avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 736 soluții astăzi

Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Care este soluția de securizare a investițiilor firmelor în parcurile industriale deținute de municipalități

Acest departament este interesat de riscurile legate de incertitudinile legislative din acest domeniu și de modalitățile de securizare a investițiilor în parcurile industriale.

PwC România în Aspecte juridice
25 Iulie 2024 | 529 | Timp de citire: 7 min.

În ultimii ani, parcurile industriale au devenit pentru comunitățile locale unul dintre cele mai eficiente instrumente de dezvoltare economică și socială. La data prezentului articol, în România existau peste 100 de parcuri industriale, dintre care mai bine de un sfert sunt deținute de unități administrativ-teritoriale, iar numărul lor continuă să crească. De altfel, numai în prima jumătate acestui an, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a emis șapte titluri de parc industrial, dintre care două pentru parcuri industriale deținute de unități administrativ-teritoriale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legea prestatorilor casnici e pentru cei care muncesc din când în când în gospodăriile altora sau pentru cei care vor să-și asigure traiul doar din asta?

Pentru a identifica și a reduce riscurile care pot apărea din cauza legilor neclare sau a modului în care activitățile sunt înțelese greșit, pentru a proteja compania.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Iulie 2024 | 1 | 1856 | Timp de citire: 5 min.

Prestarea activităților casnice remunerate exclusiv prin tichete de activități casnice este esențialmente una ocazională, dar termenul în sine e destul de vag pentru a răspunde tuturor situațiilor ce se pot ivi în practică. Dacă muncile de acest fel sunt ocazionale pentru beneficiar, ele nu sunt neapărat ocazionale pentru prestator, care ar putea chiar să ajungă să muncească peste 40 de ore într-o lună și să câștige câteva mii de lei. Este neclar dacă, de la un anumit punct încolo, statul îi va trage de mânecă pe prestatorii casnici să treacă la o formă organizată a muncii lor - una din care statul are mai mult de câștigat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Transport: Cei care cumpără produse din magazinele cash&carry sunt scutiți de raportări, pentru transportul în nume propriu

Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de nerespectarea noilor reguli de transport și la asigurarea că toate procesele interne sunt în regulă.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
25 Iulie 2024 | 9586 | Timp de citire: 1 min.

Clienții magazinelor de tip cash&carry au fost scutiți, în mod expres, de obligația de a face raportări în e-Transport pentru bunurile cu risc fiscal ridicat transportate în nume propriu, potrivit noii proceduri a sistemului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De-acum, comercianții trebuie să verifice dacă cei ce cumpără tutun sunt majori, iar publicitatea la țigările electronice e interzisă. Ce alte schimbări au apărut în 2024

Noile legi și amenzile mari (până la 30.000 lei) reprezintă riscuri financiare și de reputație pentru companie. Acest departament trebuie să identifice aceste riscuri și să se asigure că există măsuri pentru a le preveni, cum ar fi trainingul angajaților și proceduri clare.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Iulie 2024 | 1928 | Timp de citire: 2 min.

În acest an, legislația prin care sunt reglementate vânzarea, utilizarea sau promovarea produselor din tutun sau a țigărilor electronice a suferit o serie de modificări importante. Două dintre măsurile apărute pe această temă de la începutul anului intră în vigoare chiar azi. Este vorba, mai exact, despre obligația comercianților de a legitima clienții, astfel încât să verifice respectarea vârstei legale pentru vânzarea acestor produse, și despre interzicerea publicității pentru țigările electronice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce auditul intern poate fi util inclusiv companiilor care nu sunt obligate să aibă această funcție

Acest departament este direct interesat, deoarece auditul intern ajută la identificarea și gestionarea riscurilor, precum și la crearea și verificarea sistemelor interne care asigură că totul funcționează bine și în siguranță în companie.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
25 Iulie 2024 | 980 | Timp de citire: 1 min.

În mod normal, auditul intern este o funcție implementată de companiile care au o obligație legală în acest sens. Totuși, specialiștii spun că auditul intern este util inclusiv în cazul firmelor care vor să-l implementeze opțional. În linii mari, această funcție poate ajuta la o organizare mai bună a activităților, la eficientizarea proceselor sau chiar în cazul atragerii de noi investitori. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Industria UE s-a întors în 2023 la valoarea din 2018. Marii jucători ai unei structuri industriale care nu s-a schimbat deloc în 10 ani

Analizează riscurile economice și de piață, inclusiv impactul evenimentelor globale (pandemie, război) asupra producției industriale. Este esențial pentru a dezvolta strategii de atenuare a riscurilor și pentru a asigura stabilitatea afacerii.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
25 Iulie 2024 | 767 | Timp de citire: 1 min.

