.928 lei, în scădere faţă de luna precedentă cu 39 lei (1%). Citește articolul
Articolul subliniază importanța protecției datelor personale, în special a celor medicale, în contextul măsurilor precum măsurarea temperaturii, aspect esențial pentru conformitatea cu regulile GDPR.
În orice situație, fie că vorbim de creșterea (din nou) a numărului de infectări cu COVID-19 sau nu, angajatorului îi revin obligații ce țin de sănătatea la locul de muncă. Acesta ar trebui să fie însă precaut cu implementarea unor măsuri precum cele care se impuneau sau erau recomandate până în primăvară, fără un suport legal care să-i asigure implementarea lor. Totodată, angajatorii ar trebui să aibă mereu în vedere că telemunca este o chestiune de acord. Citește articolul