Acest departament se ocupă cu protejarea informațiilor, inclusiv a datelor personale. Articolul menționează că datele din contractele angajaților, chiar și în format electronic, trebuie păstrate în siguranță, conform regulilor de confidențialitate (GDPR).
Angajatorii sunt obligați conform Codului muncii să păstreze o copie a contractului individual de muncă la locul unde salariații își desfășoară activitatea, sub sancțiunea unei amenzi de 10.000 de lei. Legea specifică faptul că locul de muncă poate fi sediul principal, sucursalele sau alte puncte de lucru ale angajatorului. Această obligație este distinctă de cea care vizează constituirea și conținutul dosarului personal, acolo unde regăsim un exemplar al contractului, în mod obligatoriu. Citește articolul
Acest departament este responsabil de implementarea, integrarea și buna funcționare a sistemului e-Factura cu celelalte programe (ERP) ale companiei, de gestionarea mediilor de testare, de corectarea erorilor și de asigurarea accesului în Spațiul Privat Virtual (SPV).
Contribuabilii care trebuie să implementeze facturarea electronică în 2024, în relația B2B, încă se confruntă cu o serie de provocări practice, spun specialiștii de la PwC România. Din această cauză, este greu de crezut că la 1 iulie chiar vom vedea o trecere la folosirea exclusivă a sistemului e-Factura. Din păcate, autoritățile nu dau vreun semn, cel puțin momentan, că acest termen ar putea fi amânat. Citește articolul
Deoarece articolul vorbește despre platforme digitale, portofele digitale și avize tehnice de la Autoritatea pentru Digitalizarea României, acest departament este interesat de cerințele tehnice și de securitate necesare pentru a opera legal serviciile digitale.
Casele de schimb pentru criptomonede și furnizorii de portofele digitale pentru criptomonede, indiferent că sunt din România sau din alte state membre UE, vor avea nevoie de aprobarea Ministerului Finanțelor (MF) pentru a activa în România. Măsura este trecută într-un proiect de hotărâre inițiat de MF acum aproape un an și care a fost republicat recent în dezbatere cu unele modificări. Față de forma inițială, se prevede că aceste entități vor trebui să aibă și o asigurare în valoare de cel puțin 300.000 euro. Citește articolul
Conține informații despre aspectele tehnice ale sistemului e-Factura, cum ar fi formatul XML și funcționalități ale aplicațiilor, importante pentru integrarea și buna funcționare a sistemului informatic al companiei.
Un ghid oficial actualizat cu informații și lămuriri referitoare la folosirea sistemului e-Factura a fost publicat miercuri de către Ministerul Finanțelor (MF) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), după ce acesta apăruse inițial în decembrie 2023. Documentul conține, în principal, chestiuni generale despre sistem și instrucțiuni pentru folosirea sa și a aplicației gratuite de generare de facturi în format XML. În paralel, autoritățile au anunțat că în martie 2024 va apărea o aplicație simplificată special pentru firmele mici. Citește articolul
Pentru că prezintă o platformă digitală de servicii publice și vorbește despre securitatea plăților online (sistemul 3DSecure), aspecte tehnice și de securitate importante pentru departamentul IT.
Ghișeul.ro este un portal online care facilitează interacțiunea dintre cetățeni și instituțiile statului, eliminând necesitatea de a merge la ghișeele fizice ale acestor instituții. Prin intermediul acestui portal sau al aplicației mobile asociate, utilizatorii pot efectua diverse plăți online, cum ar fi taxe și impozite imobiliare sau auto, taxe de timbru judiciar, precum și alte servicii publice, cum ar fi obținerea cazierului rutier sau judiciar și plata amenzilor. Citește articolul
Ar putea fi interesat de modul în care informațiile personale ale angajaților sunt transmise și stocate online prin noul portal, mai ales din perspectiva securității datelor și a respectării legilor privind protecția acestora.
Formularul A1 este un document extrem de important care atestă asigurarea unei persoane în sistemul de securitate socială din țara de origine, precum România, și faptul că legislația de securitate socială a acestei țări i se aplică în timp ce lucrează temporar în alte state membre ale Uniunii Europene (UE). Acest document este emis acum prin intermediul unui portal online și trebuie cerut înainte de plecarea din țară. A1 este relevant atât pentru angajații detașați, cât și pentru cei care lucrează pe cont propriu, fiind valabil pentru o perioadă maximă de 24 de luni. Citește articolul
Articolul menționează necesitatea adaptării tehnologiilor și sistemelor informatice pentru studenții cu dizabilități. Acest lucru implică direct departamentul IT, care trebuie să se asigure că aplicațiile și sistemele sunt accesibile și ușor de utilizat de către toți.
O propunere de lege înregistrată pentru dezbatere la Camera Deputaților vizează modificarea Legii învățământului superior, pentru a oferi drepturi suplimentare studenților cu dizabilități. Acestea includ îmbunătățirea accesului în clădirile universitare prin instalarea rampelor de acces și lifturilor, organizarea de cursuri și seminarii în regim hibrid și oferirea de locuri de cazare gratuite în căminele universitare. Citește articolul
Se pregătește pentru noile metode electronice de transmitere a documentelor către instituții (cum ar fi Fondul pentru Mediu) și se asigură că datele sensibile (chiar dacă sunt informații generale despre datele medicale) sunt gestionate în siguranță și conform regulilor de protecție a datelor.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 12 - 18 februarie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Este responsabil pentru buna funcționare a automatelor de colectare (RVM) și a altor soluții tehnologice care identifică și înregistrează ambalajele returnate, asigurând securitatea datelor.
Pentru a-și recupera garanția aferenta ambalajelor SGR, consumatorii trebuie să le returneze intacte, pentru că automatele de colectare pot refuza ambalajele deteriorate sau deformate iar comercianții fără automate pot refuza ambalajele deteriorate sau cu marcaj SGR ilizibil. Cu toate acestea, există alternative de reciclare oferite de marii retaileri, care oferă vouchere valorice în schimbul acestor ambalaje. Citește articolul
Departamentul IT gestionează sistemele de facturare și contabilitate. Articolul este important pentru ei ca să înțeleagă cerințele tehnice pentru transmiterea corectă a facturilor cu valoare zero în e-Factura și cum să gestioneze erorile sistemului.
Legislația aferentă e-Factura prevede că toate facturile emise în relația B2B trebuie transmise în sistem. Prin urmare, specialiștii sunt de părere că inclusiv facturile emise, din diverse motive, pe zero trebuie trimise de contribuabili. Citește articolul