Trebuie să cunoască obligațiile legale privind salariul minim și să se asigure că firma respectă legislația în vigoare, inclusiv noile reglementări europene.
Guvernul și-a propus să urce treptat salariul minim până în 2025, atingând valoarea de 3.900 de lei în 2024, iar zilele trecute a apărut în presa centrală ideea că este luată în calcul o primă creștere chiar toamna asta, adică mai devreme cu aproape jumătate de an decât se așteptau antreprenorii. Vestea îi determină pe antreprenori să caute soluții precum majorarea prețurilor, reducerea personalului sau chiar închiderea afacerilor, ne arată un sondaj. Doar că implementarea venitului minim european până în 2024 este o prioritate pentru România, care, deși a crescut salariul minim în ultimii ani, se află încă în coada clasamentului european la acest capitol. Citește articolul
Articolul explică noile legi despre munca de acasă și telemuncă, ajutând la asigurarea că firma respectă toate cerințele legale și evită amenzile sau litigiile.
Chiar dacă vorbim de doar un articol nou introdus în Codul muncii, beneficiul celor patru zile de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru angajații părinți a ridicat deja mai multe întrebări în rândul angajatorilor decât am fi putut crede. Ce trebuie să scrie în actele adiționale ori cum influențează noua prevedere politicile de telemuncă în uz? „Un drept mic, o formalitate prea mare”, am putea spune, însă regulile sunt destul de clare în cazul telemuncii sau muncii la domiciliu, fie și de câteva zile într-o lună. Citește articolul
Articolul vorbește despre o lege și un ordin fiscal care anulează anumite datorii către stat. Departamentul Juridic trebuie să știe exact ce spune legea, cum se aplică și cum se pot contesta deciziile Fiscului pentru a se asigura că firma respectă regulile și își apără interesele.
Chiar dacă procedura amnistiei fiscale pentru tichetele cadou reîncadrate prevede că autoritățile trebuie să se ocupe din oficiu de identificarea și anularea sumelor suplimentare stabilite prin decizii de impunere, fiscaliștii recomandă firmelor să ia inițiativa. Astfel, dacă depun cereri de anulare, cei ce n-au plătit încă sumele suplimentare pot să accelereze procesul. Citește articolul
Departamentul Juridic trebuie să înțeleagă exact noile obligații legale privind facturarea electronică și să se asigure că firma respectă toate reglementările, inclusiv transpunerea deciziei UE în legislația națională.
După ce România a cerut în ianuarie 2022 o derogare pentru ca sistemul e-Factura să fie obligatoriu pentru toate firmele (adică în relația B2B), o decizie în acest sens a fost oficializată joi de Consiliul UE, aceasta fiind aplicabilă de la 1 ianuarie 2024. Concret, persoanele impozabile stabilite în România vor trebui să emită numai facturi electronice între ele, ceea ce înseamnă că toate vor trebui transmise în sistemul e-Factura. Citește articolul
Departamentul juridic este interesat de cazurile de fraudă și de modul în care sunt aplicate legile, pentru a înțelege riscurile legale la care se poate expune o companie și pentru a se asigura că firma respectă toate reglementările și evită situațiile de ilegalitate.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru a se asigura că firma respectă toate noile legile și regulile privind taxele, raportările financiare și obligațiile de mediu.
În lunile trecute, autoritățile au venit cu câteva noutăți importante legate de obligațiile declarative ale companiilor. Vorbim de trei modificări din sfera fiscală, de una din sfera prevenirii spălării banilor și de una din sfera obligațiilor de mediu. Iată care sunt acestea: Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să depună corect documente și cereri la FGA în cazul unor probleme cu asigurările, pentru a respecta legile și procedurile în vigoare.
Printr-un comunicat publicat astăzi, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a anunțat că cele două adrese de e-mail folosite în prezent de cei care au de recuperat bani de la societățile de asigurare, precum Euroins, nu vor mai fi folosite decât până pe 6 august, urmând a fi utilizat doar portalul dedicat. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe despre noile legi și reguli privind salariile și diversitatea, pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele impuse de autorități, cum ar fi Banca Națională.
Egalitatea de remunerare între femei și bărbați și diversitatea sunt subiecte importante în societatea de astăzi, iar industria serviciilor financiare nu face excepție. Recunoscând importanța echității, autoritățile de reglementare au adoptat noi inițiative de raportare menite să diminueze eventuale diferențe de remunerare între femei și bărbați și să promoveze diversitatea. Acest exercițiu de raportare permite băncilor să își evalueze propriile structuri de remunerare, să identifice orice discrepanțe bazate pe gen și să pună în aplicare strategii pentru a elimina astfel de diferențe. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care legile (civile și fiscale) se aplică minorilor și reprezentanților lor legali, mai ales în situațiile în care compania interacționează cu minori sau cu veniturile acestora. Este important să știe cum să se asigure că totul este în conformitate cu legislația.
Referitor la obligațiile fiscale pe care le au minorii, atunci când obțin venituri independente în mod legal, este bine de știut că acestea trebuie îndeplinite, de principiu, de către părinți. Totodată, pentru că minorii nu-și pot face cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Fiscului, acest lucru poate fi făcut de părinții lor. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile legi referitoare la munca de acasă pentru părinți și să se asigure că firma respectă toate cerințele legale, pentru a evita orice problemă.
Cei care cer cele patru zile de telemuncă pentru a munci de acasă trebuie să aducă, în unele situații, inclusiv o declarație pe propria răspundere de la celălalt părinte. Legea condiționează, practic, acordarea beneficiului celor patru zile de muncă de acasă de ideea că nu e deja un părinte acasă, tot în telemuncă sau muncă la domiciliu. Dar condiția impusă de lege nu ar trebui să îi determine acum pe toți angajatorii care au angajați părinți în telemuncă să ceară astfel de declarații de la partenerii acestora din urmă. Citește articolul