Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul discută despre riscuri financiare, cum ar fi blocarea conturilor asociațiilor, și propune soluții pentru o mai bună gestionare a fondurilor și pentru prevenirea situațiilor neplăcute, relevante pentru controlul intern.
Existența mai multor conturi ale asociației de proprietari, eliminarea obligației de a da chitanță pentru anumite sume și repartizarea unor cheltuieli în alt mod decât prevede acum Legea asociațiilor de proprietari sunt prevăzute în două proiecte legislative depuse recent la Senat și care-și propun să modifice aspecte problematice din această lege. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că trebuie să identifice riscurile financiare și legale, cum ar fi utilizarea unor formulare fiscale neactualizate, și să se asigure că firma respectă regulile pentru a evita probleme.
Pentru a veni în ajutorul angajatorilor din domeniul construcțiilor, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au făcut un ghid pentru depunerea declarației 112. Asta după ce condițiile pentru a beneficia de taxele salariale din construcții au fost modificate lunile trecute și formularul a fost adaptat la ele. Citește articolul
Această echipă se ocupă cu identificarea și reducerea pericolelor pentru companie. Articolul le arată cum să evalueze riscul ca firma să fie implicată în spălare de bani și ce măsuri de siguranță trebuie să pună în practică.
După Banca Națională a României, și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vine cu măsuri mai stricte de cunoaștere a clientelei, de formalizare a procedurilor interne și de derulare a evaluării riscului de spălare a banilor și finanțare a terorismului pentru entitățile raportoare pe care le supraveghează și controlează. Citește articolul
Cunoașterea obligațiilor fiscale și a termenelor de depunere este esențială pentru a evita amenzi sau penalități și pentru a asigura conformitatea companiei cu legislația, reducând astfel riscurile financiare. Acest departament se asigură că firma respectă regulile pentru a nu avea probleme.
Luna octombrie este o lună în care trebuie declarate și achitate la Fisc impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al treilea din anul curent, potrivit legislației. Citește articolul
Investigația legată de tăierile de lemn poate semnala riscuri legate de reputația companiei, respectarea legilor sau chiar probleme în lanțul de aprovizionare, dacă afacerea depinde de lemn.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul avertizează despre riscul unui conflict social major în sistemul de învățământ preuniversitar, aspect important pentru evaluarea și gestionarea riscurilor.
Votată (din nou) de parlamentari, săptămâna aceasta, modificarea Legii educației în sensul reducerii numărului de ore petrecute la școală mai are nevoie acum doar de semnătura președintelui pentru a deveni lege. Pentru elevi limitarea numărului de ore de școală este o veste bună, dar nu și pentru dascălii care vor rămâne fără muncă în urma acestei modificări: undeva între 15.000 și 25.000 de dascăli ar avea de suferit, potrivit sindicatelor. Programată să se aplice din următorul an școlar, măsura ar putea să-i afecteze și pe elevi dacă nu se modifică programa școlară până toamna viitoare. Tot toamna viitoare însă sunt programate și mari creșteri salariale pentru dascăli. Citește articolul
Acest departament analizează ce ar putea merge prost în firmă (cum ar fi o scurgere de date personale) și propune soluții pentru a preveni astfel de probleme și amenzile mari care pot rezulta.
Dacă salariații unei companii trimit greșit e-mail-uri cu date personale, această faptă este considerată o divulgare neautorizată de date pentru care angajatorul riscă să fie amendat. În ultimele luni, autoritățile de la noi care verifică respectarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) au dat și avertismente pentru firmele la care au apărut asemenea divulgări neautorizate de date. Citește articolul
Orice schimbare fiscală sau legislativă majoră, cum ar fi modificarea OUG 114, stabilirea salariului minim sau eliminarea split TVA, poate genera riscuri noi pentru companie, iar departamentul trebuie să le evalueze și să prevină problemele.
Ludovic Orban, premierul desemnat, a făcut publice azi lista miniștrilor cabinetului său și programul de guvernare pentru următorul an. Printre cele mai importante măsuri anunțate se numără o regândire a impozitării muncii, eliminarea unor suprataxări și o lege cu reguli pentru stabilirea salariului minim brut pe țară. Citește articolul
Orice schimbare în cerințele de calificare sau de integritate (cum ar fi lipsa cazierului fiscal sau judiciar) pentru persoanele cu roluri de administrare poate influența riscurile operaționale și financiare ale unei companii, mai ales dacă aceasta deține proprietăți sau oferă servicii de administrare.
Obligațiile de atestare și certificare din noua lege a asociațiilor instituite pentru administratorii de bloc ar putea să dispară dacă un recent proiect legislativ depus la Senat va ajunge să intre în vigoare. Parlamentarii care l-au inițiat vor să elimine certificatul de calificare și atestarea de către primar ca administrator de imobile/condominii. Practic, asta ar însemna că absolvirea unui curs de administrator va fi suficientă pentru a fi în funcție. Citește articolul
Monitorizează riscurile legate de nerespectarea reglementărilor (amenzi, blocarea activității) și de problemele operaționale cauzate de lipsa echipamentelor necesare.
În acest an, parlamentarii au introdus obligația dotării cu case de marcat pentru două noi categorii de companii, iar acestea trebuie să se conformeze în următoarele trei luni și ceva. Mai precis, vizate sunt firmele de transport rutier local de persoane și firmele care dețin automate comerciale. Citește articolul