avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 998 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Schimbări la regimul TVA: Conformarea firmelor ar putea fi afectată de o modificare cu întârziere a Codului fiscal

E important să știe despre riscurile de neconformitate cu noile reglementări fiscale, presiunea asupra companiei și necesitatea de a adapta procedurile interne pentru a diminua aceste riscuri și a asigura controale eficiente.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Octombrie 2019 | 5844 | Timp de citire: 3 min.

Autoritățile de la noi ar trebui să transpună în Codul fiscal, până la finele anului, o serie de schimbări la regimul TVA. Totuși, este posibil ca aceste noutăți să fie implementate cu întârziere, astfel că firmele ar putea fi forțate să se conformeze într-un timp foarte scurt, conform specialiștilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ANSPDCP: Care sunt principalele probleme găsite la firmele sancționate în 2018

Acest departament e interesat să identifice riscurile legate de nerespectarea legilor privind datele personale și să stabilească proceduri interne eficiente pentru a preveni incidentele și amenzile, asigurând un bun control intern.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
22 Octombrie 2019 | 1 | 3802 | Timp de citire: 4 min.

În 2018, în urma controalelor făcute ca urmare a plângerilor și sesizărilor în materie de încălcare a legislației de protecția datelor, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a constatat la operatorii de date personale (firme, entități publice, asociații) câteva probleme importante pentru care s-au aplicat sancțiuni. De pildă, necunoașterea drepturilor celor ale căror date le prelucrează, insuficiența unor măsuri la nivel intern care să asigure confidențialitatea datelor și că datele nu vor fi divulgate terților, nerespectarea opoziției la prelucrare, refuzul de a oferi răspunsuri cu privire la operațiunile de prelucrare sau răspunsurile incomplete și nu numai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Până în 2022, semnătura electronică trebuie asigurată angajaților din instituțiile publice

Acest departament identifică și gestionează potențialele probleme care pot afecta compania. Respectarea noilor reguli privind integritatea și depunerea online a declarațiilor este importantă pentru a evita sancțiuni sau probleme de imagine care ar putea afecta organizația.

Alexandros Bakos în Alte profesii
Redactor, avocatnet.ro
22 Octombrie 2019 | 6395 | Timp de citire: 2 min.

Cei care exercită funcții publice și au obligația de a depune declarații de avere și de interese (de exemplu, judecătorii, procurorii, cei care au funcții de conducere în autorități publice sau chiar funcționarii publici) vor fi obligați, din 2022, să le depună exclusiv în format electronic. Această modificare este propusă printr-un proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Memo fiscal

Cinci recomandări de la auditori pentru a pregăti corect situația financiară a companiei

Acest departament este interesat de reducerea riscurilor legate de raportarea financiară incorectă sau incompletă și de asigurarea unui control intern eficient, pentru a preveni erorile și pentru a îmbunătăți acuratețea datelor.

PKF Finconta în Știri & Revista presei
22 Octombrie 2019 | 1 | 2532 | Timp de citire: 6 min.

Pregătirea situațiilor financiare statuare reprezintă, de regulă, un proces anevoios care presupune implicarea mai multor resurse și departamente din cadrul unei entități, departamente atât financiare, cât și operaționale, mai ales în cazul entităților mari cu procese și tranzacții complexe.    Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cât va fi salariul minim în 2020? Ce spune Ministerul Muncii

Ajută la identificarea și evaluarea riscurilor financiare sau de conformitate legate de costurile salariale și respectarea legislației.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Octombrie 2019 | 43592 | Timp de citire: 3 min.

Incertitudinea legată de învestirea unui nou Guvern pe final de an lasă oarecum în aer chestiunea majorării salariului minim brut pe țară în 2020. Conform unui răspuns obținut de redacția noastră de la Ministerul Muncii, rezultă că actualul salariu minim ar putea fi păstrat cel puțin și în primele luni din anul viitor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Euro continuă să crească. A ajuns până la cel mai mare nivel din ultimele cinci luni

Variațiile cursului valutar reprezintă un risc financiar important pentru orice companie care face afaceri internaționale. Acest departament monitorizează aceste riscuri pentru a proteja stabilitatea financiară a firmei.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
22 Octombrie 2019 | 1 | 519 | Timp de citire: 1 min.

Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, marţi, un curs de referinţă de 4,7601 lei/euro, în creştere cu 0,02%, faţă de valoarea atinsă luni, cel mai mare nivel din luna mai până în prezent. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Raportul MCV pentru România, publicat astăzi, este cel mai dur din ultimii zece ani

Este esențial să știe dacă există riscuri crescute (de corupție, legale) din cauza stării justiției, pentru a ajusta măsurile interne de control și prevenție.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Octombrie 2019 | 644 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce pot face angajatorii pentru ca salariații lor să aibă nevoie mai rar de concedii medicale

Articolul discută despre riscurile financiare și operaționale (cum ar fi întârzierile de proiect) cauzate de absențele angajaților și cum pot fi reduse aceste riscuri prin măsuri preventive.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Octombrie 2019 | 1 | 5837 | Timp de citire: 4 min.

Scriam recent despre tendința alarmantă de creștere a numărului zilelor de concediu medical de care salariații au nevoie anual. Deoarece specialiștii avertizează că aceste absențe de la serviciu aduc pierderi financiare companiilor, am căutat să vedem ce soluții au angajatorii pentru a preveni problemele medicale ale salariaților proprii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect adoptat tacit de Senat

UPDATE Mamele aflate în concediul de creștere a copilului vor putea să-și suplimenteze veniturile lucrând ca bone

Orice schimbare legislativă, mai ales cea care implică noi responsabilități pentru angajatori (cum ar fi eliberarea de adeverințe) sau noi riscuri legate de conformitate, trebuie evaluată de acest departament pentru a le preveni și gestiona.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
21 Octombrie 2019 | 15711 | Timp de citire: 2 min.

Femeile care se află în concediu de creștere a copilului (CCC) vor putea îngriji, pe lângă copilul propriu, un alt copil și astfel să-și majoreze veniturile, potrivit unui proiect legislativ adoptat tacit de senatori. După cum stabilește legislația momentului, o persoană nu poate lucra ca bonă decât ca angajată la o firmă de bone acreditată pentru asta sau pe cont propriu, ca persoană fizică autorizată. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Propunere adoptată tacit la Senat

UPDATE Activitatea firmelor de apartament va putea fi suspendată sau închisă din cauza vecinilor nemulțumiți

Acest departament analizează riscurile operaționale noi, cum ar fi posibilitatea ca o afacere să fie închisă din cauza plângerilor vecinilor sau dificultatea de a obține aprobări pentru schimbarea activității.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Octombrie 2019 | 14516 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă s-a aprobat schimbarea destinației de locuință a unui spațiu, va fi nevoie de avize și acorduri noi pentru oricare schimbare a obiectului principal de activitate, iar vecinii nemulțumiți de disconfortul creat de activitățile economice din bloc vor putea să-și retragă acordul dat pentru activitățile respective, blocând astfel funcționarea firmelor. Vorbim de chestiuni cuprinse într-un proiect de act normativ cu modificări pentru Legea asociațiilor de proprietari care a trecut tacit de senatori și va ajunge curând la deputați. Citește articolul