Departament: Management Risc și Control Intern
UPDATE Legea care prevede îmbunătățirea accesului la servicii medicale pentru pacienții cu tuberculoză și HIV/SIDA a fost oficializată
Acest departament este responsabil cu identificarea și gestionarea riscurilor. Cunoașterea drepturilor la tratament pentru boli transmisibile poate contribui la evaluarea riscurilor legate de sănătatea forței de muncă, continuitatea operațiunilor și la implementarea unor măsuri preventive sau de suport în cadrul companiei.
Ce trebuie să știi despre noile norme de aprobare sau desemnare a unui loc pentru prezentarea mărfurilor în vamă și depozitarea temporară
Acest departament analizează potențialele probleme care pot apărea din nerespectarea regulilor vamale, cum ar fi amenzi sau blocaje de mărfuri, și se asigură că există măsuri pentru a preveni aceste riscuri.
28 Octombrie 2025 | 512 | Timp de citire: 5 min.
Recent, Autoritatea Vamală Română (AVR) a venit cu noi norme de aprobare sau desemnare a unui loc pentru prezentarea mărfurilor în vamă și depozitarea temporară, conform unui ordin deja oficializat. Iată principalele aspecte de reținut în legătură cu acestea. Citește articolul
Viza de reședință în era digitală: Ce trebuie să știi în contextul cărților de identitate electronice
Acest departament este interesat de obligațiile legale privind reședința, deoarece nerespectarea acestora (de exemplu, termenul de 15 zile) poate duce la amenzi pentru angajați sau chiar pentru companie, reprezentând un risc pe care trebuie să-l gestioneze.
Solicitanții vizelor de reședință, cunoscute mai mult sub numele de vize „de flotant”, trebuie să știe că procesul administrativ aferent presupune respectarea obligațiilor legale și a termenelor de depunere a unor astfel de cereri. În ceea ce privește cărțile electronice de identitate (CEI), consemnarea acestui detaliu administrativ este posibilă, pentru moment, numai la eliberarea documentului. Citește articolul
Realități de pe piața muncii
Datoriile unei primării, plătite din „concediul fără plată” al angajaților? Să discutăm despre managementul deficitar și transferul ilegal al responsabilității
Acest departament este responsabil cu identificarea și gestionarea riscurilor la care este expusă compania (riscuri legale, financiare, de imagine, operaționale din cauza personalului insuficient) și cu implementarea unor măsuri pentru a le preveni.
28 Octombrie 2025 | 7436 | Timp de citire: 5 min.
O primărie își trimite angajații în concediu fără plată prin rotație pentru a-și plăti datoriile la bugetul de stat, încălcând astfel principii fundamentale de dreptul muncii. De altfel, una dintre multiplele situații în care cadrul de utilizare a concediului fără plată este încălcat cu grație de angajatori. Soluția aleasă în situația de față însă transferă ilegal responsabilitatea managementului deficitar către angajați, ocolind mecanisme legale precum șomajul tehnic, care ar fi oferit protecție socială. Citește articolul
Ce măsuri utile pot lua contribuabilii pentru a evita controalele fiscale, potrivit specialiștilor
Acest departament este interesat pentru că articolul vorbește despre cum să identifice și să minimizeze riscurile legate de posibilele controale fiscale și despre cum să stabilească procese interne solide pentru a asigura corectitudinea datelor financiare.
Specialiștii recomandă contribuabililor să prioritizeze anumite măsuri pentru a evita riscul declanșării unor controale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Sau măcar pentru a fi pregătiți cum trebuie în cazul unor verificări. Citește articolul
Reges-Online: Delegarea nu încetează automat decât în cazul angajatului al cărui contract încetează
Departamentul acesta analizează și reduce riscurile la care este expusă compania. Gestionarea incorectă a accesului la Reges (de exemplu, lăsând acces deschis după plecarea unui angajat) poate crea riscuri semnificative de securitate a datelor și conformitate, pe care acest departament trebuie să le identifice și să le controleze.
Delegarea în Reges-Online nu încetează automat, cu excepția cazului unui angajat delegat al cărui contract de muncă încetează. În toate celelalte situații (prestatori, împuterniciți), delegarea trebuie încetată manual. Citește articolul
Black Friday 2025
Reminder Reducerile de preț: Ce trebui să știi pentru a nu fi păcălit de comercianți
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de nerespectarea legilor privind reducerile și publicitatea, pentru a proteja reputația și banii companiei.
Pentru a beneficia din plin de reducerile de Black Friday este important ca fiecare cumpărător să se informeze cu atenție despre produsele pe care le dorește și să rămână vigilent în fața posibilelor practici înșelătoare ale unor comercianți. Familiarizarea cu caracteristicile unui preț redus corect, alături de o analiză atentă a recenziilor altor clienți, poate transforma experiența de cumpărare într-una mai sigură și mai informată. Citește articolul
Un specialist explică cum trebuie colectate corect datele prin cookies, potrivit regulilor GDPR
Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile legate de nerespectarea regulilor privind datele personale și cookie-urile, pentru a proteja compania de posibile pagube financiare sau de reputație.
Colectarea datelor prin cookie-uri trebuie realizată cu respectarea regulilor privind consimțământul și transparența față de utilizatori. Un specialist în protecția datelor a explicat ce pași trebuie să urmeze operatorii de site-uri pentru a respecta cerințele legale, de la configurarea corectă a platformei de management al consimțământului până la colaborarea cu furnizorii de tehnologii terțe. Citește articolul
UPDATE Reforma fiscal-bugetară: Schimbările din domeniul sănătății din pachetul al doilea, oficializate
Noile legi pot aduce riscuri financiare, operaționale sau de conformitate pentru companie, mai ales dacă activează în domenii legate de sănătate sau medicamente.
27 Octombrie 2025 | 18984 | Timp de citire: 1 min.
După ce Curtea Constituțională a României și-a dat acordul în legătură cu legea cu măsuri în domeniul sănătății, parte din cel de-al doilea pachet de măsuri fiscal-bugetare al Guvernului, actul normativ a fost oficializat recent. Măsurile îi vizează atât pe pacienți, cât și pe angajații sistemului de sănătate, printre altele fiind vorba despre schimbări privind internarea pacienților, plata medicilor de familie și valabilitatea cardului european de sănătate. Citește articolul
Sinteză Reforma fiscal-bugetară: Urmărește aici principalele măsuri din pachetul 1 și pachetul 2
Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile financiare și legale noi care pot apărea din cauza schimbărilor fiscale și să ajusteze controalele interne ale companiei.
Reforma fiscal-bugetară asumată de noul Guvern este compusă din trei pachete distincte de măsuri, așa cum reiese din declarațiile reprezentanților guvernamentali. Primul pachet de măsuri este format dintr-o singură lege, în timp ce al doilea pachet este format din trei legi. Citește articolul










