Pentru că ajută la gestionarea mai eficientă a obligațiilor fiscale și a documentelor oficiale, reducând riscurile de amenzi sau probleme legale legate de neconformitate.
Ghișeul.ro este un portal online care facilitează interacțiunea dintre cetățeni și instituțiile statului, eliminând necesitatea de a merge la ghișeele fizice ale acestor instituții. Prin intermediul acestui portal sau al aplicației mobile asociate, utilizatorii pot efectua diverse plăți online, cum ar fi taxe și impozite imobiliare sau auto, taxe de timbru judiciar, precum și alte servicii publice, cum ar fi obținerea cazierului rutier sau judiciar și plata amenzilor. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce riscurile ca firma să primească amenzi sau să aibă probleme legale și financiare dacă nu respectă regulile pentru angajații care lucrează în străinătate.
Formularul A1 este un document extrem de important care atestă asigurarea unei persoane în sistemul de securitate socială din țara de origine, precum România, și faptul că legislația de securitate socială a acestei țări i se aplică în timp ce lucrează temporar în alte state membre ale Uniunii Europene (UE). Acest document este emis acum prin intermediul unui portal online și trebuie cerut înainte de plecarea din țară. A1 este relevant atât pentru angajații detașați, cât și pentru cei care lucrează pe cont propriu, fiind valabil pentru o perioadă maximă de 24 de luni. Citește articolul
Ajută la identificarea și prevenirea riscurilor legale și financiare care pot apărea din relația companiei cu angajații, cum ar fi litigii sau amenzi.
Angajatorul vrea să concedieze o angajată - îi dă să semneze un document care „se traduce” ca fiind o cerere de demisie, pe care angajata, fără să citească, a semnat-o. Dincolo de disimularea modului de încetare a contractului, cu concursul celei care a semnat, neatentă, documentul, angajatorul mai face și o reținere nelegală din salariu. „Demisionară” și cu mai puțini bani în buzunar decât ar fi meritat, angajata vrea să știe cum să-și găsească dreptatea. Citește articolul
Permite evaluarea și reducerea riscurilor financiare și de reputație pentru companie, în cazul în care vehiculele sau angajații săi sunt implicați în accidente.
Înmulțirea numărului de biciclete și trotinete din trafic a determinat și creșterea de incidente rutiere în care acestea au fost implicate. Deseori, șoferii se văd puși în situația în care, vinovați ori nevinovați, bicicliștii părăsesc locul incidentului, de teama de a nu plăti eventualele pagube produse vehiculelor. Citește articolul
Ajută la înțelegerea modului în care autoritățile identifică riscurile de nerespectare a legilor fiscale și cum pot fi prevenite sau gestionate aceste riscuri, informație utilă pentru a aplica principii similare în companie în privința conformității și a riscurilor financiare.
În procedura de verificare a situației fiscale personale, etapa în care autoritatea fiscală stabilește veniturile impozabile ale contribuabilului supus controlului este extrem de importantă. Din acest considerent, considerăm util ca metodele indirecte utilizate în acest scop să fie explicate, astfel încât persoanele vizate de aceste verificări să se poată pregăti temeinic, cu documente justificative. Citește articolul
Acordarea acestui beneficiu implică anumite riscuri dacă nu se respectă toate condițiile (ex: plata la un singur părinte/angajator). Departamentul de management al riscului trebuie să se asigure că există controale interne pentru a preveni erorile și abuzurile.
Guvernul a decis ca din 2024 să facă posibilă aplicarea, cu mici modificări, a facilităților fiscale pentru educația timpurie. Aceste facilități constau în scutirea de impozit și contribuții sociale a sumelor suportate de angajator sau plătite direct de angajat pentru plasarea copiilor în creșe și grădinițe, în limita de 1.500 lei/lună/copil. Există unele cerințe în ceea ce privește acordarea acestor facilități, iar angajatorii pot decide să suporte sume mai mici decât plafonul stabilit prin Codul fiscal. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să prevină riscurile legale și financiare care pot apărea din nerespectarea corectă a procedurilor de concediere și a clauzelor contractuale.
În conformitate cu prevederile Codului muncii, salariații cu contract individual de muncă pe durată determinată nu pot fi discriminați față de salariații permanenți, cu excepția situațiilor în care există motive obiective pentru tratament diferit. În cazul unei concedieri, legea nu distinge între cele două tipuri de contracte atunci când discutăm despre preaviz și arătarea motivelor de concediere. Citește articolul
Articolul subliniază riscuri majore precum pierderea competitivității, recesiunea economică și amenințarea falimentului, care necesită evaluare și strategii de management al riscului.
Marți, 24 februarie, a început la Anvers, Belgia, summitul industriei europene, desfășurat la BASF, cea mai mare întrerindere chimică din lume.
Acest departament evaluează potențialele riscuri pentru companie. Neplata acestor taxe, sau neconformarea cu noua decizie, ar putea atrage amenzi sau litigii, reprezentând un risc pe care trebuie să-l identifice și să-l gestioneze.
De la 1 martie, operatorii economici din zona alimentației publice și din turism vor datora remunerații puțin mai mari pentru comunicarea de opere cinematografice sau alte opere audiovizuale, după ce Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA) a publicat un ordin cu actualizarea remunerațiilor cuvenite autorilor. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece interpretarea greșită a regulilor fiscale poate duce la riscuri financiare, cum ar fi plata unor taxe nedorite sau înregistrarea forțată la TVA, iar ei trebuie să gestioneze astfel de potențiale probleme.
O prevedere referitoare la TVA din normele Codului fiscal este contrară legislației UE, consideră reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF), care au cerut Ministerului Finanțelor modificarea acesteia. Este vorba de o regulă folosită atât pentru a determina dacă anumite operațiuni accesorii nu se cuprind în calculul pro rata, cât și pentru a determina cifra de afaceri în funcție de care se aplică scutirea de regimul TVA-ului pentru firmele mici. Citește articolul