Acest departament este interesat deoarece articolul evidențiază modificări propuse la legile fiscale care ar putea schimba drepturile și obligațiile companiei în relația cu autoritățile, asigurând că se respectă noile reglementări și că se cunoaște cadrul legal actualizat.
Atunci când Fiscul are sume de restituit sau de rambursat către contribuabili, va datora, în plus față de dobânzi, penalități de întârziere, prevede un proiect de lege adoptat luni la Senat și care va merge la Camera Deputaților. În același timp, autoritățile locale vor trebui să achite majorări de întârziere pentru sumele de restituit sau de rambursat contribuabililor. Citește articolul
Ajută la înțelegerea modului în care pot fi afectate asociațiile și fundațiile de legi noi, inclusiv prin obligații legale impuse, responsabilitatea membrilor din conducere și garantarea accesului la justiție.
Asociațiile și fundațiile ar fi putut ajunge să fie obligate la transparență absolută în privința sumelor de bani ce reprezintă sponsorizări și redirecționări de impozit, printr-o propunere legislativă ce a fost, într-un final, retrasă de inițiatori. Până să ajungă să fie retrasă, luni, primise și un raport favorabil pentru adoptare, conform căruia asociațiile și fundațiile ar fi trebuit să țină registre cu numele tuturor salariaților, pensionarilor și altor contribuabili care au redirecționat 3,5% din impozitul pe venit, precum și sumele exacte alocate de la fiecare contribuabil, riscând altfel dizolvarea. Practic, toate aceste nume și cifre ar fi devenit informații de interes public și orice persoană interesată le-ar fi putut consulta oricând. În afară de asta, propunerea ce a fost retrasă luni prevedea mai multe cerințe privind inițiativa acțiunilor în justiție formulate de aceste entități, precum și cu privire la membrii consiliului director. Citește articolul
Articolul include declarații ale ANPC despre conformitatea cu drepturile consumatorilor (legate de casele de marcat automate) și menționează posibile reglementări pentru monedele virtuale, aspecte esențiale pentru respectarea legilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre noile legi și reguli care obligă compania să raporteze anumite informații, pentru a se asigura că respectă legea și evită amenzi.
Dacă se folosesc de platforme digitale pentru a da cu chirie spații rezidențiale și comerciale, locuri de parcare și vehicule, activitatea persoanelor fizice și juridice va fi raportată anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe recente care introduce raportarea DAC7. Citește articolul
Au nevoie să știe exact ce spune legea despre cum se circulă în sensurile giratorii noi, pentru a se asigura că firma, angajații și vehiculele companiei respectă toate regulile și pentru a evalua riscurile legale în caz de incidente sau accidente.
Regulamentul Codului rutier a suferit o serie de modificări substanțiale în luna februarie, una dintre cele mai notabile schimbări apărute vizând clarificarea regulilor de circulație în sensurile giratorii. Acum, spre deosebire de ce se întâmpla anterior, legislația privind circulația în sensul giratoriu ar trebui să fie mai clară, iar soluțiile date în cazul accidentelor rutiere petrecute în acest tip de intersecții să fie aceleași. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli și tendințe în controalele fiscale, modificările legislative și riscurile legale asociate pentru a se asigura că firma respectă legea și pentru a gestiona posibile neînțelegeri cu autoritățile fiscale.
Controalele fiscale vor fi mai numeroase, mai eficiente, mai rapide și direcționate spre anumite zone de risc datorită digitalizării administrației fiscale și a introducerii raportărilor aproape în timp real a taxelor și impozitelor. Verificările documentare (sau „desk audit”-uri) vor fi tot mai frecvente, având în vedere că trebuie să atingă ținta de 60% din totalul controalelor fiscale, conform Planului Național de Redresare și Reziliență. Este vorba de o reformă fundamentală a modului în care se efectuează inspecția fiscală, iar implicațiile pentru contribuabili vor fi semnificative. Vor aduce aceste schimbări o vulnerabilitate sporită sau mai multe avantaje pentru companii? Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care legile și regulile sunt interpretate și aplicate, în special când apar situații de discriminare sau sancțiuni din partea autorităților.
Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopției stabilesc acum, după ce au fost modificate în 2021, că, în primele șase luni de la eliberarea atestatului, adoptatorii care îndeplinesc criteriile de includere în lista acestora se ierarhizează în funcție de vechimea atestatelor. Una dintre Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului (DGASPC) a considerat, în baza acestei prevederi, că adoptatorii ori familiile adoptatoare care au atestate mai noi de șase luni au prioritate, indiferent de vechimea celorlalte atestate. Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) nu e de acord cu această interpretare, despre care spune că reprezintă o discriminare indirectă, și recomandă modificarea legislației. Citește articolul
Acest departament este interesat de obligațiile legale ale companiei privind securitatea și sănătatea angajaților, modul în care legislația este aplicată și propunerile de modificări legislative care ar putea afecta activitatea firmei.
Ideea de a introduce un sistem bonus/malus prin care angajatorul, ca asigurat, ajunge să plătească o primă de asigurare mai mică ori mai mare, în funcție de rezultatele pozitive/negative în activitatea de SSM (sănătate și securitate în muncă) ar putea avea efecte pozitive pe piața muncii din România, dar ar fi nevoie de regândirea condițiilor fiscale actuale (și nu numai) pentru ca aplicarea sistemului să se poată face. Citește articolul
Departamentul juridic și de conformitate are nevoie să știe pașii legali ai unui control fiscal, ce drepturi și obligații au persoanele vizate și cum trebuie gestionată relația cu autoritățile. Înțelegerea acestor proceduri îi ajută să ofere sfaturi corecte și să se asigure că se respectă toate legile în vigoare, evitând problemele legale.
Finalul anului trecut a adus noutăți inclusiv în privința verificării situației fiscale personale, prin ordonanță de urgență. Motiv pentru care profităm de ocazie pentru a aminti cum derulează Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) acest tip de control ce vizează persoanele fizice. Citește articolul
Articolul vorbește despre noi reguli care trebuie respectate de firme (precum cele pentru alimentația publică), termene legale pentru inspecții fiscale și riscuri legate de infracțiuni informatice. Toate aceste aspecte sunt esențiale pentru a asigura că firma respectă legile și pentru a evita problemele legale.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul