Articolul explică în detaliu cadrele legale și regulile care guvernează acordarea tichetelor de masă, modul în care acestea trebuie să apară în contractele de muncă și implicațiile juridice ale modificărilor. Este esențial pentru a asigura conformitatea companiei cu legislația în vigoare.
Într-un proiect de ordonanță în lucru la Ministerul Finanțelor, consultat de redacția avocatnet.ro, una dintre măsurile preconizate pentru aplicare de la 1 septembrie ar fi impunerea contribuției la sănătate (CASS) în privința tichetelor de masă și a voucherelor de vacanță. Tichetele de masă, cu siguranță cel mai răspândit beneficiu oferit angajaților, sunt acum scutite de toate taxele salariale dacă sunt acordate în plafonul și celelalte limite stabilite de lege. Vestea că acestor tichete li se va aplica o impunere de 10% îi pune în categoria celor care au de pierdut atât pe angajați, cât și pe angajatori, singurul care are de câștigat de aici fiind statul. Contextul nu ar trebui să ducă însă la retragerea unilaterală a acestui beneficiu. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate legile și regulile pe care compania trebuie să le respecte, inclusiv termenele limită pentru depunerea documentelor fiscale importante și riscurile de a primi amenzi dacă nu se respectă aceste cerințe.
Perioada de grație pentru contribuabilii mijlocii, pentru primele raportări lunare și trimestriale ale fișierului SAF-T, s-a încheiat odată cu termenul de la finalul lunii iulie 2023. Asta înseamnă că firmele medii trebuiau să depună până atunci toate declarațiile 406 aferente perioadei ianuarie - iunie, dacă n-au făcut-o deja, altfel riscă de-acum amendarea. Iată cele mai importante informații de reținut în acest context. Citește articolul
Noile măsuri fiscale înseamnă, cel mai probabil, modificări legislative. Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate noile legi și reglementări pentru a evita penalitățile.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Trebuie să fie la curent cu noile legi fiscale și de contribuții sociale pentru a se asigura că firma respectă toate regulile și evită probleme legale.
Mai multe modificări fiscale importante referitoare la contribuția la sănătate (CASS) se regăsesc într-un proiect de OG aflat în lucru la Ministerul Finanțelor și care a fost consultat de avocatnet.ro. Acestea acoperă atât veniturile salariale, cât și veniturile independente. Citește articolul
Departamentul Juridic trebuie să analizeze noile legi fiscale propuse, cum ar fi schimbările de TVA, pentru a se asigura că toate operațiunile companiei sunt conforme cu legislația curentă și pentru a evita eventualele amenzi sau probleme legale.
Proiectul de OG cu modificări fiscale majore, neasumat încă public de Guvern, conține o redesenare aproape totală a cotelor de TVA aplicabile de la 1 septembrie. Zeci de operațiuni sunt scoate din sfera cotelor reduse și mutate la cota standard - inclusiv unele a căror cotă fusese redusă de puțină vreme, apar modificări importante la TVA-ul pentru locuințe, dar și câteva noutăți la taxarea inversă. Împreună cu echipa de taxe indirecte a companiei de consultanță fiscală Viboal FindEx am mapat principalele noutăți și vă oferim astăzi o hartă a celor mai importante măsuri care vizează capitolul de TVA din Codul fiscal, așa cum arată el în proiectul de OG aflat acum în lucru la nivel guvernamental.
Citește articolulDepartamentul juridic trebuie să știe ce schimbări apar în legile fiscale privind proprietățile, pentru a se asigura că firma respectă permanent toate reglementările și nu riscă amenzi.
Modificările gândite de Guvern la Codul Fiscal vizează, printre altele, și reducerea numărului de scutiri de impozite care sunt acordate în momentul de față pentru diverse categorii de clădiri. Unele dintre acestea ar urma să fie eliminate iar altele, lăsate la decizia consiliilor locale. Clădirile sportive, industriale, științifice, incubatoarele de afaceri, academice, cele aferente producției din sectorul de apărare, clădirile din sfera producției și depozitării agricole dar nu numai, vor pierde aceste înlesniri. Și scutirile pentru minorități, culte, cultură și clădirile funerare sunt afectate de ”cruciada” scăderii deficitului bugetar pornită de Guvern. Citește articolul
Se asigură că firma respectă toate legile și regulile, monitorizând termenele legale pentru raportări (SAF-T, bilanțuri, e-Factura), gestionând riscul de amenzi și verificând conformitatea cu legislația muncii (zile libere) și cerințele specifice (certificări constructori).
În august 2023, contribuabilii ar trebui să fie atenți la raportările SAF-T și la pregătirile pentru implementarea e-Factura pentru toate tranzacțiile din relația B2B. În același timp, nu trebuie uitat că luna asta este termenul-limită de întocmire și depunere a raportărilor contabile semestriale pentru companii. Iată principalele repere: Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre toate legile noi sau modificările la legile existente care pot afecta compania, pentru a se asigura că totul este conform.
Anumite beneficii acordate de angajator salariaților săi au, din ianuarie 2023, un tratament fiscal preferențial numai dacă, în total, nu depășesc un plafon lunar de 33% din salariul de bază. Acum, Guvernul se gândește să reducă deja acest plafon lunar la numai 20%, conform unui proiect aflat în lucru la Ministerul Finanțelor și care a fost consultat de avocatnet.ro. Citește articolul
Departamentul juridic trebuie să fie la curent cu toate modificările legislative, inclusiv cele fiscale, pentru a se asigura că firma respectă noile reguli și pentru a evita problemele legale.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe noile termene de păstrare a actelor pentru a se asigura că firma respectă legile în vigoare și nu are probleme legale.
În condițiile în care, din 2023, avem o perioadă-standard de arhivare de cinci ani pentru actele contabile, este important de precizat că aceasta nu este aplicabilă anumitor documente. Este vorba de documentele financiar-contabile care atestă proveniența bunurilor care au o durată de viață mai mare de cinci ani, pentru care arhivarea se face pe o durată mai lungă. Citește articolul