Departamentul este interesat pentru că articolul discută despre sisteme digitale (e-Factura, SPV, formatul XML) și necesitatea de a descărca și arhiva facturile electronic. Ei sunt responsabili să se asigure că aceste sisteme funcționează corect și că datele sunt stocate în siguranță.
De la 1 iulie 2024, e-Factura va deveni unicul canal de transmitere a facturilor în relația B2B, ceea ce înseamnă că aceste documente vor fi automat în posesia Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Totuși, temporar, este posibil ca inspectorii să le ceară în continuare la controale, motiv pentru care firmele ar trebui să fie pregătite în acest sens. Citește articolul
Deoarece implică crearea și gestionarea sistemelor informatice necesare pentru a colecta și transmite datele despre vehicule către registrul electronic al RAR.
Din toamna acestui an, vânzătorul unei mașini va trebui să transmită cumpărătorului acesteia un certificat emis de Registrul Auto Român (RAR), în care să apară mai multe informații despre respectiva mașină, extrase dintr-un registru electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate în România. Pentru ca măsurile să fie aplicabile, Ministerul Transporturilor a stabilit acum, printr-un ordin publicat joi în Monitorul Oficial, atât informațiile ce vor fi introduse în registrul electronic al istoricului vehiculelor, cât și modelul certificatului ce va fi emis de RAR celor interesați să-și vândă mașina. Citește articolul
Acest departament gestionează sistemele informatice ale companiei. Implementarea și utilizarea e-Factura implică asigurarea că sistemele IT sunt pregătite să transmită și să primească facturi în format digital, conform cerințelor.
Cu toate că în primele trei luni din 2024 se aplică o perioadă de grație privind obligația de raportare a facturilor emise în relația B2B, autoritățile recomandă, totuși, raportarea lor până la 31 martie. Teoretic, neraportarea în e-Factura în perioada de grație nu se poate amenda, însă riscul sancționării după acea dată există tocmai din cauza neclarităților din legislație. Citește articolul
Sondajul evidențiază tehnologia și inovația digitală, inclusiv inteligența artificială și automatizarea, ca fiind cele mai importante priorități pentru departamentele financiare, ceea ce necesită colaborare strânsă cu IT.
Funcția financiară evoluează în mediul de afaceri din prezent și trebuie să devină mai implicată în strategia și analiza datelor, mai conectată cu întreaga organizație și să adopte o strategie de resurse umane care include atât diversitatea competențelor, cât și schimbarea culturală, sunt concluziile celei mai recente ediții a sondajului „EY CFO Imperative: How bold mindsets lead transformation”, lansat pe 1 februarie 2024. Citește articolul
Departamentul IT este esențial pentru implementarea și gestionarea soluțiilor de Inteligență Artificială, asigurând că datele sunt colectate și procesate corect și în siguranță, conform nevoilor fiscale ale companiei.
Inteligența artificială (IA) poate fi folosită cu succes, inclusiv în domeniul fiscal-contabil, pentru a gestiona mai bine și mai rapid sarcinile repetitive și cronofage cu care se pot confrunta profesioniștii. De exemplu, IA poate fi folosită pentru obligații declarative, documentarea litigiilor, identificarea riscurilor și nu numai. Citește articolul
Pentru a planifica și implementa soluțiile tehnice necesare pentru noile obligații, cum ar fi sistemul de facturare electronică (e-Factura) și cel vamal (AES-RO).
În cursul lunii februarie 2024, contribuabilii ar trebui să știe că se derulează înscrierile în programul-pilot al Fiscului de monitorizare pe orizontală, dar și că parlamentarii revin la lucru și ar putea să adopte proiecte importante pentru mediul de afaceri. Totodată, apare o obligație nouă ce vizează mașinile de închiriat și încep înscrierile pentru programul Construct Plus. Iată principalele chestiuni de interes: Citește articolul
Pentru a ști că nu este permisă folosirea camerelor video cu recunoaștere facială pentru pontajul angajaților, chiar dacă aceștia sunt de acord, pentru a respecta regulile de protecție a datelor personale.
Concluziile controalelor desfășurate de inspectorii de muncă luna aceasta în activitatea de coafură, înfrumusețare și întreținere corporală includ munca nedeclarată, pontaje inexistente sau nerelevante, regulamente incomplete și chiar utilizarea muncii nedeclarate a tinerilor sub 18 ani. Valoarea totală a amenzilor aplicate: 615.300 de lei. În contextul acestor amenzi, merită să ne oprim o secundă asupra unui aspect ce prezintă relevanță, cel puțin pentru unii angajatori, în ceea ce privește remunerarea lucrătorilor din saloane. Citește articolul
Departamentul IT este responsabil de buna funcționare a sistemelor informatice ale companiei. Ei trebuie să știe despre noutățile e-Factura, cum ar fi accesul prin API și funcționarea independentă de SPV, pentru a se asigura că programul intern de facturare este compatibil și funcționează fără probleme.
Trei noi îmbunătățiri la sistemul e-Factura au fost anunțate marți de Ministerul Finanțelor (MF), care spune că s-au introdus autofacturarea și filtrarea facturilor. Totodată, e-Factura poate fi folosit chiar și atunci când Spațiul Privat Virtual (SPV) este în mentenanță. Citește articolul
Este interesat de cum se va realiza comunicarea electronică a avizelor și de detaliile legate de noul portal online unde se depun cereri, precum și de tipurile de date colectate și stocate, pentru a asigura securitatea informațiilor și conformitatea cu regulile de protecție a datelor.
Companiile care vor să încadreze străini în muncă pot acum să obțină, la cerere, direct online avizul de angajare sau detașare emis în format electronic de către unitățile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI), potrivit unei ordonanțe publicate săptămâna trecută în Monitorul Oficial. Citește articolul
Departamentul IT este interesat pentru că se vorbește despre verificarea digitală a diplomelor printr-o bază de date națională și despre 'transformarea digitală'. Ei trebuie să înțeleagă cum funcționează aceste sisteme digitale și dacă există implicații pentru securitatea datelor atunci când firma accesează sau folosește astfel de informații.
Începând cu acest an, atât diploma de absolvire a liceului, cât și certificatul de acordare a definitivării în învățământ trebuie să conțină un cod QR, ce permite verificarea parcursului academic al deținătorului, potrivit unei hotărâri ce se aplică deja. Măsura va fi extinsă, din anul școlar 2024-2025, pentru toate actele de studii. Citește articolul