Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Ajută la înțelegerea contextului economic general și a percepției asupra dezvoltării țării, esențial pentru comunicarea externă și construirea imaginii companiei.
A apărut nr. 90 al revistei (exclusiv print) CRONICILE Curs de Guvernare. Din cele 192 de pagini, 18 sunt alocate unei serii de analize care focalizează pe marea problemă a momentului: revenirea economiei – sănătatea acestei economii, sănătatea acestei reveniri: Citește articolul
Acest departament gestionează modul în care compania este percepută public și cum comunică. Informațiile despre pensii sunt un subiect de interes public, iar departamentul trebuie să fie la curent pentru a putea comunica coerent, atât intern, cât și extern, și pentru a aborda eventualele îngrijorări legate de angajatori și angajați.
Reforma sistemului de pensii demarată recent de Ministerul Muncii nu cuprinde și creșterea stagiului minim de cotizare, ci ideea de recalculare a pensiilor, iar pensia anticipată nu va fi eliminată, potrivit unei dezmințiri oficiale comunicate de cei de la minister luni. Săptămâna trecută au apărut în spațiul public mai multe informații că stagiul de cotizare ar urma să crească la 25 / 35 de ani, acesta fiind unul dintre punctele reformei sistemului de pensii, potrivit celor care au prezentat aceste informații în spațiul public. Citește articolul
Oferă context despre deciziile europene majore care afectează cetățenii și mediul de afaceri, util pentru comunicările externe sau interne ale companiei, dar și pentru relațiile cu autoritățile.
Certificatul digital, ce va atesta, atunci când e vorba despre călătorii în statele Uniunii Europene (UE), că o persoană a fost vaccinată împotriva coronavirusului, că a avut recent un rezultat negativ la testul de depistare a infecției sau că s-a vindecat în urma infecției, ar trebui să fie operațional începând cu 1 iulie. După cum a anunțat recent Parlamentul European (PE), cei ce călătoresc frecvent între state membre UE ar putea beneficia, pentru a obține certificatul digital, de testare anti-COVID-19 la prețuri accesibile sau chiar gratis. Citește articolul
Reputația companiei este importantă. Acest departament este interesat să se asigure că firma este percepută ca fiind de încredere și că respectă intimitatea clienților, mai ales când e vorba de date sensibile ca cele de card.
Comercianții online care oferă clienților posibilitatea de a-și salva în cont datele cardurilor bancare, pentru a ușura achizițiile ulterioare, pot face asta numai în baza consimțământului, reiese dintr-o recomandare adoptată recent de Comitetul European pentru Protecția Datelor (EDPB). Recomandarea are drept scop unificarea practicii companiilor la nivelul întregii Uniuni Europene (UE). Citește articolul
Oferă ghidare pentru a controla imaginea publică a companiei, prevenind declarațiile negative ale angajaților și asigurându-se că opiniile personale exprimate pe rețelele sociale nu sunt confundate cu poziția oficială a companiei.
Deşi modelul standard al contractului individual de muncă (CIM) prezintă drepturile şi obligaţiilor salariatului şi ale angajatorului în relaţia de muncă aşa cum sunt stipulate de legislaţia în domeniu, există şi sunt legale o serie de clauze facultative ce se pot dovedi foarte utile angajatorului. Citește articolul
O amendă pentru discriminare afectează negativ imaginea publică a companiei. Acest departament trebuie să monitorizeze astfel de informații pentru a proteja reputația firmei.
Refuzul unei bănci de a emite unei persoane ieșite la pensie un card de credit pe motiv că a trecut de 64 de ani constituie o discriminare pe criterii de vârstă, a stabilit, acum câteva săptămâni, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD). Totodată, autoritatea a amendat respectiva bancă cu 10.000 lei pentru această discriminare. Citește articolul
Cunoașterea programelor de sprijin pentru tinerii absolvenți este utilă pentru a înțelege contextul social și a îmbunătăți comunicarea publică a companiei despre implicarea sa în comunitate și pe piața muncii.
Absolvenții studiilor liceale, postliceale sau universitare, ce nu-și găsesc un loc de muncă în cel mult 60 de zile de la finalizarea studiilor, au dreptul de a solicita indemnizația de șomaj, după cum stabilește legislația în vigoare. În acest context, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) le transmite absolvenților din acest an, printr-un comunicat de presă publicat acum câteva zile, “că sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele instituţiei”, acesta fiind un pas obligatoriu pentru obținerea indemnizației de șomaj. Citește articolul
Articolul prezintă o inițiativă pozitivă a companiei, contribuind la construirea unei imagini corporative favorabile și la comunicarea responsabilității sociale, fiind util pentru strategiile de relații publice și comunicare externă.
Jumătate din locurile de muncă care există astăzi în piața muncii e posibil să nu mai existe până în 2055, conform ultimelor studii realizate de Institutul Global de Cercetare McKinsey. De aceea, angajatorii au început deja să puncteze importanța competențelor de tip soft, deja foarte căutate în piața muncii. Angajatorii investesc în dezvoltarea lor prin sesiuni de training, cursuri sau evenimente interne care să îi ajute pe angajați să comunice mai eficient, să lucreze în echipe, să fie adaptabili sau responsabili pentru activitățile lor. Citește articolul
Dacă firma are probleme cu GDPR din cauza camerelor video, Relațiile Publice trebuie să știe cum să comunice situația. Este important să înțeleagă regulile pentru a evita scandalurile și a menține o imagine bună a companiei.
De principiu, românii care își monitorizează, cu ajutorul camerelor video, casele și curțile n-au niciun fel de obligație de a respecta prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Însă, conform unui ghid oficializat anul trecut de Comitetul European pentru Protecția Datelor (EDPB), există situații banale care pot obliga până și persoanele fizice să respecte GDPR. Citește articolul
Departamentul este responsabil cu informarea publicului, a partenerilor și a angajaților despre noile reguli pentru evenimente și cursuri, pentru a asigura o comunicare clară și eficientă.
Regulile privind organizarea concertelor și spectacolelor în aer liber, în condițiile epidemiologice actuale, au fost modificate oficial joi, odată cu apariția unui ordin comun al Ministerului Culturii (MC) și al Ministerului Sănătății (MS) în Monitorul Oficial. Astfel, accesul la aceste manifestări culturale este permis de-acum doar celor care au fost vaccinați împotriva COVID-19 sau care se testează înainte de eveniment. Citește articolul