Modificările în serviciile medicale și îmbunătățirea accesului pacienților sunt subiecte relevante pentru comunicarea publică a companiilor din domeniul sănătății, pentru a-i informa pe pacienți și parteneri.
Radiologia la distanță, respectiv transmiterea electronică a imaginilor radiologice către specialiști din domeniu, astfel încât aceștia să poată stabili un diagnostic, va fi accesibilă în următoarea perioadă, potrivit unui proiect de ordin aflat în dezbatere publică la Ministerul Sănătății (MS). Implementarea acestui sistem va aduce beneficii atât pentru pacienți, mai multe persoane având astfel acces mai facil la diagnosticul radiologic, cât și pentru sistemul medical, deoarece, în momentul de față, sunt multe spitale în care nu există medici radiologi. Citește articolul
Acest departament monitorizează agenda legislativă pentru a înțelege contextul în care operează compania și pentru a pregăti comunicări adecvate în cazul unor decizii legislative cu impact public.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Poate folosi politicile de muncă flexibilă ca un avantaj în comunicarea externă și în strategiile de atragere și retenție a talentelor, îmbunătățind reputația companiei.
În această lună, elevii au dreptul la o săptămână de vacanță, decisă de la caz la caz, conform calendarului anului școlar în curs. Pentru a putea sta acasă cu cei mai mici dintre elevi, părinții ar avea două opțiuni la îndemână, dar niciuna care să poată fi impusă angajatorului. Varianta ideală este recurgerea la un program flexibil de muncă, însă dincolo de faptul că e nevoie de acordul părților, programul nu poate fi schimbat temporar doar la nivel declarativ sau informal. Nu este exclus să apară tentația de a apela la un drept recent acordat angajaților pentru a putea „acoperi” această vacanță de o săptămână, dar a face asta ar însemna, aproape în toate cazurile, nesocotirea legii. Citește articolul
Comunică public implicarea companiei în inițiative sustenabile și ecologice, cum ar fi producția de energie regenerabilă, pentru a construi o imagine pozitivă.
Modul în care cei interesați pot deveni prosumatori, adică cei ce produc energie electrică din surse regenerabile pentru propriul consum și care pot livra în rețea surplusul, inclusiv pașii ce trebuie parcurși, e detaliat într-un ghid publicat joi de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energie (ANRE). Citește articolul
Acest departament ar putea fi interesat de modul în care digitalizarea relației dintre contribuabili și ANAF, prin sistemul SFERA, îmbunătățește mediul de afaceri și percepția publică asupra eficienței administrației, informații relevante pentru comunicarea externă a companiei.
Ministerul Finanțelor (MF) a început recent consultarea pieței pentru un sistem informatic complet nou pentru administrarea companiilor și persoanelor fizice, care va fi luat „la cheie” prin achiziție publică și care se va numi SFERA. Noul sistem va asigura o activitate internă mai eficientă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și, mai ales, servicii semnificativ îmbunătățite pentru contribuabili, printre care o procesare mai rapidă a declarațiilor fiscale și o actualizare zilnică a vectorului fiscal sau rambursări de TVA în doar câteva ore. Citește articolul
Acest departament lucrează adesea cu influencerii pentru campanii de promovare și are nevoie să înțeleagă contextul legal și fiscal în care aceștia își desfășoară activitatea, pentru a putea planifica și executa campanii eficiente și conforme.
Persoanele care obțin venituri din postări pe Facebook, Instagram, TikTok ori alte rețele de socializare au obligaţia să le declare şi să plătească pentru ele impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, potrivit unui ghid publicat joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Articolul subliniază riscul de 'prejudiciu de imagine' dacă cercetările disciplinare care implică avertizori devin publice prin intermediul presei, un aspect critic pentru reputația companiei.
Între protecțiile conferite de Legea Whistleblower avertizorilor de integritate se numără și un drept specific în ipoteza în care acesta este cercetat disciplinar în urma raportării sau divulgării publice pe care a făcut-o: acela de a solicita prezența presei la cercetarea disciplinară, pe lângă aceea a unui apărător sau a unui reprezentant sindical/al salariaților. Angajatorul nu are spațiu de manevră aici: dacă se întâlnește cu o atare solicitare, ori îi dă curs, ori riscă invalidarea procedurii cu totul. Citește articolul
Acest departament poate folosi informația despre o zi liberă suplimentară ca un punct pozitiv în comunicarea internă și externă, arătând că firma este preocupată de bunăstarea angajaților, ceea ce îmbunătățește imaginea publică.
Salariații din țara noastră, fie că vorbim despre cei de la stat sau cei din mediul privat și indiferent de domeniul de activitate, ar putea primi o zi liberă plătită în ziua în care-și serbează nașterea, potrivit unui proiect legislativ aflat, de luni, în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
Raportările publice ale unor încălcări ale legii pot afecta semnificativ reputația companiei. Departamentul de Relații Publice trebuie să înțeleagă mecanismele de raportare și să fie pregătit să gestioneze comunicarea externă în situații de criză legate de avertizori.
Agenția Națională de Integritate (ANI) a anunțat luni operaționalizarea canalului extern de raportare a încălcării legii, în contextul în care în decembrie a intrat în vigoare Legea avertizorilor („Legea Whistleblower”). În mod concret, cei care vor să raporteze încălcări ale legii din cadrul entităților publice sau private și nu au la dispoziție un canal intern sau se tem de represalii dacă ar face o raportare printr-un canal intern pot să o facă prin intermediul unei platforme online dedicate, prin e-mail, telefonic sau chiar personal la sediul ANI. Citește articolul
Adoptarea unui instrument atât de puternic precum ChatGPT generează 'uimire, minune și teamă'. Departamentul de Relații Publice trebuie să gestioneze comunicarea externă și imaginea companiei în contextul acestei noi tehnologii.
Pe masura ce scriu acest text ChatGPT tocmai a depășit 100 de Milioane de useri. ChatGPT a avut nevoie doar de 64 de zile pentru a ajunge la acest număr ce îl propulseaza direct pe locul 1 în topul celor mai rapid adoptate soluții software din lume. Pentru a ajunge la 1 milion de conturi a avut nevoie de doar 5 zile, stabilind din nou un record absolut de adopție. Recordul anterior pentru primul milion de useri era detinut de instagram cu 74 de zile. Citește articolul