Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este important pentru gestionarea reputației companiei și pentru comunicarea transparentă, mai ales în contextul unor posibile incidente de discriminare sau hărțuire care pot afecta imaginea publică și 'marca de angajator'.
Lipsa unei proceduri împotriva hărțuirii morale sau a discriminării la locul de muncă nu le poate aduce angajatorilor doar o amendă, care în unele cazuri poate ajunge și la 200.000 de lei, sau daune-interese în cazul în unei decizii judecătorești, însă poate duce chiar și la o reputație proastă ca angajator. Citește articolul
Oferă perspective asupra tendințelor sociale (munca la distanță, dezvoltare urbană), economice (declarații BNR) și de siguranță, ajutând la formularea mesajelor corporative și la gestionarea reputației în contextul public actual.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament urmărește noutățile sociale și legislative pentru a înțelege contextul public, a gestiona imaginea companiei și a comunica eficient. Informațiile despre sprijinul social oferit de stat pot fi utile pentru a menține un dialog informat cu publicul și stakeholderii.
Alocația de stat o vor primi și tinerii care urmează cursurile de gimnaziu, liceu sau cele profesionale încadrate ca învățământ special, până la absolvirea acestora, potrivit unei propuneri legislative adoptate luni de Senat, în calitate de primă Cameră. Totuși, pentru a intra în vigoare, aceasta trebuie adoptată și de către Camera Deputaților, în calitate de For decizional, promulgată de președintele statului și publicată în Monitorul Oficial. Citește articolul
Percepția că angajatorii nu sprijină angajații în lupta cu burnout-ul poate afecta negativ reputația companiei și imaginea sa ca angajator. Acest departament este interesat de menținerea unei imagini pozitive și de comunicarea eficientă.
Aproximativ 76,5% dintre angajații români spun că au trecut prin cel puțin un episod de burnout în ultimii cinci ani, conform unui sondaj realizat în luna august a acestui an de platforma Undelucram.ro, cea mai mare comunitate online a angajaților din România. Pentru acest sondaj au răspuns 3.016 angajați cu vârsta peste 18 ani. Citește articolul
Dacă firma produce sau vinde astfel de echipamente, acest departament poate folosi informațiile despre noile standarde USB-C și beneficiile pentru mediu și consumatori în comunicările publice.
Pentru a reduce cantitățile de deșeuri electronice generate în cadrul Uniunii Europene (UE) și inconvenientele cauzate de numărul mare de tipuri de încărcătoare pentru dispozitivele electronice, Comisia Europeană (CE) propune, printr-un proiect de directivă, stabilirea unui singur model de încărcător, ce va putea fi utilizat indiferent de marca aparatului electronic. Citește articolul
Evitarea practicilor discriminatorii este crucială pentru reputația companiei. Articolul ajută la înțelegerea cum să se asigure că acțiunile de recrutare sunt conforme și etice, contribuind la o imagine publică pozitivă și la evitarea controverselor.
Anunțurile de recrutare în care se menționează că cei interesați trebuie să aibă domiciliul într-o anumită localitate, să aibă stagiul militar satisfăcut sau ca respectivul candidat să nu se afle în conflict cu firma sunt doar câteva dintre criteriile pe care Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) le-a stabilit în acest an ca fiind discriminatorii. Însă se poate considera discriminatoriu un criteriu care specifică faptul că este necesară cunoașterea și posibilitatea de a vorbi într-o limbă străină sau că sunt căutate doar femei de o anumită vârstă? Citește articolul
Urmărește comunicările oficiale și campaniile publice importante, pentru a înțelege percepția publică și a gestiona imaginea companiei, mai ales în contextul unei campanii de vaccinare naționale.
Chestionarul prin intermediul căruia părinții pot anunța intenția de a-i vaccina pe cei mici în școli se distribuie începând de azi, potrivit Ministerului Educației. Completarea acestuia nu este obligatorie și se poate transmite și online. Documentul va ajuta autoritățile să stabilească în ce școli organizează acțiuni de vaccinare împotriva COVID-19.
Citește articolulArticolul vorbește despre impactul negativ asupra reputației companiei în cazul unor hotărâri nefavorabile ale CNCD, care pot fi publicate în presă. Acest departament este responsabil cu gestionarea imaginii publice a firmei.
Hărțuirea morală este un comportament sancționabil încă puțin cunoscut în rândul salariaților, dar și al unor angajatori, deși a fost introdus în legislația noastră de peste un an. Dacă stresul și epuizarea fizică sunt două aspecte pe care hărțuirea morală o poate lua la locul de muncă, un lucru mai puțin cunoscut este și că sub același aspect intră și scoaterea în mod constant a unui salariat din proiecte sau activitățile de zi cu zi ale firmei. Citește articolul
Firma ar putea avea nevoie să comunice publicului sau clienților despre cum o afectează aceste noi restricții, iar acest departament gestionează mesajele externe și reputația companiei.
După ce și-a dat seama că a uitat să facă anumite ajustări la regulile stării de alertă, Guvernul a oficializat aseară un HG care se referă la carantina de noapte, food court-urile din centrele comerciale și scutirea copiilor de prezentarea certificatului digital verde privind COVID-19 la accesul la anumite activități economice. Citește articolul
Pentru a monitoriza și a gestiona imaginea companiei în raport cu publicul și media, mai ales în contextul unor posibile amenzi sau probleme de mediu legate de gestionarea deșeurilor.
Eliminarea necorespunzătoare a deșeurilor va aduce amenzi mai mari atât persoanelor fizice, cât și celor juridice, începând de mâine, data de la care regimul sancționatoriu prevăzut de OUG 92/2021 privind regimul deșeurilor intră în vigoare. Citește articolul