Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de Relații Publice gestionează imaginea publică a companiei, inclusiv prin sponsorizări și campanii de comunicare. Ei au nevoie să înțeleagă distincția dintre sponsorizare și publicitate pentru a se asigura că strategiile lor de comunicare sunt conforme și eficiente din punct de vedere fiscal.
Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul
Monitorizarea inițiativelor guvernamentale de transparență este importantă pentru a înțelege mesajele publice și eforturile de îmbunătățire a imaginii administrației, informații utile pentru strategia de comunicare a companiei.
Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) pune la dispoziția celor interesați, pentru prima dată de la apariția, cu zece ani în urmă, a sistemului informatic de gestiune a funcțiilor publice, date privind posturile libere și cele ocupate din administrația publică din țara noastră. Citește articolul
Problemele de discriminare sau hărțuire pot strica grav imaginea publică a firmei, iar acest departament trebuie să știe cum să prevină sau să gestioneze astfel de crize de reputație.
Două firme au fost amendate cu peste 10.000 de lei pentru că au făcut discriminare la angajare și pentru că nu au permis accesul unui copil cu dizabilități într-un taxi, încălcând astfel OUG nr. 137/2020, informează Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNDC). Citește articolul
Informațiile despre climatul economic general și avertismentele privind criza sunt importante pentru a pregăti comunicarea externă și relațiile cu publicul.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum protejarea mărcilor și a numelui companiei ajută la construirea unei imagini bune și la comunicarea corectă a valorilor companiei.
Start-up-urile tehnologice nu ar trebui să neglijeze aspectele ce țin de proprietatea intelectuală (IP) la început, chiar dacă ele pot părea costisitoare, iar gestionarea chestiunilor de IP ale business-ului de unul singur poate fi o greșeală. Avantajul unei atenții acordate la început și proprietății intelectuale create în acel business este în principal de ordin concurențial, dar nu se rezumă doar la asta. Citește articolul
Acest departament poate folosi informația pentru a comunica public despre sprijinul companiei pentru sănătatea publică sau pentru a încuraja angajații să participe la acțiuni civice, contribuind la imaginea pozitivă a companiei în societate.
Mai multe persoane care au fost diagnosticate cu coronavirus și s-au vindecat pot să doneze plasmă pentru cei bolnavi, aflați la secțiile de terapie intensivă, pentru că viitorul donator nu mai trebuie să dovedească faptul că a fost internat în urma infectării, se arată într-un ordin al Ministerului Sănătății (MS), publicat marți în Monitorul Oficial. Sângele astfel obținut se va administra doar pacienților aflați în stare critică, cu vârsta de cel puțin 18 ani, care sunt de acord cu tratamentul. Citește articolul
Incidente de hărțuire, mai ales cele care devin publice, pot afecta serios reputația companiei. Acest departament este interesat să înțeleagă cadrul legal și riscurile pentru a putea gestiona proactiv comunicarea și imaginea publică a firmei.
Hărțuire, hărțuire sexuală, morală, psihologică - ce fapte se încadrează unde, ce se sancționează penal și ce se sancționează contravențional? Pentru că în domeniul relațiilor de muncă au apărut în ultima lună unele completări legislative în legătură cu faptele de hărțuire, pe lângă aspecte pe care deja le conțineau diverse legi, ne-am gândit că e cazul să trecem în revistă reglementările principale ale diverselor hărțuiri existente acum în lege: Citește articolul
Articolul prezintă o dezbatere publică majoră și un conflict între instituțiile statului, informații importante pentru a înțelege percepția publică și pentru a gestiona dialogul cu autoritățile sau cu publicul larg.
Subiectul creșterii alocațiilor s-a lungit atât de mult și că s-a pierdut șirul poveștii: cine a propus, de fapt, creșterea alocațiilor și cu cât? De ce se joacă Parlamentul cu Guvernul de-a blocajul și, de fapt, de ce nu înțeleg unii parlamentari că n-are Casa Poporului atâtea camere câte ordonanțe poate să dea Guvernul? Cel mai probabil, subiectul alocațiilor riscă să ajungă la o concluzie doar în momentul când aceleași culori politice vor avea majoritatea în Parlament și Guvernul. Citește articolul
Acest departament creează și distribuie conținut (comunicate de presă, postări pe social media, materiale de marketing) și trebuie să se asigure că tot ce folosesc sau publică respectă drepturile de autor, pentru a proteja imaginea companiei.
Există prejudecata conform căreia, dacă o operă este protejată prin dreptul de autor (copyright), nu o poți “atinge” dacă nu plătești ceva. Deși dreptul de autor protejează autorul și opera, există unele excepții care-ți permit să reproduci fragmente din creație, în anumite contexte. Iată ce este “utilizarea rezonabilă” (fair use) și cum poți profita de ea, în limitele legii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de imaginea publică a companiei și de relația cu autoritățile. Știrile despre nerespectarea regulilor de mediu sau despre sancțiuni pot afecta reputația companiei în ochii publicului.
Dacă incendiază intenționat miriștile sau ard resturi vegetale pe terenurile arabile deținute, fermierii riscă să primească mai puțini bani sub formă de subvenție sau chiar s-o piardă integral, potrivit unui comunicat al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA). Precizarea APIA vine în contextul în care, în doar câteva zile, au fost înregistrate mai multe incendii de vegetație, unele dintre ele ridicând foarte mult nivelul poluării aerului din zonă. Citește articolul