Ajută la menținerea unei imagini pozitive a companiei și la gestionarea comunicării publice în caz de incidente legate de hărțuire.
Deși obligația companiilor de a implementa politici împotriva hărțuirii morale și a hărțuirii pe criteriul de sex la locul de muncă vine, în teorie, cu instrucțiuni aparent detaliate și clare, în realitate, ea ridică probleme practice de implementare. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice este preocupat de imaginea companiei și de modul în care aceasta este percepută public, iar gestionarea corectă a situațiilor de hărțuire contribuie la o reputație pozitivă și la evitarea crizelor de imagine.
Metodologia privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă a fost modificată începând de azi, extinzându-se aplicabilitatea acesteia și în domeniul educației (prevederi exprese), pentru a crea un mediu sigur pentru elevi și studenți. Noile reglementări impun tuturor angajatorilor, inclusiv celor privați, să adopte proceduri de suport pentru victime și să ofere consiliere, iar victimele pot depune acum sesizări scrise fără a fi necesară semnătura olografă, aspect ce nu era prevăzut anterior. Citește articolul
Obținerea unei finanțări, mai ales pentru proiecte cu impact social sau de mediu, poate fi folosită pentru a îmbunătăți imaginea publică a companiei și pentru a comunica realizările acesteia.
Afacerile neagricole din spațiul rural vor fi finanțate în continuare prin intermediul fondurilor europene gestionate de către Agenția pentru Finanțare Investițiilor Rurale (AFIR) prin intermediul unei noi măsuri lansate în dezbatere publică recent. Sprijinul financiar va fi acordat pentru implementarea Strategiilor de Dezvoltate Locală (SDL) ale Grupurilor de Acțiune Locală (GAL), respectiv finanțarea unor proiecte de investiții în crearea și dezvoltarea de activități neagricole, dar și investiții în infrastructura la scară mică pentru locuitorii din zonele acoperite de GAL-uri. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat de modul în care legile noi afectează imaginea publică a companiei sau cum să comunice aceste schimbări către public sau parteneri, mai ales dacă sunt menționate probleme sau situații neclare.
În urma multiplelor atenționări din spațiul public cu privire la extinderea artificială a numărului plătitorilor de impozit suplimentar pe cifra de afaceri (ICAS), specific sectoarelor petrol și gaze naturale, Guvernul a corectat oficial regimul fiscal al ICAS. Totodată, au apărut și reguli noi care vizează firmele străine. Citește articolul
O problemă de securitate a datelor și o amendă pot afecta negativ imaginea publică a unei companii, ceea ce face ca acest subiect să fie relevant pentru departamentul care gestionează relațiile cu publicul.
Aplicațiile mobile au revoluționat modul în care companiile interacționează cu clienții lor, oferind o mulțime de beneficii, de la plăți rapide la campanii de marketing personalizate. Disponibile pe diverse platforme, de la Android la iOS, aplicațiile mobile simplifică interacțiunea cu clienții, permițând plăți rapide, campanii de marketing direcționate și o comunicare eficientă. Ele transformă modul în care companiile își construiesc relațiile cu clienții. Dar această facilitate vine cu o responsabilitate deseori ignorată: respectarea legislației privind protecția datelor personale (Regulamentul GDPR). Citește articolul
Acest departament poate folosi informațiile pentru a comunica extern despre modul în care compania își sprijină angajații în situații speciale, cum ar fi adoptarea unui copil, contribuind astfel la construirea unei imagini corporative pozitive și la îmbunătățirea relațiilor publice.
Persoanele care adoptă un copil pot beneficia de un concediu de acomodare de până la doi ani, însoțit de o indemnizație lunară. Aceasta se calculează ca 85% din media veniturilor nete din ultimele 12 luni. Pe durata concediului, angajatorul nu poate concedia salariatul, iar perioada este considerată vechime în muncă. Cererea pentru concediu și indemnizație se depune la agenția pentru plăți și inspecție socială, iar cei care revin mai repede la muncă pot beneficia și de stimulentul de inserție. Citește articolul
Articolul prezintă reacțiile unor personalități publice și percepția generală asupra progreselor AI și a evenimentelor de pe piața bursieră, fiind util pentru strategiile de comunicare și gestionarea imaginii publice.
Startup-ul chinez DeepSeek a captat atenția Wall Street-ului și a marilor companii tehnologice după ce a lansat o aplicație AI care a detronat ChatGPT, provocând o scădere semnificativă a acțiunilor Nvidia și afectând și alte companii din sectorul energetic. Investitorii reevaluează acum perspectivele Nvidia, care a dominat piața cipurilor pentru inteligența artificială, în contextul în care DeepSeek a dovedit că poate dezvolta tehnologie de performanță cu investiții minime. Această competiție intensificată în domeniul inteligenței artificiale, care are implicații geostrategice, a stârnit îngrijorări cu privire la viitorul tehnologic și economic al Statelor Unite, într-o cursă accelerată către Inteligența Artificială Generală (AGI). Citește articolul
Companiile vor trebui să comunice noile opțiuni clienților și publicului larg, dar și să-și arate angajamentul față de sustenabilitate.
Până în 2027, operatorii din HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele) ce vând mâncare gătită sau băuturi trebuie să permită clienților să vină cu propriile recipiente, atunci când vor să ia mâncare la pachet, iar până în 2028, să dea mâncarea pentru acasă în ambalaje reutilizabile, potrivit unui regulament european apărut recent. Prin aceste măsuri este vizată, în primul rând, reducerea consumului de ambalaje de unică folosință din industria alimentară. Citește articolul
Nerespectarea regulilor de protecție a datelor poate afecta grav imaginea publică a firmei, iar acest departament trebuie să înțeleagă riscurile pentru a putea comunica responsabil.
Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) a adus schimbări majore în modul în care companiile pot utiliza datele cu caracter personal, inclusiv în scopuri de marketing. Un aspect important, dar adesea trecut cu vederea, este folosirea bazelor de date proprii prin intermediul împuterniciților. Citește articolul
Articolul abordează o decizie cu impact public major și discuții în mass-media, fiind util pentru companii în gestionarea imaginii și comunicarea corectă a informațiilor relevante, atât intern, cât și extern.
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a decis recent că, pentru a putea fi reținută infracțiunea de conducere sub influența substanțelor psihoactive, trebuie demonstrată nu doar prezența substanței în organism, ci și afectarea concretă a capacității de conducere. Decizia nuanțează interpretarea legală care se dădea până acum unei asemenea situații, clarificând faptul că poate exista o contradicție între analizele toxicologice inițiale și examenul clinic. Această interpretare a trezit, însă, controverse - pe care vom încerca să le lămurim astăzi cu ajutorul a doi specialiști: Gabriel Ștefan Gorun, medic primar medicină legală, doctor în științe medicale, și Vlad Zaha, criminolog specializat în politicile publice din domeniul drogurilor și în criminologie publică intervenționistă. Citește articolul