avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 815 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

ACCES PREMIUM

Politica antihărțuire, obligatorie pentru firme: Chiar dacă nu au regulament intern, firmele trebuie să o aibă pentru a nu fi amendate

Departamentul este interesat de cum este percepută compania în public și cum își menține o reputație bună. Scrutinul public și amenzile pentru nerespectarea politicilor anti-hărțuire pot afecta negativ imaginea companiei.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Iunie 2021 | 2 | 7395 | Timp de citire: 4 min.

Au sau nu regulament intern, microfirmele (fiind singurele exceptate acum de la obligația întocmirii unuia) trebuie să-și întocmească politica internă antihărțuire pentru a nu fi amendate cu câteva zeci de mii de lei. Politica, inclusă în regulament sau într-un document special, e obligatorie pentru toți angajatorii din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Stare de alertă

UPDATE De la 1 iunie s-au schimbat restricțiile pentru firme, în funcție de incidență, la nivel de localitate

Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli pentru a comunica corect și transparent cu clienții, partenerii și publicul larg despre modul în care funcționează compania și ce măsuri sunt în vigoare.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Iunie 2021 | 5880 | Timp de citire: 9 min.

La doar două săptămâni după prima etapă de relaxare a restricțiilor pentru funcționarea firmelor, Guvernul a stabilit la 1 iunie 2021 o nouă etapă de relaxare. În acest context, iată cum arată mai nou scenariile în care se poate găsi o localitate și restricțiile asociate pentru companii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stare de alertă: S-au stabilit regulile pe care firmele de pe litoral și administratorii plajelor trebuie să le respecte în 2021

Trebuie să informeze corect publicul și clienții despre regulile care se aplică pe plajă și să gestioneze imaginea companiei în raport cu respectarea acestor măsuri.

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
2 Iunie 2021 | 1708 | Timp de citire: 3 min.

Regulile privind măsurile pe care firmele ce activează pe litoral și administratorii plajelor de la malul Mării Negre trebuie să le respecte în 2021 sunt similare celor aplicate în 2020, cu mici modificări, după cum se arată într-un ordin comun al Ministerului Sănătății (MS), Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) și al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), publicat luni în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 31 mai - 6 iunie 2021

Departamentul este interesat de monitorizarea activității legislative din Parlament, deoarece aceasta poate afecta imaginea publică a companiei și strategia de comunicare. De asemenea, informațiile despre relaxarea restricțiilor pot influența evenimentele corporative sau comunicarea externă.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
31 Mai 2021 | 1165 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și activitatea acestora. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații fiscale pe care le au firmele de îndeplinit sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Deficitul bugetar, la 1,81% din PIB după primele patru luni ale anului

Aceste departamente monitorizează contextul economic general pentru a înțelege cum este percepută piața și pentru a-și adapta mesajele corporative sau strategiile de comunicare în funcție de evoluțiile economice.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
28 Mai 2021 | 722 | Timp de citire: 1 min.

Deficitul bugetului general consolidat a urcat la 1,81% din Produsul Intern Brut (PIB), după patru luni din acest an, în creştere semnificativă faţă de primele trei luni, când execuţia bugetară s-a încheiat cu un deficit de 1,28% din PIB. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Avantajele și dezavantajele acordului de restructurare, care va fi un nou instrument de prevenire a insolvenței

Este important pentru a menține o imagine bună a companiei, deoarece acest acord ajută la rezolvarea problemelor financiare fără a ajunge la o insolvență publică, care ar putea afecta reputația.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Mai 2021 | 1739 | Timp de citire: 4 min.

În această primăvară, Ministerul Justiției a inițiat un proiect de lege prin care vrea să înlocuiască mandatul ad-hoc cu acordul de restructurare, astfel încât companiile cu datorii (în special cele mici) să aibă la îndemână un instrument cu adevărat util de prevenire a insolvenței. În acest context, am aflat recent de la specialiști cam care ar fi punctele bune și punctele rele ale acordului de restructurare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

La ce riscuri se expun angajatorii care, în contextul crizei actuale, ignoră regulile compensării orelor suplimentare

Monitorizează imaginea publică a firmei și reacționează la situații care pot afecta reputația, cum ar fi gestionarea incorectă a orelor suplimentare.

Anca Cernat în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
27 Mai 2021 | 1 | 2486 | Timp de citire: 4 min.

De când a început criza actuală generată de pandemia de coronavirus, unii angajatori au ignorat total orele suplimentare prestate de salariați în această perioadă, pentru a le compensa potrivit regulilor din legislație, a subliniat un specialist în dreptul muncii la conferința de HR organizată de avocatnet.ro săptămâna trecută. Această problemă preexistentă s-a accentuat, pe fondul pandemiei, iar angajatorii care încalcă legea pot răspunde contravențional, amenzile fiind, de anul trecut, mult mai drastice în acest sens. Pe lângă o amendă de până la 3.000 lei/salariat, angajatorul riscă atât o acțiune în instanță pentru plata orelor suplimentare, cât și formarea unei reputații proaste pe piața forței de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când înregistrezi contractul colectiv de muncă la ITM și când la Ministerul Muncii

Modul în care firma gestionează relațiile de muncă și negociază contractele colective poate influența semnificativ imaginea publică a companiei și relațiile cu sindicatele sau alte organizații relevante.

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
26 Mai 2021 | 5869 | Timp de citire: 2 min.

Dacă în situaţia înregistrării unui contract individual de muncă lucrurile sunt destul de simple, iar această consemnare se face la inspectoratul teritorial de muncă (ITM), în cazul unui contract colectiv de muncă, instituţia autorizată să inventarieze semnarea acestui document este diferită în funcţie de nivelul de sector de activitate sau de nivel de unitate la care se semnează. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Efectele surprinzătoare ale pandemiei. Cine a fost în 2020 cel mai mare contribuabil la bugetul României

Acest departament este interesat de știrile care arată impactul economic al companiilor, cum ar fi contribuțiile fiscale semnificative, pentru a gestiona imaginea publică și comunicarea cu statul sau cu alte entități importante.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
26 Mai 2021 | 639 | Timp de citire: 1 min.

British American Tobacco a fost cel mai mare contribuabil la bugetul de stat în 2020, producătorul de țigări plătind statului român aproape 2 miliarde de euro. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Proiect adoptat tacit la Senat: Restituirea imobilelor preluate abuziv va fi soluționată prioritar pentru noi categorii de persoane

Acest departament monitorizează evoluțiile legislative care pot influența imaginea publică a companiei sau relațiile cu părțile interesate, în special când este vorba de măsuri sociale care vizează categorii vulnerabile și care pot fi comunicate extern.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
26 Mai 2021 | 3036 | Timp de citire: 2 min.

Teoretic, indiferent de cine face o solicitare de restituire a unui imobil (în natură sau, dacă nu se poate, în echivalent), în baza Legii 165/2013, ar trebui să primească o soluție cât mai repede posibil. Până la urmă, din acest motiv există acest act normativ, pentru a grăbi procesul de restituire, mai ales că România a fost condamnată până și la Curtea Europeană a Drepturilor Omului pentru felul cum a tratat acest proces. Însă ce se întâmplă dacă se adună mai multe solicitări? În mod normal, ele sunt soluționate în ordinea în care vin, cu mici excepții, dar, așa cum apare într-un proiect trecut tacit de Senat, fără să fie discutat în plen și supus votului, și solicitările făcute de persoane cu handicap grav sau care beneficiază de pensie de invaliditate de gradul I urmează să fie tratate cu prioritate, pe lângă cele existente acum. Citește articolul