avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 982 soluții astăzi
Acasă Departament: IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity)

Departament: IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity)

ACCES PREMIUM

e-Factura: Sistemul e indisponibil joi. Se pregătește trecerea la obligația generalizată de facturare electronică în relația B2B

Este responsabil cu implementarea, integrarea și buna funcționare a sistemelor informatice, inclusiv a celor care comunică cu platforme externe precum e-Factura, asigurând suport tehnic și disponibilitatea acestora.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
27 Decembrie 2023 | 3172 | Timp de citire: 1 min.

Pentru a pregăti e-Factura pentru trecerea la obligația generalizată de facturare electronică în relația B2B, sistemul este indisponibil în ziua de 28 decembrie 2023, conform unui anunț al Ministerului Finanțelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Declarația pentru raportarea DAC7, oficializată. Prin acest document, ANAF va afla despre vânzările făcute de contribuabili prin marketplace-uri

Acest departament este responsabil de modul în care sunt colectate, stocate și transmise în siguranță datele personale și financiare ale utilizatorilor platformei, conform cerințelor de raportare și de protecție a datelor.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Decembrie 2023 | 1 | 23942 | Timp de citire: 2 min.

Demersurile pentru implementarea raportării DAC7, ce este obligatorie din 2023 pentru operatorii de platforme online, sunt continuate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) prin oficializarea recentă a declarației ce va fi folosită efectiv. Practic, acesta este formularul prin care ANAF va ajunge în posesia informațiilor despre activitatea comercianților și prestatorilor de pe marketplace-uri și alte tipuri de platforme online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu e-Factura: Contabilitate proprie sau externalizată? Răspunsuri esențiale pentru firmele mici și PFA-uri

Articolul discută despre programele informatice necesare, semnăturile digitale și modul de funcționare a sistemelor online (SPV) pentru e-Factura, informații esențiale pentru echipa responsabilă cu infrastructura IT și suportul tehnic.

Cristian Stanescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
22 Decembrie 2023 | 1 | 18683 | Timp de citire: 9 min.

În contextul trecerii la folosirea generalizată a e-Factura în relațiile comerciale, de la 1 ianuarie 2024, unele aspecte practice, de la emiterea și transmiterea e-facturilor și până la primirea, stocarea și arhivarea lor, cu accent pe provocările și avantajele aduse de acest sistem, rămân neclare pentru mulți dintre comercianți, în special pentru cei mai mici. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: S-au stabilit reguli pentru perioadele de nefuncționare ale sistemului

Acest departament este responsabil de buna funcționare a sistemelor informatice ale firmei și trebuie să știe ce se întâmplă cu sistemul e-Factura, cum să integreze soluțiile de facturare și cum să gestioneze situațiile de nefuncționare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Decembrie 2023 | 1 | 22337 | Timp de citire: 1 min.

Atunci când e-Factura nu funcționează cel puțin 24 de ore, obligația de transmitere a facturilor electronice în sistem, pentru operațiuni în relațiile B2B și B2G, se suspendă temporar, conform unor precizări stabilite recent prin OUG. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Advertorial

Care sunt pașii necesari pentru a încărca facturile în sistemul RO e-Factura?

Acest departament se asigură că sistemele folosite pentru e-Factura sunt sigure, funcționează corect și că datele sunt protejate, inclusiv gestionarea semnăturilor digitale.

Facturis Online în Știri & Revista presei
20 Decembrie 2023 | 9030 | Timp de citire: 3 min.

Transmiterea facturilor emise de operatorii economici stabiliți în România către acest sistem de facturare electronică devenit obligatoriu prin aprobarea Legii 296/2023, presupune mai multe etape de proces ce trebuiesc parcurse de către aceștia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: S-au introdus noi operațiuni pentru care raportarea NU este necesară, printre care cele în care se emit facturi simplificate

Se asigură că sistemele informatice ale companiei sunt pregătite și funcționează corect pentru transmiterea electronică a facturilor, inclusiv configurarea corectă a programelor pentru a gestiona noile excepții.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Decembrie 2023 | 52782 | Timp de citire: 1 min.

Trei noi categorii de operațiuni B2B în cazul cărora raportarea facturilor în sistemul e-Factura nu este obligatorie au fost stabilite recent prin OUG. Printre acestea se numără operațiunile în care se emit facturi simplificate. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Resurse Educaționale Deschise 2023

Inteligența artificială: Zeu sau mașină?

Articolul explică ce este inteligența artificială din punct de vedere tehnic, dar și riscurile majore legate de securitatea datelor și confidențialitatea informațiilor colectate și folosite de sistemele AI.

Termenul de inteligență artificială (IA), sau acronimul său "AI" (artificial intelligence) din limba engleză, a ajuns un loc comun pentru noi, astăzi. Îl auzim în presă, de la oameni îngrijorați de viitorul posibilei automatizări a muncii lor. Îl auzim de la pasionații de tehnologie, care spun că această tehnologie va schimba omenirea. Și îl mai auzim și de la elevi și studenți, spunând că ChatGPT le face viața mai ușoară (prea ușoară, se tem unii). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inspecția Muncii pune în dezbatere proiectul tehnic al reformei activității de control în domeniul relațiilor de muncă și al SSM

Acest departament este direct vizat, deoarece articolul descrie în detaliu transformarea digitală a Inspecției Muncii. Se vorbește despre implementarea de noi sisteme informatice, utilizarea semnăturii electronice, gestionarea electronică a documentelor, interconectarea cu alte baze de date guvernamentale și necesitatea de a prelucra date complexe. Toate aceste aspecte implică dezvoltarea, securitatea și întreținerea sistemelor informatice, precum și protecția datelor personale.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
18 Decembrie 2023 | 1075 | Timp de citire: 3 min.

Inspecția Muncii a deschis o consultare publică pentru un proiect tehnic care face parte din reforma activității de control a instituției. Reforma va presupune transformarea digitală a Inspecției Muncii, creșterea transparenței și îmbunătățirea colaborării cu alte instituții publice, implementarea semnăturii electronice și a altor servicii digitale, ce vor aduce îmbunătățiri în calitatea serviciilor oferite salariaților și angajatorilor. Proiectul prevede, printre altele, implementarea unui sistem informatic de control, gestionarea electronică a documentelor și notificărilor și crearea unei platforme centrale pentru documentele emise de Inspecția Muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Calendarul digitalizării accelerate a ANAF pentru 2024-2025, oficializat: Schimbare majoră la controalele fiscale și deconturi de TVA precompletate

Departamentul IT este responsabil de implementarea și întreținerea sistemelor digitale ale companiei care trebuie să comunice cu noile platforme ale statului (de exemplu, e-Factura, e-Transport). Ei trebuie să știe termenele și cerințele tehnice.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Decembrie 2023 | 1 | 24512 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul pregătește terenul pentru o digitalizare accelerată a activității Ministerului Finanțelor (MF) și Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) - din 2024 începe analizarea automată a datelor colectate de la contribuabili prin mai multe sisteme pentru a preveni și combate evaziunea și fraudele. În același timp, se introduce o facilitate majoră pentru contribuabili - precompletarea deconturilor de TVA. Măsurile sunt incluse într-o ordonanță de urgență oficializată recent. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 18 - 24 decembrie 2023

Discuția despre sistemul e-Factura la ANAF este relevantă deoarece implică soluții digitale noi pentru facturare, care pot necesita adaptări ale sistemelor IT existente și gestionarea sigură a datelor.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
18 Decembrie 2023 | 520 | Timp de citire: 1 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul