Acest articol este important pentru a se asigura că toate acțiunile companiei legate de taxe și tranzacții sunt în conformitate cu legile în vigoare, ajutând la prevenirea amenzilor și a problemelor legale.
Sunt ultimele două săptămâni pe care contribuabilii le mai au la dispoziție pentru definitivarea calculului rezultatului fiscal, respectiv întocmirea și depunerea declarației anuale de impozit pe profit pentru anul 2022. Astfel, prezentăm astăzi principalele aspecte fiscale de avut în vedere, în contextul apropierii termenului din 26 iunie 2023. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de interpretarea și aplicarea legilor și directivelor europene privind contractele de călătorie, drepturile clienților și obligațiile firmelor în caz de anulare din cauza unor evenimente neprevăzute, precum și de deciziile instanțelor europene. Este esențial pentru a asigura că firma respectă legea și evită litigii.
Dreptul călătorului la rambursarea completă, atunci când a încetat un contract privind pachetul de servicii de călătorie în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinaţie sau în vecinătatea imediată a acestuia, nu înseamnă că acesta poate să primească altceva în locul banilor - de pildă, vouchere pe care să le folosească ulterior. Astfel că o reglementare națională care, în contextul pandemiei de COVID-19, a scutit temporar organizatorii de obligația lor de rambursare integrală în caz de reziliere nu a fost compatibilă cu dreptul Uniunii Europene (UE), potrivit Curții de Justiție. Citește articolul
Partea despre alerta alimentară este critică, deoarece implică respectarea legilor privind siguranța produselor, procedurile de retragere de pe piață și obligațiile companiei față de consumatori.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă legile și regulile. Articolul explică cum să interpreteze corect prevederile fiscale legate de sediul fix pentru a evita problemele legale și amenzile.
În anumite condiții, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pot considera că activitatea unei firme din România, în cadrul unei colaborări cu o firmă străină, generează un sediu fix aici, atenționează specialiștii. Într-o asemenea situație, ANAF poate impune plăți suplimentare de TVA în România. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu noile legi și reguli care privesc cum se înregistrează adresele oamenilor, pentru a se asigura că firma respectă tot ce e nou și evită amenzi.
Gazda unei persoane care nu a făcut demersurile necesare pentru a-și schimba adresa din actul de identitate cu cea la care locuiește de fapt va trebui, atunci când trec mai mult de 15 zile de când s-a făcut mutarea, să o însoțească la serviciul de evidență a persoanelor de care aparține, pentru a o lua în spațiu, după cum stabilește o lege ce se va aplica din 10 iunie. Potrivit regulilor actuale, gazda este obligată, în astfel de situații, să anunțe poliția sau serviciul de evidență a persoanelor. Citește articolul
Pentru a se asigura că modul în care sunt create fișele de post, sunt stabilite obiectivele și se fac evaluările de performanță respectă Codul Muncii și alte legi, evitând astfel sancțiuni sau procese din partea angajaților.
Faptul că peste jumătate dintre angajați, salariați sau lucrători nu-și cunosc responsabilitățile specifice postului, așa cum o arată un studiu prezentat recent în presa centrală, este, în mod evident, o certitudine -- însă organizarea și funcționarea unității sunt tocmai în sarcina angajatorului, iar aici intră și stabilirea atribuțiilor fiecărui salariat, „în condițiile legii”. Probabil că fix această sintagmă, „în condițiile legii”, este cea care stă la baza rezultatului pe care ni-l relevă un atare studiu, adică la baza necunoașterii atribuțiilor, iar atunci când el este dublat de evaluări neconforme, ambii parteneri ai relației de muncă pierd. Citește articolul
Departamentul Juridic & Conformitate ar fi interesat de acest articol pentru că prezintă un proiect de lege privind un ajutor de stat, ceea ce implică înțelegerea condițiilor legale și a cerințelor de conformitate pentru obținerea de fonduri publice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu legislația și regulile pe care compania trebuie să le respecte, inclusiv cum să conteste deciziile fiscale sau să prevină problemele legale legate de taxe.
În cazul în care o companie vrea să anuleze sau să împiedice o impunere suplimentară a inspectorilor fiscali, în contextul controalelor privind serviciile intragrup, specialiștii spun că există mai multe variante pe care aceasta le poate încerca. Citește articolul
Articolul explică detaliat cadrul legal referitor la drepturile angajaților, inclusiv dreptul de a se asocia și de a negocia colectiv, precum și sancțiunile pentru împiedicarea acestor drepturi. Este esențial pentru a asigura conformitatea companiei cu legislația muncii.
Astăzi avem marcate în calendar atât Ziua sindicalistului, cât și Ziua salariului minim, prilej cu care ne amintim de legătura extrem de strânsă între cele două elemente: organizarea colectivă a salariaților și valoarea minimă a contraprestației pe care fiecare lucrător trebuie să o primească după ce a prestat o activitate, în beneficiul și sub autoritatea unui angajator, contraprestație care, în mod normal, trebuie să reflecte rezultatul negocierii. Cu această ocazie ne amintim, totodată, că România este la coada clasamentului în materie de salariu minim în Uniunea Europeană (UE) și în materie de nivel de taxare a salariului minim. Cum nivelul de sindicalizare este scăzut în România, celor mai mulți angajați români neaplicându-li-se niciun contract colectiv de muncă, România va trebui să stabilească salariul minim în funcție de un reper pe care nici nu-l avem încă stabilit la nivel oficial. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile privind raportarea financiară și că eventualele greșeli sunt corectate conform procedurilor legale, pentru a evita amenzile și problemele de conformitate.
Atunci când vine vorba de corectarea erorilor din situațiile financiare depuse de companii, legislația face distincție între două categorii de erori, fiecare având reguli proprii. Astfel, avem erorile contabile și alte tipuri de erori. Citește articolul