Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre situația pandemică și tendințele economice (piața imobiliară) sunt importante pentru a comunica transparent cu publicul, angajații și partenerii, menținând o imagine pozitivă a companiei în contextul actual.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice se ocupă de imaginea și reputația companiei. Articolul oferă o perspectivă asupra stării generale a societății, a atitudinilor publice (cinism, lipsă de respect) și a problemelor sociale, informații esențiale pentru a înțelege contextul în care compania comunică și își construiește imaginea.
Ne-am obișnuit să râdem, să fim ironici, să comentăm știrile din săptămână ca pe un circ perpetuu ce se desfășoară în fața noastră. Doar că, în același timp, citind știrile ne-am obișnuit și cu alte lucruri. Eu, spre exemplu, m-am obișnuit să-mi fie frică, de câte ori plec cu mașina la drum lung în România. Oricând poți pieri într-un morman de fiare, victimă a unui dobitoc pentru care șoseaua e doar prilej să-și arate mușchii. M-am obișnuit să mă rog să nu ajung în spital, pentru că s-ar putea să mor cu zile, m-am obișnuit să-mi educ singur copilul, pentru că școala, în România, e cum e. Cumva, m-am obișnuit să nu mai am speranțe și nici așteptări de la instutuții și oameni. Și, o să ziceți, de vină sunt politicienii. Eu nu cred asta. Și o să vă dau un exemplu.
Poate folosi informația pentru a comunica clar și transparent cu angajații, clienții sau publicul larg despre modul în care firma se adaptează la situația prelungirii stării de alertă.
Starea de alertă a fost prelungită cu încă 30 de zile, până pe 8 noiembrie 2021, conform unui act normativ oficializat aseară. Conform autorităților, restricțiile actuale rămân aceleași, cel puțin momentan. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care compania comunică publicului despre participarea la SGR și despre eforturile sale de mediu, precum și de gestionarea imaginii publice în acest context.
Comercianții din țara noastră vor trebui să aplice, din 2022, un sistem de garanție-returnare a sticlelor, ce stabilește că, la vânzarea băuturilor ambalate, vor trebui să le oprească consumatorilor o garanție în bani, urmând să le-o restituie acestora la returnarea ambalajului. În cazul nerespectării noilor obligații privind mecanismul de garanţie-returnare a ambalajelor nereutilizabile, comercianții vor putea primi amenzi de până la 50.000 de lei, potrivit unei recente hotărâri de Guvern. Citește articolul
Acest departament este interesat de evenimentele politice pentru a înțelege cum pot influența relația companiei cu guvernul, publicul și pentru a anticipa posibilele reacții sau declarații publice necesare din partea companiei.
Florin Cîţu a fost propus de către Partidul Naţional Liberal pentru funcția de prim-ministru, aceeaşi din care a fost demis la începutul acestei săptămâni. Decizia a fost luată în unanimitate în şedinţa Biroului Executiv Național de joi seară. Citește articolul
Informațiile sunt relevante pentru a înțelege cum deciziile publice afectează familiile angajaților și comunitatea, putând influența modul în care compania comunică extern sau își gestionează imaginea.
Ca regulă generală, în cazul îmbolnăvirii cu COVID-19 a unui elev, colegii lui vor face cursuri online timp de 14 zile din momentul confirmării cazului. Totuși, cu condiția testării în a opta zi de la depistarea unui caz de COVID-19 în clasă, elevii pot reveni mai repede în bănci. Testele din a opta zi de la data confirmării cazului pozitiv se fac de-acum, potrivit unui ordin oficializat aseară, la cabinetul medical din școală sau, dacă acesta nu există, de către o echipă mobilă a Direcției de Sănătate Publică (DSP). Suplimentar, sunt acceptate și testele făcute la alte centre specializate. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie pregătit să gestioneze comunicarea și imaginea companiei în cazul unor situații delicate, cum ar fi acuzațiile legate de neplata salariilor angajaților subcontractanților, care pot afecta reputația publică.
Deși anunțată inițial și aflată în dezbatere, modificarea Codului muncii în privința restanțelor salariale datorate de contractantul principal din raportul de prestări servicii nu a fost adoptată prin OUG nr. 117/2021. În faza de proiect a ordonanței regăseam definirea lanțului de subcontractare și aspectele referitoare la răspunderea pentru neplata salariilor. Chiar și în lipsa acestora, avem însă răspunsul la întrebare în prevederile mai generale, ale Codului civil. Citește articolul
Ajută la monitorizarea subiectelor de interes public legate de siguranța rutieră și la formularea mesajelor publice ale companiei, dacă este cazul, privind siguranța angajaților sau a comunității.
Cei ce obișnuiesc să traverseze strada în timp ce utilizează telefonul mobil sau ascultă muzică în căști la un nivel sonor mare, astfel nefiind atenți la ce se întâmplă în jurul lor, ar fi trebuit să poată fi sancționați, odată cu oficializarea unor modificări la regulamentul de aplicare a Codului rutier, dar, în hotărârea apărută aseară în acest sens, măsura nu se mai regăsește. Amenzile ce s-ar fi putut aplica acestor pietoni erau de peste 400 de lei. Citește articolul
Este important să se gestioneze comunicarea cu publicul și cu alte părți interesate despre implicarea companiei în acest sistem, pentru a construi o imagine pozitivă.
Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unei hotărâri oficializate aseară. Garanția va fi de 0,5 lei pentru fiecare recipient făcut din sticlă, plastic sau metal. Citește articolul
Dacă o companie este implicată în tranzacții cu state considerate necooperante fiscal, acest lucru poate afecta imaginea publică a firmei. Departamentul trebuie să fie informat pentru a gestiona posibilele discuții negative și pentru a comunica transparent.
Din acest an, cheltuielile din tranzacțiile cu entități din țările considerate necooperante din punct de vedere fiscal (doar anexa 1) sunt nedeductibile la stabilirea impozitului pe profit. Asta în măsura în care tranzacțiile n-au un scop economic. În acest context, e important de știut că lista țărilor necooperante a fost modificată recent pentru a doua oară în 2021. Citește articolul