Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
E important să știe despre riscurile de neconformitate cu noile reglementări fiscale, presiunea asupra companiei și necesitatea de a adapta procedurile interne pentru a diminua aceste riscuri și a asigura controale eficiente.
Autoritățile de la noi ar trebui să transpună în Codul fiscal, până la finele anului, o serie de schimbări la regimul TVA. Totuși, este posibil ca aceste noutăți să fie implementate cu întârziere, astfel că firmele ar putea fi forțate să se conformeze într-un timp foarte scurt, conform specialiștilor. Citește articolul
Acest departament e interesat să identifice riscurile legate de nerespectarea legilor privind datele personale și să stabilească proceduri interne eficiente pentru a preveni incidentele și amenzile, asigurând un bun control intern.
În 2018, în urma controalelor făcute ca urmare a plângerilor și sesizărilor în materie de încălcare a legislației de protecția datelor, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a constatat la operatorii de date personale (firme, entități publice, asociații) câteva probleme importante pentru care s-au aplicat sancțiuni. De pildă, necunoașterea drepturilor celor ale căror date le prelucrează, insuficiența unor măsuri la nivel intern care să asigure confidențialitatea datelor și că datele nu vor fi divulgate terților, nerespectarea opoziției la prelucrare, refuzul de a oferi răspunsuri cu privire la operațiunile de prelucrare sau răspunsurile incomplete și nu numai. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează potențialele probleme care pot afecta compania. Respectarea noilor reguli privind integritatea și depunerea online a declarațiilor este importantă pentru a evita sancțiuni sau probleme de imagine care ar putea afecta organizația.
Cei care exercită funcții publice și au obligația de a depune declarații de avere și de interese (de exemplu, judecătorii, procurorii, cei care au funcții de conducere în autorități publice sau chiar funcționarii publici) vor fi obligați, din 2022, să le depună exclusiv în format electronic. Această modificare este propusă printr-un proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul
Acest departament este interesat de reducerea riscurilor legate de raportarea financiară incorectă sau incompletă și de asigurarea unui control intern eficient, pentru a preveni erorile și pentru a îmbunătăți acuratețea datelor.
Pregătirea situațiilor financiare statuare reprezintă, de regulă, un proces anevoios care presupune implicarea mai multor resurse și departamente din cadrul unei entități, departamente atât financiare, cât și operaționale, mai ales în cazul entităților mari cu procese și tranzacții complexe. Citește articolul
Ajută la identificarea și evaluarea riscurilor financiare sau de conformitate legate de costurile salariale și respectarea legislației.
Incertitudinea legată de învestirea unui nou Guvern pe final de an lasă oarecum în aer chestiunea majorării salariului minim brut pe țară în 2020. Conform unui răspuns obținut de redacția noastră de la Ministerul Muncii, rezultă că actualul salariu minim ar putea fi păstrat cel puțin și în primele luni din anul viitor. Citește articolul
Variațiile cursului valutar reprezintă un risc financiar important pentru orice companie care face afaceri internaționale. Acest departament monitorizează aceste riscuri pentru a proteja stabilitatea financiară a firmei.
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, marţi, un curs de referinţă de 4,7601 lei/euro, în creştere cu 0,02%, faţă de valoarea atinsă luni, cel mai mare nivel din luna mai până în prezent. Citește articolul
Este esențial să știe dacă există riscuri crescute (de corupție, legale) din cauza stării justiției, pentru a ajusta măsurile interne de control și prevenție.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul discută despre riscurile financiare și operaționale (cum ar fi întârzierile de proiect) cauzate de absențele angajaților și cum pot fi reduse aceste riscuri prin măsuri preventive.
Scriam recent despre tendința alarmantă de creștere a numărului zilelor de concediu medical de care salariații au nevoie anual. Deoarece specialiștii avertizează că aceste absențe de la serviciu aduc pierderi financiare companiilor, am căutat să vedem ce soluții au angajatorii pentru a preveni problemele medicale ale salariaților proprii. Citește articolul
Orice schimbare legislativă, mai ales cea care implică noi responsabilități pentru angajatori (cum ar fi eliberarea de adeverințe) sau noi riscuri legate de conformitate, trebuie evaluată de acest departament pentru a le preveni și gestiona.
Femeile care se află în concediu de creștere a copilului (CCC) vor putea îngriji, pe lângă copilul propriu, un alt copil și astfel să-și majoreze veniturile, potrivit unui proiect legislativ adoptat tacit de senatori. După cum stabilește legislația momentului, o persoană nu poate lucra ca bonă decât ca angajată la o firmă de bone acreditată pentru asta sau pe cont propriu, ca persoană fizică autorizată. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile operaționale noi, cum ar fi posibilitatea ca o afacere să fie închisă din cauza plângerilor vecinilor sau dificultatea de a obține aprobări pentru schimbarea activității.
Chiar dacă s-a aprobat schimbarea destinației de locuință a unui spațiu, va fi nevoie de avize și acorduri noi pentru oricare schimbare a obiectului principal de activitate, iar vecinii nemulțumiți de disconfortul creat de activitățile economice din bloc vor putea să-și retragă acordul dat pentru activitățile respective, blocând astfel funcționarea firmelor. Vorbim de chestiuni cuprinse într-un proiect de act normativ cu modificări pentru Legea asociațiilor de proprietari care a trecut tacit de senatori și va ajunge curând la deputați. Citește articolul