Industria europeană pare să nu-și mai revină din 2018 încoace: în valoarea producției industriale a coborât sub cea din 2022 și a ajuns la cea din 2018. De fapt, industria în UE a început să coboare încă din 2019 (cand a ajuns la 4915 miliarde de euro), înainte de pandemia Covid – conform Eurostat analizate de CursDeGuvernare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Protejarea secretelor comerciale și a informațiilor confidențiale: Și angajații se pot face vinovați de concurență neloială

Acest departament trebuie să identifice și să prevină riscurile ca informațiile valoroase ale companiei, inclusiv secretele comerciale, să ajungă pe mâini greșite, asigurându-se că există măsuri interne pentru a le proteja și a reduce posibilele daune.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
24 Iulie 2024 | 1917 | Timp de citire: 5 min.

Un angajat care petrece o perioadă considerabilă într-o companie sau care ajunge, din chiar primele luni, să ia contactul cu informații confidențiale ori chiar secrete comerciale proprii companiei pentru care lucrează, nu poate fi împiedicat, în mod firesc, să mai lucreze în domeniul respectiv pentru tot restul vieții sale profesionale. Atunci când compania a depus toate diligențele pentru a proteja confidențialitatea unor informații și ele ajung, totuși, să fie divulgate în beneficiul unei alte companii, să zicem, angajații pot ajunge să suporte plata despăgubirilor, intrând chiar în zona concurenței neloiale. Deturnarea clientelei, de pildă, este o formă de concurență neloială de care angajații se pot face vinovați. Ce înseamnă, totuși, secret comercial? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Președintă CNAS: Un nou sistem informatic va permite românilor să-și ia rețeta de oriunde din UE, nu doar din țară

O schimbare majoră a unui sistem informatic național care gestionează date sensibile (medicale) implică evaluarea și gestionarea riscurilor legate de securitatea datelor, funcționalitate și conformitate.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
24 Iulie 2024 | 1 | 1370 | Timp de citire: 2 min.

În circa doi ani, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) va avea un nou sistem informatic, cu mult mai performant decât cel existent în prezent. Printre altele, această nouă platformă a CNAS va permite eliminarea rețetelor tipărite, ceea ce va însemna că românii vor putea să-și ia rețeta din orice țară europeană, nu doar din România. Totodată, viitorul sistem informatic va permite accesarea propriului dosar medical electronic. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Cadrul legal pentru Sistemul electronic național de evidență a ocupării în sectorul public, oficializat. Până în a doua jumătate a lunii septembrie ar trebui transferate datele existente la ANFP în SENESOP

Sistemul este creat pentru a simplifica procesele administrative, a evita erorile (raportările duble) și a asigura o monitorizare eficientă a datelor, contribuind la un control intern mai bun și la reducerea riscurilor operaționale.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
24 Iulie 2024 | 2434 | Timp de citire: 2 min.

Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) a pus anul trecut în dezbatere un proiect care ce pune bazele Sistemului electronic național de evidență a ocupării în sectorul public (SENESOP), în vederea colectării datelor și informațiilor necesare pentru realizarea evidenței personalului plătit din fonduri publice, precum și pentru fundamentarea politicilor de resurse umane în acest sector. Joia trecută, Guvernul a dat undă verde proiectului, într-o formă actualizată, iar hotărârea a fost publicată marți în Monitorul Oficial. SENEOSP își propune să aducă beneficii semnificative prin simplificarea procedurilor administrative și eliminarea raportărilor redundante. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Comunicat de presă

BDR Associates anunță o nouă ediție a Programelor Superbrands pentru România

Reputația unui brand și performanța sa în aspectele ESG pot influența semnificativ riscurile la care este expusă o companie. Un brand puternic și responsabil reduce riscurile de imagine și financiare, iar acest departament monitorizează astfel de informații.

Superbrands România în Știri & Revista presei
24 Iulie 2024 | 763 | Timp de citire: 2 min.

BDR Associates a demarat a 11-a ediție a programului Superbrands România, 2024 – 2025. A fost constituit Consiliul Onorific Superbrands, în care au fost invitate să participe 30 de personalități din diferite industrii și sectoare de activitate, lideri de companii multinaționale, specialiști în management, marketing, publicitate, comunicare strategică, branding, media și consultanță în domenii relevante. Citește articolul